Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 16:23 Der er 35 kommentarer og
2 løsninger

Næste 5..

Hej,

Jeg har fundet en gæstebog jeg synes er for blæret, og vil derfor gerne fortsat blive ved med at bruge den.
Problemet er bare, at hvis der er over 5 gennemsnitslange beskeder, så bliver mit design ødelagt.
Så jeg vil gerne ha\' lavet koden om så at der er et link nederst hvor der står næste 5 (indtil der ikke er flere tilbage) og forrige 5 (til man er på 1. gæstebogs-side).
Filerne til gæstebogen kan hentes her:
http://www.friserverplads.dk/bfh/source222.zip
30 points..
Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 16:23 #1
hehe, nå, nu er der pludselig 75 :)
Avatar billede somaliomar Praktikant
10. november 2001 - 16:55 #2
Avatar billede larsen Nybegynder
10. november 2001 - 17:12 #3
Hvad med at bruge limit i din sqlstreng ?
Select * from beskeder limit <fra>,<hvormange>
Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 17:13 #4
ehm, så god er jeg altså ikke til asp..
Skriv det ind i koden og læg den til download..
Så er pointsne dine..
Avatar billede larsen Nybegynder
10. november 2001 - 17:39 #5
Prøv at kigge her :
http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel2/paging.asp
Der er den vist med et eksempel også.
Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 17:40 #6
Det fatter jeg simpelt hen ikke..
Er en nød til asp..
Avatar billede larsen Nybegynder
10. november 2001 - 17:42 #7
Jeg prøver lige at lave et forslag
Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 17:46 #8
tusind tak.. :)
Avatar billede larsen Nybegynder
10. november 2001 - 18:01 #9
Har du en email jeg kan sende den til ?
Avatar billede larsen Nybegynder
10. november 2001 - 20:16 #10
Her er filen \"default.asp\" hvor jeg har \"lånt\" lidt fra forskellige steder :

<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<title>Min gæstebog</title>
</head>

<body>
<%
intPage = Request(\"page\")
If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
    intPage = 1
End If

Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
SQLConn = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.MapPath(\"guestbook.mdb\")

SQLstmt = \"SELECT * FROM guestbook ORDER BY ID desc;\"

rs.open SQLstmt, SQLConn, 1
  %>
<div align=\"center\">
  <center>
  <table border=\"0\" width=\"50%\">
    <tr>
      <td bgcolor=\"#000000\">
        <p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\" face=\"Verdana\" size=\"2\">Min Gæstebog&nbsp&nbsp-&nbsp&nbspSkriv i <a href=\"form.asp\"><font color=yellow>gæstebogen</a></font></font></p>
      </td>
    </tr>

    <tr>
      <td align=\"center\">
      <%
    rs.PageSize = 10
    rs.AbsolutePage = intPage
    intRecCount = rs.PageSize
    intPageCount = rs.PageCount
    Response.Write \"<p><b>Side \" & intPage & \" af \" & intPageCount & \"</b></p>\"

  DO WHILE NOT rs.EOF And intRecCount > 0
    ID = rs(\"ID\")
    overskrift = rs(\"overskrift\")
    besked = rs(\"besked\")
    navn = rs(\"navn\")
    Dato = rs(\"Dato\")
    email = rs(\"email\")
    %>

<u><%=overskrift%></u><br>
<font face=verdana size=2><%=besked%>      </font>
      <font size=2><i> <br>skrevet af:<a href=\"mailto:<%=email%>\"><%=navn%></a><br>(<%=dato%>) <br><hr></i></font>
      <%
    intRecCount = intRecCount - 1
    rs.MoveNext
  LOOP
  RS.Close

Set rs = nothing
Set SQLstmt = nothing
    %>      </td>
    </tr>
  </table>
<%
If intPageCount>1 then
    Response.Write \"<p>Gå til side \"
    For intNum = 1 To intPageCount
          Response.Write \"<a href=default.asp?page=\" & intNum & \">\" & intNum & \"</a> \"
    Next

    Response.Write \"<p>\"
    If Clng(intPage) > 1 Then
          Response.Write \"<a href=default.asp?page=\" & intPage - 1 & \">&lt;&lt;</a>\"
    Else
          Response.Write \"&lt;&lt;\"
    End If

    Response.Write \"&nbsp;\"

    If Clng(intPage) < Clng(intPageCount) Then
          Response.Write \"<a href=default.asp?page=\" & intPage + 1 & \">&gt;&gt;</a> \"
    Else
          Response.Write \"&gt;&gt;\"
    End If
%>
    </center>
  </div>

<p>&nbsp;</p>

</body>

</html>
Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 20:54 #11
Microsoft VBScript runtime error \'800a01a8\'

Object required

/bfh/default.asp, line 105
Avatar billede larsen Nybegynder
10. november 2001 - 20:58 #12
Kan du se hvad det er for en af linierne ? og passer dine DB-egenskaber ?
Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 20:59 #13
der står 105..
Jeg har _ikke_ rettet i det du har lavet ovenfor..
Mine db egenskaber passer perfekt..
Avatar billede larsen Nybegynder
10. november 2001 - 21:05 #14
Dette er hvad der står i min og det er direkte \"copy - paste\" :

<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<title>Min gæstebog</title>
</head>

<body>
<%
intPage = Request(\"page\")
If isNumeric(intPage) = False Or intPage < 1 Then
    intPage = 1
End If

Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
SQLConn = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.MapPath(\"/_vti_log/guestbook.mdb\")

SQLstmt = \"SELECT * FROM guestbook ORDER BY ID desc;\"
\'
\'response.write SQLstmt

\'Conn.Execute (SQLstmt)

\'Set rs = conn.Execute(SQLstmt)
rs.open SQLstmt, SQLConn, 1
  %>
<div align=\"center\">
  <center>
  <table border=\"0\" width=\"50%\">
    <tr>
      <td bgcolor=\"#000000\">
        <p align=\"center\"><font color=\"#FFFFFF\" face=\"Verdana\" size=\"2\">Min Gæstebog&nbsp&nbsp-&nbsp&nbspSkriv i <a href=\"form.asp\"><font color=yellow>gæstebogen</a></font></font></p>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td align=\"center\">
      <%
    rs.PageSize = 10
    rs.AbsolutePage = intPage
    intRecCount = rs.PageSize
    intPageCount = rs.PageCount
    Response.Write \"<p><b>Side \" & intPage & \" af \" & intPageCount & \"</b></p>\"

  DO WHILE NOT rs.EOF And intRecCount > 0
    ID = rs(\"ID\")
    overskrift = rs(\"overskrift\")
    besked = rs(\"besked\")
    navn = rs(\"navn\")
    Dato = rs(\"Dato\")
    email = rs(\"email\")
    %>

<u><%=overskrift%></u><br>
<font face=verdana size=2><%=besked%>      </font>
      <font size=2><i> <br>skrevet af:<a href=\"mailto:<%=email%>\"><%=navn%></a><br>(<%=dato%>) <br><hr></i></font>
      <%
    intRecCount = intRecCount - 1
    rs.MoveNext
  LOOP
  rs.Close

Set rs = nothing
Set SQLstmt = nothing
    %>      </td>
    </tr>
  </table>
<%
If intPageCount>1 then
    Response.Write \"<p>Gå til side \"
    For intNum = 1 To intPageCount
          Response.Write \"<a href=default.asp?page=\" & intNum & \">\" & intNum & \"</a> \"
    Next

    Response.Write \"<p>\"
    If Clng(intPage) > 1 Then
          Response.Write \"<a href=default.asp?page=\" & intPage - 1 & \">&lt;&lt;</a>\"
    Else
          Response.Write \"&lt;&lt;\"
    End If

    Response.Write \"&nbsp;\"

    If Clng(intPage) < Clng(intPageCount) Then
          Response.Write \"<a href=default.asp?page=\" & intPage + 1 & \">&gt;&gt;</a> \"
    Else
          Response.Write \"&gt;&gt;\"
    End If
%>
    </center>
  </div>

<p>&nbsp;</p>

</body>

</html>
Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 21:18 #15
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key \'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x590 Thread 0x6a8 DBC 0x16033ea4 Jet\'.

/bfh/default.asp, line 25
Avatar billede larsen Nybegynder
10. november 2001 - 21:20 #16
Det er muligvis pga. at min leder efter DB\'en i et underkatalog, hvorimod at det gør din ikke..
Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 21:21 #17
ehm, kan du så ikke gøre det sådan at den leder i det katalog hvor filen er?
Avatar billede larsen Nybegynder
10. november 2001 - 21:23 #18
Du ændre bare denne stren :
SQLConn = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.MapPath(\"/_vti_log/guestbook.mdb\")

til

SQLConn = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.MapPath(\"guestbook.mdb\")
Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 21:29 #19
Nu virker filen gem_ret_data.asp ikke..
Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 21:29 #20
Når jeg vil rette i admin interfacet, så kommer der intern 500 fejl..
Avatar billede larsen Nybegynder
10. november 2001 - 21:34 #21
Det er ikke filen \"default.asp\" der er fejlen her.

Prøv at gå op i \"funktioner\" -> \"internetindstillinger\" -> \"slet filer\" og marker \"slet alt offlineindhold\" og \"ok\".

Prøv derefter at hente siden ind igen.

Det kan være fordi den genbruger nogen af siderne, som ikke virker.
Avatar billede larsen Nybegynder
10. november 2001 - 21:35 #22
Hvad er stien egentlig til din DB ??
Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 21:37 #23
min db ligger i nøjagtig samme mappe som default.asp og egentlig også alle de andre som hører til gæstebogen.
Alt ligger i samme  mappe, så er det lettere med links og sådan..
Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 21:38 #24
kommer stadig..
Avatar billede larsen Nybegynder
10. november 2001 - 21:39 #25
Skal DB\'en ikke ligge i en bestemt mappe ? Det skal min nemlig.
Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 21:40 #26
Jeg har brugt samme source før, dog ikke med næste-tingen.
Her virker det også selvom det ligger i samme mappe.
Bemærk venligst at jeg først får problemer når jeg vil rette en besked i gæstebogen.
Avatar billede larsen Nybegynder
10. november 2001 - 21:42 #27
Det vil sige at nu kan du godt vise siden default.asp uden problemer ?
Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 21:43 #28
Ja..
Jeg har også brugt koden før og sådan, og den virker, det ved jeg!
Det er først nu der er kommet problemer :(
Avatar billede larsen Nybegynder
10. november 2001 - 21:50 #29
Er det når du poster de rettede data at fejlen kommer, eller er bare du går ind på retteside ?
Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 21:50 #30
når jeg poster
Avatar billede larsen Nybegynder
10. november 2001 - 21:56 #31
Hvis du går ind i filen \"gem_ret_data.asp\" og erstatter :

SQLstmt = \"UPDATE DISTINCTROW guestbook SET overskrift= \'\" & request.form(\"overskrift\") & \"\', dato = #\" & Now & \"#, navn = \'\" & request.form(\"navn\") & \"\', email = \'\" & request.form(\"email\") & \"\', besked = \'\" & request.form(\"besked\") & \"\' WHERE id = \" & Request(\"id\")

med :

SQLstmt = \"UPDATE DISTINCTROW guestbook SET overskrift= \'\" & request.form(\"overskrift\") & \"\', dato = #\" & Now & \"#, navn = \'\" & request.form(\"navn\") & \"\', email = \'\" & request.form(\"email\") & \"\', besked = \'\" & request.form(\"besked\") & \"\' WHERE id = \" & Request.QueryString(\"id\")

Det er måske dette der gør det, eftersom filen bliver kaldt med \"gem_ret_data.asp?id=xx\"
Avatar billede bbs Nybegynder
10. november 2001 - 22:12 #32
nu skal man pludselig skrive en email-adresse før man må skrive.
Hvis man ikke gør det, så kommer 500 fejlen..
Avatar billede larsen Nybegynder
10. november 2001 - 22:15 #33
Det er da meget godt. Så kan man da se hvem der har skrevet det..
Avatar billede larsen Nybegynder
14. november 2001 - 11:22 #34
BBS>> Har du fået det til at virker ??
Avatar billede djoller Nybegynder
17. december 2001 - 19:06 #35
HALLLLOOOO BBS!

Der er noget jeg ikke kan få til at passe.
Du skriver i dine første kommentarer i dette spg. bl.a.A

\"ehm, så god er jeg altså ikke til asp..\"

\"Det fatter jeg simpelt hen ikke..
Er en nød til asp..\"

Og du skriver samtidig i dit CV:
\"Asp 9\"

Det kan jeg ikke få til at hænge sammen.

Nå jo - nu dæmrer det alligevel.

Det er jo fordi du stadig er EN LILLE DOVEN OG LØGNAGTIG FUSKER.

Har jeg ret?
Avatar billede bbs Nybegynder
31. august 2002 - 13:38 #36
Jeg fik det aldrig til at virke, dog får du de 50 points som hjælp, jeg snupper selv de 25.
Avatar billede larsen Nybegynder
31. august 2002 - 13:47 #37
Ok, takker mange gange. Håber du finder en/har fundet en anden løsning :-)