Avatar billede ben2l4c Nybegynder
08. november 2001 - 14:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

<br> ved linjeskift med MySQL

Jeg har lavet et news script, paster det lige.

<?
$db = mysql_connect(\"kirsten.andersenit.dk\", \"enemydk\", \"ukg68nur\");
mysql_select_db(\"enemydk\",$db);
$result = mysql_query(\"SELECT * FROM news ORDER BY article DESC\",$db);
while ($myrow = mysql_fetch_row($result)) {
                echo \"<tr>\";
                echo \"<td>\";
    echo \"<table width=\\\"100%\\\" border=\\\"0\\\" cellspacing=\\\"0\\\" cellpadding=\\\"0\\\" class=\\\"td1\\\" bgcolor=\\\"#243130\\\">\";
    echo \"<tr>\";
    echo \"<td>\";
    echo \"<table width=\\\"100%\\\" border=\\\"0\\\" cellspacing=\\\"1\\\" cellpadding=\\\"0\\\">\";
    echo \"<tr>\";
    echo \"<td align=\\\"left\\\" class=\\\"td3\\\" bgcolor=\\\"#87A5A2\\\">\";

    echo \"<font face=\\\"verdana\\\" color=\\\"#000000\\\" size=\\\"2\\\">&nbsp;&nbsp;<b>$myrow[1]</b></font>\";

    echo \"</td>\";
    echo \"</tr>\";

    echo \"<tr>\";
    echo \"<td align=\\\"left\\\" class=\\\"td2\\\" bgcolor=\\\"#A1B6B4\\\">\";

    echo \"<table width=\\\"100%\\\" border=\\\"0\\\" cellspacing=\\\"0\\\" cellpadding=\\\"4\\\">\";
    echo \"<tr>\";
    echo \"<td>\";

    echo \"<font face=\\\"arial\\\" color=\\\"#000000\\\" size=\\\"2\\\">$myrow[3]</font>\";
                echo \"<div align=\\\"right\\\"><font face=\\\"verdana\\\" color=\\\"#000000\\\" size=\\\"1\\\"> - Posted $myrow[4] - $myrow[2]</font></div>\";

    echo \"</td>\";
    echo \"</tr>\";
    echo \"</table>\";

    echo \"</td>\";
    echo \"</tr>\";

    echo \"</table>\";
    echo \"</td>\";
    echo \"</tr>\";
    echo \"</table>\";
    echo \"</td>\";
    echo \"</tr>\";

}
?>

Jeg vil meget gerne have scriptet til at sætte <br> når der er linjeskift i $myrow[3]

Nok simpelt, men jeg har godt nok ikke lige nogen anelse.
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
08. november 2001 - 14:56 #1
print nl2br($myrow[3]);

simpelt ik :)
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
08. november 2001 - 14:57 #2
overvej også at fjerne kodeord m.m. næste gang du indsender indlæg!...

Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
08. november 2001 - 14:59 #3
Istedet for :
  echo \"<font face=\\\"arial\\\" color=\\\"#000000\\\" size=\\\"2\\\">$myrow[3]</font>\";

Skal du indsætte:
  echo \"<font face=\\\"arial\\\" color=\\\"#000000\\\" size=\\\"2\\\">\";
print nl2br($myrow[3]);

echo \"</font>\";
Avatar billede aslan Nybegynder
08. november 2001 - 14:59 #4
ups den er ikke god hehe
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
08. november 2001 - 15:19 #5
haha, ja, man skal tænke sig lidt om...
Avatar billede ben2l4c Nybegynder
08. november 2001 - 15:27 #6
lol, hvodden sletter mand ? tak forresten =)
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
08. november 2001 - 15:35 #7
du kan ikke slette ... haha :)

Skift kodeord, det er det eneste du kan gøre
Avatar billede ben2l4c Nybegynder
08. november 2001 - 15:49 #8
har sendt en mail to eksperten ... håber de har medlidenhed =)

Nu ikke noget med at sidde og CTRL+C det pass lol