Avatar billede nf_maz Nybegynder
08. november 2001 - 16:34 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Teledanmark router og åbne porte

Jeg bruger et program der hedder Remote Administrator, et administrationsprogram i stil med VNC. Det er rimeligt hurtigt og fungerer fint til det jeg skal bruge det til, bortset fra en ting:
Jeg kan ikke skabe forbindelse mellem min hjemmecomputer og den der står på mit arbejde.

Min arbejdscomputer er forbundet til internettet via en 2mbit ADSL forbindelse fra TDC. Problemet er at routeren lukker for den port jeg skal bruge. TDC siger at man skal bestille en tekniker fra TDC til at åbne porten fordi det er noget hardware mæssigt... er det virkelig rigtigt?? Er det så svært at åbne en port på en Cisco router? Hvordan gør man?
Avatar billede gusse Nybegynder
08. november 2001 - 16:49 #1
kør den på en port som kan accepteres af din router

Can I run VNC over a port normally used for a standard service? (eg. port 21, or port 80)
In rare circumstances, people may want to do this, perhaps because they have a firewall which only allows connections to certain ports. This can be done, at least for the Windows and Unix servers (see their documentation), but the following points need to be borne in mind:
On some systems (eg. most forms of Unix), ordinary users are not allowed to run servers on ports below 1024.
You obviously can\'t run a VNC server on a port that\'s already being used for other things.
Many VNC servers use two ports: one for the VNC server, and one for the HTTP server that provides the Java applet (see previous question). If you plan to use the Java viewer, you may want to change both. Not all servers will allow this at present.
You need to tell the viewer the right display number. Normally, display numbers come between 0 and 99. If you specify any number smaller than 99, the viewers add 5900 to get the port number. If you specify a larger number, the viewers take it as a port number directly. So how do you use port numbers lower than 99? You have to specify a negative display number! For example, to connect to a server running on port 80 on machine \'snoopy\':

vncviewer snoopy:-5820

because -5820 + 5900 = 80. This may not work with all viewers, but Unix and Windows seem to be fine.
Avatar billede nf_maz Nybegynder
08. november 2001 - 16:53 #2
spørgsmålet er - hvilke porte er accepteret på routeren? Jeg kan prøve med f.eks. 21 og 80, men er der andre?
Avatar billede gusse Nybegynder
08. november 2001 - 17:12 #3
jeg mener det er 21, 80, øhhh 25, 53

men du kan se det i de papirer du har fået eller ringe til tdc 80808065. de kan oplyse dig om det.

det har jeg da tidligere gjort. (mange gang for jeg kan sku aldrig huske det)
Avatar billede nf_maz Nybegynder
08. november 2001 - 17:17 #4
med VNC eller hvad? jeg mener jeg prøvede med port 21 på et tidspunkt hvor det ikke virkede (med Remote Administrator)
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. november 2001 - 18:11 #5
Avatar billede nf_maz Nybegynder
08. november 2001 - 21:56 #6
Configure router to forward connections from a port on the router to specific IP address and port (default port of Radmin server is 4899) of the target computer in your internal network.>

Jaja... men hvordan konfigurerer jeg routeren?? jeg ved ikke engang hvordan man sender kommandoer til den
Avatar billede nf_maz Nybegynder
08. november 2001 - 21:57 #7
\"configure router...\" var taget fra http://www.radmin.com/faq.htm#2_9
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. november 2001 - 00:11 #8
Hvis det er en cisco 677

Start -> kør -> telnet <ip adresse på router>

Skriv:

<password>
en
<password>
set nat entry add <ip adresse på computer med remote adminstrator> 4899 0.0.0.0 4899 tcp

fx:

set nat entry add 10.0.0.2 4899 0.0.0.0 4899 tcp
Avatar billede nf_maz Nybegynder
09. november 2001 - 00:55 #9
jeg har lige snakket med en anden om det... det er næsten umuligt at åbne sådan en router (speedstream), da den er meget effektivt lukket. Jeg tror desværre den eneste måde man kan få adgang til routeren er ved at bestille en teledanmark tekniker...

Derfor er spørgsmålet nu: Hvilke porte er som default åbne på sådan en router? Så vidt jeg ved er det port 80, 139 og to til (?)...
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. november 2001 - 12:14 #10
Du kan godt åbne sådan en router uden brug af TDC ... en af mine kamarater har gjort det .. men jeg tror bare ikke at TDC helt godkender det!
Avatar billede nf_maz Nybegynder
09. november 2001 - 12:26 #11
goulduck> har du et icq nr / email adr på ham?
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. november 2001 - 14:17 #12
Jeg har ICQ - men min computter er i udu :(
Reklame: http://www.eksperten.dk/spm/131537

Og jeg tror ikke lige ham min ven bliver glad for at jeg giver hans email ud.

Jeg skriver til ham og spørger om han ikke kan lave en guide.. :)
Avatar billede nf_maz Nybegynder
09. november 2001 - 16:54 #13
takker... hvis d r ka han evt. kontakte mig på m_s@mobilixnet.dk eller icq 56479310
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. november 2001 - 17:29 #14
Jeg har skrevet en besked til ham .. nu venter jeg bare på svar.
Avatar billede rashid Praktikant
06. marts 2002 - 13:32 #15
læser