Avatar billede kube Nybegynder
11. november 2001 - 20:14 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

insert into

HEJ ALLE SVARE LYSTNE!
Jeg vil prøve at lave en side hvor man kan oprette sig selv i en
database, men der er et eller andet galt - er det noget der kan se
hvad jeg skal gøre anderledes???

<html>
<body>
<form method=\"POST\" action=\"modtage.php\">
<input type=\"text\" name=\"nr\" size=\"4\">
<input type=\"text\" name=\"navn\" size=\"10\">
<input type=\"submit\" value=\"Send\" name=\"B1\">
</body>
</html>

<?php
mysql_connect(\"localhost\",\"Kasper\",\"velt1929\");
mysql_select_db(\"test\");
mysql_query(\"insert into kunder (nr , navn) values ($nr , $navn);
mysql_close();
?>

Håber i svarer...kube
Avatar billede nordclc Nybegynder
11. november 2001 - 20:16 #1
Kender ikke php, men skal du ikke have \'\' om strengværdier?

Altså: ($nr,\'$navn\')
Eller: (nr,\"$navn\")
Avatar billede nute Nybegynder
11. november 2001 - 20:16 #2
du mangler et avsluttende \" og et ) til sist i din SQL:

<?php
mysql_connect(\"localhost\",\"Kasper\",\"velt1929\");
mysql_select_db(\"test\");
mysql_query(\"insert into kunder (nr , navn) values ($nr , $navn)\");
mysql_close();
?>

/nute
Avatar billede morph Nybegynder
11. november 2001 - 20:17 #3
mysql_query(\"insert into kunder (nr , navn) values ($nr , $navn)\");

prøv den :)
Avatar billede kube Nybegynder
11. november 2001 - 20:19 #4
jeg prøver lige og så deler jeg point ud, vent lige!!
Avatar billede fri-hash Nybegynder
11. november 2001 - 20:22 #5
den korrekte syntaks afhænger af om din kolonne \"nr\" er datatype int eller char der skal plinger om strenge og ikke om tal, dvs.
enten
mysql_query(\"insert into kunder (nr , navn) values ($nr , \'$navn\')\"); //hvis nr=int
eller
mysql_query(\"insert into kunder (nr , navn) values (\'$nr\' , \'$navn\')\"); // hvis nr=text
Avatar billede kube Nybegynder
11. november 2001 - 20:22 #6
den melder ikke fejl, men den bliver heller ikke oprettet i tabellen i mySQL?????????
Avatar billede kube Nybegynder
11. november 2001 - 20:26 #7
jeg kan bruge svar fra både nute og fri hash, men kan man splitte point