Avatar billede bronsholt Nybegynder
08. november 2001 - 09:10 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning fra asp på lokal printer?

Jeg har et KÆMPE-problem, som jeg nu har kæmpet med i meget lang tid. Jeg er ved at lave en applikation, hvor man på et WAN-netværk kan indtaste en masse informationer via en .asp-side. Når man er færdig, skal man kunne udskrive disse informationer, som i øvrigt er lagret i en DB på serveren, på en lokal printer. Dette udskrift skal selvfølgelig sættes op layout-mæssigt på en pæn måde, som man kan bestemme eksempelvis via VB, og jeg har da også prøvet at sende en variabel fra asp med et specifikt nummer over til VB, for derefter at hente data fra den centrale database, og udskrive den på en lokal printer.

Jeg ved godt, at det måske er lidt snørklet skrevet, men det er edderman\'me også svært at beskrive, men hvis der er nogle som har mod på at hjælpe mig med dette problem, vil jeg være meget taknemlig! Jeg skal gerne svare yderligere på nogle uddybende spørgsmål, hvis jeg kan! :-)
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. november 2001 - 09:12 #1
Jeg er ikke helt med! vil du printe ud på en printer på din computer med asp eller vil du ha en asp server hvor printeren er på ?
Avatar billede bronsholt Nybegynder
08. november 2001 - 09:15 #2
>-sofus-
Hvis JEG har oprettet nogle data på .asp-siden, skal JEG slutte med at printe de informationer ud, som JEG har indtastet og sendt til DB\'en. MEN-MEN-MEN. Hvis DU har oprttet data, skal DU slutte med at printe DINE data ud.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. november 2001 - 09:17 #3
Så kan du jo bare lave en response.redirect til en side som du printer ud med et javascript ?
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. november 2001 - 09:19 #4
<A HREF=\"java script:window.print()\">Udskriv Side</A>
Avatar billede bronsholt Nybegynder
08. november 2001 - 09:20 #5
<-sofus-
Nu er jeg ikke så meget inde i JS, men kan jeg opsætte data\'ene, som jeg vil, og kan jeg bestemme hvilken printer, jeg vil udskrive fra?

Jeg ved, at dette kan lade sig gøre i VB, som jeg også har arbejdet lidt med, men problemet er, at jeg ikke ved, om jeg er nødsaget til at bruge .dll eller om jeg kan bruge en alm. .exe-fil til udskrivningen, når den skal foregå \"lokalt\".
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. november 2001 - 09:23 #6
Laver du en side i ASP hvor dine data er stillet pænt op,, så smider du det link nedest på siden og så printer du ud på den lokale printer (den som windows er sat op til)
Avatar billede bronsholt Nybegynder
08. november 2001 - 09:25 #7
>-sofus-
Ja, det har jeg prøvet, men jeg SKAL kunne sende det til en printer, som jeg selv har valgt. Kort sagt, jeg tror 99% på, at jeg skal sende en variabel til VB, som så udkriver det derfra. Kan du hjælpe med dette?
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. november 2001 - 09:26 #8
ehhh vil du printe ud til en printer du ikke har valgt ?
Avatar billede bronsholt Nybegynder
08. november 2001 - 09:32 #9
>-sofus-
Nej, jeg skal bare kunne vælge en anden printer end standard-printeren eksempelvis en bon-printer!
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. november 2001 - 09:34 #10
bruger du det link kommer du ind i den normale print menu, der kan man vælge printer!

skal du ha et link som går directe til en bestem printer, kan jeg desværre ikke hjælpe dig ):
Avatar billede bronsholt Nybegynder
08. november 2001 - 09:36 #11
Men det er sådan set ikke det helt store problem. Jeg har prøvet at sende en variabel over til en .dll, som så udskriver de pågældende data:

Set myObj = Server.CreateObject(\"DB.LookUp\")
myObj.GetTableRows(Session(\"ORDNR\"))

og det sender også fint over til VB og udskriver de korrekte data på MIN maskine, MEN hvis jeg lægger .dll\'en ud på en anden maskine på nettet og registrerer den lokalt, så fejler den i udskrivningen!
Avatar billede bronsholt Nybegynder
08. november 2001 - 09:38 #12
>-sofus-

Har du arbejdet med .dll\'er før? Eller VB?
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. november 2001 - 09:42 #13
Jeg er stået af (: det blev for svært for mig ): kan desværre ikke hjælpe dig. vent til nogen af hajerne kommer
Avatar billede bronsholt Nybegynder
08. november 2001 - 09:44 #14
>-sofus-

Eller mange tak for hjælpen, og engagementet. :@>
Avatar billede -sofus- Nybegynder
08. november 2001 - 09:47 #15
(: det er jo det eksperten.dk er til for. beklager jeg ikke kunne hjælpe
Avatar billede www.net-ware.dk Nybegynder
10. november 2001 - 14:26 #16
Jeg har svært ved at forstå hvor dit problem er, normalt printer Explore eller Netscape på den printer som er sat op som default i windows- operativsystemet. Hvis det ikke er løsningen at sende alt data til en hjemmeside hvor du organisere det som du vil havde det, samtidigt med at du sender det til databasen, så forstår jeg ikke problemet. Da kan du sandsynligvis finde dit svar her:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q168/9/17.ASP?LN=EN-US&SD=tech&FR=0&qry=print%20using%20ASP&rnk=11&src=DHCS_MSPSS_tech_SRCH&SPR=IE

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q236/7/77.ASP?LN=EN-US&SD=tech&FR=0&qry=print%20using%20ASP&rnk=54&src=DHCS_MSPSS_tech_SRCH&SPR=IE

Jeg håber du kan bruge det til noget

mvh

Lars
Avatar billede bronsholt Nybegynder
12. november 2001 - 09:00 #17
Nej, det er ikke det, jeg mener. Jeg har for svært ved at forklare mig igennem denne problemstilling, så jeg prøver at finde en bog med emnet, tror jeg. Ellers tak for hjælpen.
Avatar billede www.net-ware.dk Nybegynder
12. november 2001 - 23:56 #18
Der er jo heller ikke ret mange der har forsøgt at hjælpe dig!