Avatar billede webberen Nybegynder
08. november 2001 - 20:18 Der er 2 løsninger

ASP - Søgemaskine

Hej Eksperter!

Denne gang har jeg et problem med et stykke asp fra en søgemaskine. Nedenunder er der et lille uddrag fra filen.

Det som jeg har problemer med er at få den til at vise resultatet, så jeg får 2 tabeller men adskilt af en <hr>.

Set rs = myConn.Execute(strSQL)
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Response.Write \"<p><b>Søgeresultat</b></p>\"
    Do While Not rs.EOF
        Response.Write \"<table width=\"\"95%\"\" border=\"\"0\"\" cellspacing=\"\"0\"\" cellpadding=\"\"0\"\" bgcolor=\"\"#CCCCCC\"\" align=\"\"center\"\"><tr>\"
        Response.Write \"<td><table width=\'100%\"\" border=\"\"0\"\" cellspacing=\"\"1\"\" cellpadding=\"\"0\"\"><tr>\"
        Response.Write \"<td bgcolor=\"\"#CCCCCC\"\"><b>\" & rs(\"overskrift\") & \"</b> \\\\ <font class=\"\"lille\"\"></font></td></tr>\"
        Response.Write \"<tr><td bgcolor=\"\"#FFFFFF\"\">\" & rs(\"underoverskrift\") & \"</td></tr>\"
        Response.Write \"</table></td>\"
        rs.MoveNext
    Loop
    Response.Write \"</tr></table><hr noshade color=\"\"#000000\"\" size=\"\"1\"\">\"
Else
    Response.Write \"<p><b>Der var ingen nyheder som passede til <i>\" & strKeyword & \"</i></b></p>\"
End If

Håber i kan hjælpe, hvis i har nogle spørgsmål, så spørg endelig...
Avatar billede fjabboy Nybegynder
08. november 2001 - 21:21 #1
Hey - prøv med denne kode istedet...

Set rs = myConn.Execute(strSQL)
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Response.Write \"<p><b>Søgeresultat</b></p>\"
    Do While Not rs.EOF
        Response.Write \"<table width=\"\"95%\"\" border=\"\"0\"\" cellspacing=\"\"0\"\" cellpadding=\"\"0\"\" bgcolor=\"\"#CCCCCC\"\" align=\"\"center\"\"><tr>\"
        Response.Write \"<td><table width=\'100%\"\" border=\"\"0\"\" cellspacing=\"\"1\"\" cellpadding=\"\"0\"\"><tr>\"
        Response.Write \"<td bgcolor=\"\"#CCCCCC\"\"><b>\" & rs(\"overskrift\") & \"</b> \\\\ <font class=\"\"lille\"\"></font></td></tr><hr noshade color=\"\"#000000\"\" size=\"\"1\"\">\"
        Response.Write \"<tr><td bgcolor=\"\"#FFFFFF\"\">\" & rs(\"underoverskrift\") & \"</td></tr>\"
        Response.Write \"</table></td>\"
        rs.MoveNext
    Loop
    Response.Write \"</tr></table>\"
Else
    Response.Write \"<p><b>Der var ingen nyheder som passede til <i>\" & strKeyword & \"</i></b></p>\"
End If

\\fjabboy
Avatar billede webberen Nybegynder
20. november 2001 - 17:26 #2
Virkede ikke 100%, men gav mig et hint til løsningen...