Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
08. november 2001 - 16:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dection af shockwave plugin

Hej alle

Som titlen siger vil jeg høre om der er nogen der ved hvordan man (om muligt), detecter for shockwave plugin i browseren. Hvis det kan løses via VBscript eller lignende er forslagene ligeledes mere end velkomne...

På forhånd tak!
Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
08. november 2001 - 16:42 #1
Hvis jeg da ellers kunne stave titlen rigtigt :)
Avatar billede fri-hash Nybegynder
08. november 2001 - 16:46 #2
if(navigator.plugins[\"shockwave\"])
skulle kunne klare det
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. november 2001 - 16:48 #3
Den her kan i javaScript.

http://www.mcli.dist.maricopa.edu/director/tips/shocktip/plugcheck.html

Dog skal du altid huske på at tjekket ikke er 100% sikkert. Den eneste 100% sikre metode er stilen med: \"Kan du se denne bold hoppe har du installeret plugin\" - Samme problem i Flash.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. november 2001 - 16:49 #4
Avatar billede crunch Nybegynder
08. november 2001 - 16:56 #5
Dreamweaver 4 gør det på denne måde:

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function MM_checkPlugin(plgIn, theURL, altURL, autoGo) { //v4.0
  var ok=false; document.MM_returnValue = false;
  with (navigator) if (appName.indexOf(\'Microsoft\')==-1 || (plugins && plugins.length)) {
    ok=(plugins && plugins[plgIn]);
  } else if (appVersion.indexOf(\'3.1\')==-1) { //not Netscape or Win3.1
    if (plgIn.indexOf(\"Flash\")!=-1 && window.MM_flash!=null) ok=window.MM_flash;
    else if (plgIn.indexOf(\"Director\")!=-1 && window.MM_dir!=null) ok=window.MM_dir;
    else ok=autoGo; }
  if (!ok) theURL=altURL; if (theURL) window.location=theURL;
}
//-->
</script>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#000000\" onLoad=\"MM_checkPlugin(\'Shockwave for Director\',\'medshockwave.htm\',\'udenshockwave.htm\',false);return document.MM_returnValue\">
Avatar billede crunch Nybegynder
08. november 2001 - 16:57 #6
ups. mener:

<html>
<head>
<script language=\"JavaScript\">
<!--
function MM_checkPlugin(plgIn, theURL, altURL, autoGo) { //v4.0
  var ok=false; document.MM_returnValue = false;
  with (navigator) if (appName.indexOf(\'Microsoft\')==-1 || (plugins && plugins.length)) {
    ok=(plugins && plugins[plgIn]);
  } else if (appVersion.indexOf(\'3.1\')==-1) { //not Netscape or Win3.1
    if (plgIn.indexOf(\"Flash\")!=-1 && window.MM_flash!=null) ok=window.MM_flash;
    else if (plgIn.indexOf(\"Director\")!=-1 && window.MM_dir!=null) ok=window.MM_dir;
    else ok=autoGo; }
  if (!ok) theURL=altURL; if (theURL) window.location=theURL;
}
//-->
</script>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#000000\" onLoad=\"MM_checkPlugin(\'Shockwave for Director\',\'medshockwave.htm\',\'udenshockwave.htm\',false);return document.MM_returnValue\">
</body>
<script name=\"Used by MM_checkPlugin\" language=\"javascript\">
<!--
with (navigator) if (appName.indexOf(\'Microsoft\')!=-1 && appVersion.indexOf(\'Mac\')==-1) document.write(\'\'+
\'<scr\'+\'ipt language=\"VBScript\">\\nOn error resume next\\n\'+
\'MM_dir = IsObject(CreateObject(\"SWCtl.SWCtl.1\"))\\n\'+
\'MM_flash = NOT IsNull(CreateObject(\"ShockwaveFlash.ShockwaveFlash\"))\\n</scr\'+\'ipt>\');
//-->
</script>
</html>
Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
08. november 2001 - 17:13 #7
Perfekt Nicolajdu. Linket fra Macromedia fortalte alt. Genialt!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. november 2001 - 07:08 #8
Thnx mate :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. november 2001 - 07:08 #9
Husk dog stadigt at det aldrig bliver mere end en 80-85% sikker metode.