Avatar billede intim Nybegynder
07. november 2001 - 13:09 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

slet form felt

Jeg har en frame side.
I topframe ligger der en form med target=\"mainframe\"

f.eks
<form name=\"formnavnet\" action=\"dosomething.htm\" target=\"mainframe\">
<input type=\"text\" name=\"whatever\" value=\"Skriv noget\" onFocus=\"if(this.value==Skriv noget\')this.value=\'\';\" onBlur=\"if(this.value==\'\')this.value=\'Skriv noget\';\">
<input type=\"submit\" name=\"doit\">
</form>

Når denne form bliver submittet skal der i feltet \"whatever\" igen stå \"Skriv noget\"

Er der nogen der kan smide mig et javascript, der klare denne....?

Jeg ved det er en rimelig simpel sag, jeg kan bare ikke lige få den til at virke!
Avatar billede olebole Juniormester
07. november 2001 - 13:21 #1
<ole>
Da siden jo reloader ved submit, burde det da ske af sig selv.......!?!?!
/mvh
</bole>
Avatar billede stoffer Nybegynder
07. november 2001 - 13:22 #2
såvidt jeg kan se har du gjort det nogenlunde rigtigt:

<input type=\"text\" name=\"whatever\" value=\"Skriv noget\" onFocus=\"if (this.value==\'Skriv noget\') {this.value=\'\'};\" onBlur=\"if (this.value==\'\'){this.value=\'Skriv noget\'};\">
Avatar billede bamzen Nybegynder
07. november 2001 - 13:22 #3
Skriv
læg denne kode til din form

ala <FORM onsubmit=.......>

onSubmit=\"document.formnavnet.whatever.value=\'skriv noget\';return true;\"
Avatar billede bamzen Nybegynder
07. november 2001 - 13:23 #4
Ole, når man kigger på hans target, skal vi så ikke gå ud fra at target er forskellig fra self??

jeg aner det ikke, men jeg tror det ;-)
Avatar billede stoffer Nybegynder
07. november 2001 - 13:25 #5
der manglede et par plinger osv... men ellers korrekt.

hov jeg læste ikke helt rigtigt...

i dit form tag laver du onSubmit=\"return submitme()\"

her er funktionen.

function submitme() {

document.formnanvet.submit()
document.formnavnet.whatever.value = \'\'

}
Avatar billede olebole Juniormester
07. november 2001 - 13:26 #6
bamzen >> Hvis han sætter det på onsubmit, vil det ske *før* formen bliver sendt afsted ...nok ikke ønskværdigt  ;o)
Avatar billede bamzen Nybegynder
07. november 2001 - 13:27 #7
damn ole, du skal også altid være så nøjeregnende *LOL*
Avatar billede intim Nybegynder
07. november 2001 - 13:29 #8
olebole -> Siden reloader ikke når jeg har target=\"mainframe\" !

stoffer -> Misforstået emne 03 ! ;)

bamzen -> det er også det jeg prøver, men der sker ikke en skid!

Avatar billede intim Nybegynder
07. november 2001 - 13:31 #9
olebole -> den sender stadig resultatet i bamzen\'s forslag, men den tømmer ikke feltet!
Avatar billede bamzen Nybegynder
07. november 2001 - 13:32 #10
Ok, jeg kan huske jeg lavede en lidt bøvlet løsning engang for længe side....

Den gik ud på at du havde to identiske forms

den ene normal

den anden med hidden felter.

Så lavede jeg en onsubmit på den normale, der kopierede indholdet ned i den anden og submittede den anden......

Dernæst satte jeg så værdien....

Har du en url hvor man kan se problemet in action?
Avatar billede bamzen Nybegynder
07. november 2001 - 13:33 #11
Har du husket at javascript er case sensitivt?
Avatar billede intim Nybegynder
07. november 2001 - 13:35 #12
stoffer -> godt fosøg i anden omgang, men den sletter ikke fletet!

Alle...

URL http://www.jtj.dk/new1

Feltet er søgefeltet oppe i højre hjørne.

NB ...behøver jeg at sige....\"sitet er under udvikling\"
Avatar billede olebole Juniormester
07. november 2001 - 13:37 #13
<input type=\"submit\" name=\"doit\" onclick=\"setTimeout(\'document.formnavnet.whatever.value=\\\'Skriv noget\\\'\',100)\">
Avatar billede bamzen Nybegynder
07. november 2001 - 13:41 #14
Du bruger ikke submit knappen, men det image der er der???
Avatar billede bamzen Nybegynder
07. november 2001 - 13:43 #15
Og det image submitter slet ikke formen....
Der mangler du at tilføje en document.form1.submit()
Avatar billede olebole Juniormester
07. november 2001 - 13:43 #16
...eller:

onsubmit=\"setTimeout(\'document.formnavnet.whatever.value=\\\'Skriv noget\\\'\',100)\"

...og det var et svar  ;o)
Avatar billede intim Nybegynder
07. november 2001 - 13:44 #17
ja ja og hvad så.... det betyder jo ikke en skid.....

Men vi har næsten en vinder.....!!!

olebole -> Dit sidste forslag virker næsten.....problemet er bare, at hvis man trykker \"enter\" i steden for, så virker den ikke!
Avatar billede intim Nybegynder
07. november 2001 - 13:45 #18
bamzen -> læs lige det hele!
Avatar billede olebole Juniormester
07. november 2001 - 13:46 #19
Du skal kombinere de to sidste løsninger, jeg gav.
Bruger du JS til at submitte med, fyres onsubmit-handleren ikke af  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
07. november 2001 - 13:47 #20
...altså *både* på en onclick og på onsubmit  ;o)
/mvh
Avatar billede intim Nybegynder
07. november 2001 - 13:50 #21
Sådan.....

olebole -> ganske rigtigt, jeg har lagt den både i submit knappen, og i formen, og så viker den i begge tilfælde!

Jeg takker pænt!
Avatar billede intim Nybegynder
07. november 2001 - 13:51 #22
Kunne I ellers lide musikken??? :-)
Avatar billede stoffer Nybegynder
07. november 2001 - 13:52 #23
hmm det må kunne gøres mere elegant... nå anyways hvis det virker er alle vel glade...

/stoffer
Avatar billede olebole Juniormester
07. november 2001 - 13:55 #24
stoffer >> Ja:
  <input type=\"text\" name=\"whatever\" readonly disabled dontwrite=\"true\" stayOff=\"true\">
=o))

...nej, det er vist noget af det mest elegante, man kan lave  ;o)
/mvh
Avatar billede intim Nybegynder
07. november 2001 - 13:57 #25
hehe....

...jeg syntes nu ganske godt om den, men jeg kan kun give stoffer ret, det er lige lovlig mange linier kode for så lidt!