Avatar billede sniperkiller Nybegynder
07. november 2001 - 16:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opstart af XP - 2000 og en gammel 98

JJeg har et let underligt spørgsmål: Jeg kunne ikke formattere min C-drev som var NTFS. Derfor lavede jeg det om til FAT32, instal. Win98 derefter Win2000 for at formattere tilbage til NTFS. Tilsidst instal. jeg WinXP. Men nu har jeg to Windows mapper på c-drevet.
Kan jeg slette den ene (altså Win2000) uden der sker noget??
Under System StartUp har jeg sat den til at boot\'e kun på XP.

Herfra denne tekst-streng:
[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS=\"Microsoft Windows XP Professional\" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINNT=\"Microsoft Windows 2000 Professional\" /fastdetect
C:\\=\"Microsoft Windows\"
Avatar billede ronnikr Nybegynder
07. november 2001 - 16:12 #1
Ja, det kan du godt.

Du skal bare være sikker på det er den rigtige skuffe du sletter ;)

Du kan også slette linien:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINNT=\"Microsoft Windows 2000 Professional\" /fastdetect
fra din boot.ini-fil

/Ronin
Avatar billede sniperkiller Nybegynder
07. november 2001 - 16:20 #2
Men hvad betyder den sidste linie??
  C:\\=\"Microsoft Windows\"
Der skete nemlig ikke noget når man únder opstart bare valgte \"Microsoft Windows\".
Er det ikke den gamle Win98 start?
Avatar billede ronnikr Nybegynder
07. november 2001 - 16:47 #3
>Er det ikke den gamle Win98 start?

Ja, det er jeg ret sikker på. Men hvis du alligevel vælger, at den automatisk skal boot til XP, så betyder det jo ikke det store hele...
Så slet den eller lad være.
Avatar billede sniperkiller Nybegynder
07. november 2001 - 19:23 #4
Tak for hjælpen.
Problem solved!!!