Avatar billede latex Nybegynder
11. november 2001 - 21:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Stylesheet???

Hejsa. Jeg ved ikke rigtigt om dette er den korrekte katori, men jeg ville gerne have lavet et simpelt stylesheet, hvis der er nogen der kan hjælpe med det. Er der det??
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2001 - 21:08 #1
Det er ikke den rigtige kategori :) Den rette må være (D)HTML

Men du må jo nok forklare lidt nærmere hvad du skal bruge, og hvad du selv kan..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. november 2001 - 21:08 #2
<html>
<head>
<style>

body {font-family:verdana;size:10}

</style>
</head>
<body>

min side....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. november 2001 - 21:09 #3
meget simpelt.
Avatar billede repsac Nybegynder
11. november 2001 - 21:11 #4
Læs lidt generelt og overfladisk om eks. CSS (Cascading StyleSheets) og PHP på www.casper.thomsen.as ... :)
Avatar billede denniz.dk Nybegynder
12. november 2001 - 10:42 #6
jamen hvad skal der være i den og hvilke farver fordi så kan jeg godt lave det hele til dig!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. november 2001 - 13:41 #7
du kan op rette et eksternt stylesheet, og kalde det med
<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"stylesheet.css\">i <head></head>
eller du kan indsætte dine styles direkte samme sted, et eksempel kunne være:
a {                      <!--styles på links-->
  text-decoration:none;  <!--ingen understregning af links-->
  color: #336699;        <!-- farve på links-->
}

a:hover {                <!--styles når man bevæger musen over
                              et link-->
  color: #336699;
  font-weight: bold;      <!--gør teksten fed, når man rører linket-->
}

td {                      <!--styles på tabelceller-->
  font-family: Verdana;    <!--skrift type-->
  font-size: 12px;
  color: #336699;
}

body {                    <!--baggrundsfarve, kan udvides til at bruge billede ved at skrive (\"billede.gif) efter eller istedet for farven-->
  background: #AFAF7D;
}
Avatar billede latex Nybegynder
13. november 2001 - 18:50 #8
har selv fået lavet et!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. november 2001 - 19:20 #9
Latex - Du gør os til grin på den måde og vi bliver ligeså stramme i betrækket som dine fetisher.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2001 - 19:21 #10
skovl....
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2001 - 20:04 #11
ja - det er jo let nok at lave et når man har fået så meget hjælp og så mange referencer til sider som du har fået!

du er hermed på min liste over blacklistet personer!!!

fusker...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. november 2001 - 16:52 #12
tror at jeg for fremtiden vil oprette spm, og få en masse gode svar, og så sige at jeg selv fandt ud af det, så sparer jeg en masse point, og får en masse ting lært samtidig, smart ikk`??
(det er der vel ikke nogen der kan blive sure over??)