Avatar billede gzus_dk Nybegynder
09. november 2001 - 13:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kald af funktion i java

Hvordan sætter jeg op at mit xslt dokument skal kalde en speciel funktion i en klasse jeg har lavet. Her mener jeg både i opsætningen af classpath, namespace og hvordan og hvor jeg skal ligge min java klasse i forhold til dens package name, og om den overhovedet skal have et package name. jeg har Classpath op til at pege på roden af dk/bording/exslt.

Jeg har prøvet med følgende :

?xml version=\"1.0\"?>
<xsl:stylesheet version=\"1.0\" xmlns:xsl=\"http://www.w3.org/1999/XSL/Transform\"
xmlns:Ext=\"dk.bording.exslt.Translate\">
    <xsl:template match=\"/\">
        <xsl:value-of select=\"Ext.Replace(\'nytest\',\'y\',\'Y\')\"/>
    </xsl:template>
</xsl:stylesheet>

Men det giver følgende fejl i Stylus Studio :

Function \"Ext.Replace\" does not exist (or invalid XSL), in value-of
...
..

Min Java klasse ser ud som følger :

package dk.bording.exslt;

public class Translate
{
    StringBuffer sb;
    int i;
    public Object Replace(String s1, String s2, String s3) {
        boolean notfound = false;
        while (!notfound) {
            i = -1;
            i = s1.indexOf(s2);
            if (i == -1) {
                notfound = true;
            } else {
                sb = new StringBuffer(s1);
                sb.delete(i,i+s2.length());
                sb.insert(i, s3);
                s1 = sb.toString();
            }
        return s1;
    }

Er der nogen der kan hjælpe mig ???
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2001 - 15:25 #1
Du skal i hvertfald bruge \"Ext:Replace(...)\" (kolon i stedet for punktum) for at anvende namespace\'et...

Hvordan du mapper namespace\'et til din java-class, kan jeg desværre ikke hjælpe med. (Med MSXML ville jeg gøre det vha. et XSLProcessor Object og addObject()...

/CS
Avatar billede gzus_dk Nybegynder
09. november 2001 - 15:33 #2
Det var bare det.. Tak for det, giv mig et svar og du skal få point!
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2001 - 22:21 #3
Well, here it is :-)

/CS