Avatar billede el-prebsi Nybegynder
11. november 2001 - 22:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Relationer i access

Hvis jeg nu lavede en relation mellem et ID i to tabeller burde jeg kunne hente informationen frem i ASP fra begge databaser.

DVS. at hvis jeg har et ID stående i en tabel hvordan kan jeg så hente informationen fra den anden tabel hvor der står noget info om den forhandler via min ASP-kode
Avatar billede keysersoze Guru
11. november 2001 - 22:47 #1
relationer har ikke noget med asp at gøre, så det er for så vidt lige meget her...

hvis du køre med id-er på den måde, så skal du lave det vha dine sql-sætninger... fx når du klikker på et link der skal føre videre ud fra et id kunne det se sådan ud;

<a href=\"link.asp?id=5>klik her for noget</a>
<a href=\"link.asp?id=8>klik her for noget andet</a>

for så at bruge det videre, kunne din sql-sætning se således ud;

SQL = \"select * from TABEL where id = \" & request.querystring(\"id\") & \"\"

Avatar billede goz Nybegynder
12. november 2001 - 10:27 #2
du skal lave et join mellem tabellerne
SELECT T1.Navn, T2.Navn2 FROM Tabel1 t1, Tabel2 t2 WHERE T1.ID = T2.ID
Avatar billede el-prebsi Nybegynder
12. november 2001 - 16:41 #3
Jeg har selv fundet ud af det

Ingen af jeres løsninger virker som forventet, men dette er den korrekte SQL-sætning:

SELECT * FROM table1 INNER JOIN table2 ON table1.ID = table.relationsID WHERE betingelser
Avatar billede ab Nybegynder
12. november 2001 - 22:08 #4
hov, hov... du glemmer hvem der gav dig tippet ;-)
Avatar billede el-prebsi Nybegynder
12. november 2001 - 22:21 #5
Nu var det sådan set lige at jeg ikke kiggede på det her før jeg havde fået det til at virke - Access kunne fortælle mig den korrekte SQL-query der skulle anvendes ved at lave en relation og en forespørgsel deri - så jeg takker for en gangs skyld et microsoft program og en god klassekammerat der fortalte mig at access kunne vise SQL-sætningen

Så mange tak til min klassekammerat og Access!!!
Avatar billede ab Nybegynder
12. november 2001 - 22:28 #6
Takker ;-)

Bo
Avatar billede el-prebsi Nybegynder
12. november 2001 - 22:36 #7
Hey Bo,

kom lige online på ICQ???