Avatar billede |morpheus| Nybegynder
13. november 2001 - 12:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan det betale sig

jeg har en thunderbird 800mhz kan det betale sig at overclock den
hvor meget ville det hjælpe
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. november 2001 - 12:30 #1
Lidt forskelligt hvor meget du kan opnå - men det vil da give en bedre ydelse.

Her kan du se hvad andre har opnået med lign. processor : http://overclockers.cssftware.com/cpudb/index.cfm
Avatar billede andreasha Nybegynder
13. november 2001 - 12:30 #2
muligvis, hvis du ved hvordan, men hvis man tænker på udgiften til ekstra køling ville det nok bedre kunne betale sig at købe en nyere cpu. Også fordi du sikkert ikke ville kunne få mere en 150-250 mhz ekstra ud af det.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
13. november 2001 - 12:31 #3
Du kan clocke den op til 1+ GHz.. alt efter hvor godt du køler,,

Hvor vidt overclockning kan betale sig er svært at sige..

Du for selvfølgligt flere Mhz men tilgengæld bliver den også meget ustabil.. så nej det kan ikke betale sig.. men det er skide sjovt (:
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. november 2001 - 12:35 #4
sofus > Den bliver sq da kun ustabil hvis du clocker den for meget !
Det drejer sig jo netop om at clocke den så meget som muligt uden at den bliver ustabil. - Hvilket i praksis gøres ved at clocke den lidt ad gangen og efterfølgende udsætte den for belastende tests osv.
Avatar billede |morpheus| Nybegynder
13. november 2001 - 12:35 #5
men er der ikke npget med at man skal have tegnet sit bundkort for at man kan overklokke det bedst
jeg har en epox8kta3+
og jeg ved ikke rigtigt hvad jef skal gøre
men jeg har hørt at der skulle være noget af det bedste bundkort til at klokke
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. november 2001 - 12:38 #6
Har selv clocket min T-Bird 1000@1430 på et EPoX EP-8KHA. - EPoX laver nogle vildt gode OC bundkort.

Du skal optegne broerne på processoren for at clocke multiplieren : http://www.overclocking.dk/asp/views.asp?id=205&table=artikler

Og lidt generelt om OC : http://www.overclocking.dk/asp/views.asp?id=203&table=artikler
Avatar billede -sofus- Nybegynder
13. november 2001 - 12:38 #7
kludedukke er vi enige om at en 800 @ 1000 er mere ustabil end en 800 @ 800 ??

og hvis du skal svare ærligt.. i alm brug er den så meget hurtigere ???
Avatar billede dennism Nybegynder
13. november 2001 - 12:38 #8
Hvad gør man når man \'overclocker\'?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. november 2001 - 12:47 #9
sofus > Det kan den være ! - Men hvis du holder dig indenfor processorens kapacitet (hvilket ikke nødvendigvis er det den kommer på gaden med) så bliver den ikke mere ustabil.
Min TB1000 kører 100% stabilt ved 1430 mhz hvilket jeg har tjekket ved at køre alle de vildt belastende benchmark programmer jeg har kunnet finde.
Ved ex. 1500 som den også kan køre, er den dog ustabil idet den går ned efter en tids \"burn in test\"

Så nej, den er ikke mere ustabil ved at blive clocket da den som regel kan mere end den er \"fabriksclocket\" til. - Du skal bare holde dig inden for dens max.

At der ved et bestemt antal mhz ikke opnås nogen mærkbar forbedring i praksis, er vi enige om ! - Men det har jeg ej heller konstateret/påstået !

Ved en TB800 vil jeg dog mene at det kan betale sig hvis du spiller hårde 3D spil osv.