Avatar billede permobil Nybegynder
06. november 2001 - 08:41 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

To computer på en forbindelse

Er der nogen der kan hjælpe mig, jeg har en ADSL forbindelse fra  TDC Og så er det jeg gerne ville være på samme forbindelse med min Bærbare computer og min Alm. Computer, men jeg ved ikke hvordan det skal sættes op.
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
06. november 2001 - 08:43 #1
Køb en hub, sær kablet fra ADSL, kablet fra stationær og kablet fra bærbar i hubben! :) Så kører det..

/JB
Avatar billede permobil Nybegynder
06. november 2001 - 08:46 #2
Ved du hvor jeg kan købe det,og hvad der er billigst.
Avatar billede angelfire Nybegynder
06. november 2001 - 08:47 #3
Du kan gøre det at du køber en 5 eller 8 ports SWITCH (10/100 Selvfølgelig). Hvor du sætter et kabel fra ADSL til Switchen, og fra switchen til De 2 computere. Grunden til at du skal købe en switch er at med en hub kommet du til at dele båndbreden mellem de maskiner der tilsluttes Switchen, og det kan vi sq ikke ha\' vel ???
Avatar billede angelfire Nybegynder
06. november 2001 - 08:49 #4
du kan købe en på http://www.edbpriser.dk der er noget til en rimelig pris under netværk
Avatar billede jay Nybegynder
06. november 2001 - 08:59 #5
Nu kan det godt være, men det er ikke sikkert det er så enkelt, hvis du kun har en ip adresse hos TDC så kan du kun sætte en computer direkte til. I dette tilfælde skal du have to netkort i den ene maskine, eksempelvis den stationære, og sætte den til at dele internetforbindelsen, så kan du slutte din bærbare til den via det andet netkort, og den går så på internettet via den stationære\'s ip.
dermed behøver du heller ikke købe en hub eller en switch, du kan nøjes med et krydset kabel.
Den eneste ulempe ved denne løsning er at den stationærer skal være tændt for at den bærbare kan gå på nettet.
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
06. november 2001 - 09:01 #6
Angelfire>> Du har ret! :)

Jeg mente osse switch!

/JB
Avatar billede angelfire Nybegynder
06. november 2001 - 09:02 #7
så skal man sq da også sætte en proxy op

Eller hvad???
Avatar billede jay Nybegynder
06. november 2001 - 09:06 #8
hmmm dunno, der ligger noget i windows 98 der hedder deling af internetforbindelse , jeg ved ikke om det også findes i 2k, Me eller XP, kører man det program klare det alt det der skal sættes op.
Avatar billede angelfire Nybegynder
06. november 2001 - 09:10 #9
her er den proxy jeg bruger den virker

http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm
Avatar billede angelfire Nybegynder
06. november 2001 - 09:11 #10
den er Gratis
Avatar billede jones_net Nybegynder
20. november 2001 - 09:23 #11
Stationær cable-netkort: Din TDC opsætning.
Stationær intern-netkort: 10.0.0.1 subnet 255.255.255.0
Andre PC\'er netkort: 10.0.0.x subnet 255.255.255.0

Så skulle de kunne se hinanden! Prøv at pinge lidt frem og tilbage, inden du fortsætter...

Find et proxy prog (eks. Analog Proxy, som er gratis på Nettet). Installer det på din stationære.
Sæt din bærbare op til at connecte til proxy server på adressen 10.0.0.1, og brug den port, som står i txt-filen til din Proxy (kan ikke lige huske den i hovedet...)

Så skulle det virke:-)

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
27. november 2001 - 10:25 #12
Hvad så Permobil - har du fået det til at virke??

/J
Avatar billede permobil Nybegynder
27. november 2001 - 10:33 #13
Nej desvære, jeg har fådet købt et kryds kabel men jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne forbinde to conputere på det for der er jo kun to ender som et alm. kabel.
Avatar billede jones_net Nybegynder
27. november 2001 - 10:49 #14
En hub er i bund og grund en dims, der krydser et alm kabel! (Så længe der kun er to maskiner i netværket...)

Du sætter altså bare en ende i hver af dine maskiners netkort, og så har du dit netværk:-)

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
27. november 2001 - 10:52 #15
Du kan evt også se http://www.eksperten.dk/spm/138779 hvor jeg også har svaret (måske lidt mere grundigt...)
Forskellen til dit prob. er bare, at du i stedet for en hub, bruger et krydset kabel, resten er det samme:-)

/J
Avatar billede permobil Nybegynder
27. november 2001 - 11:23 #16
Det vil sige at jeg skal købe en hub.???
Avatar billede jones_net Nybegynder
27. november 2001 - 11:47 #17
Nej, det behøver du ikke, du har jo dit krydsede kabel - det fungerer som en hub:-)
Du skal først have en hub i det tilfælde, du ønsker at have flere maskiner i dit netværk!

Så gå du bare i gang med det du har:-)

/J
Avatar billede angelfire Nybegynder
27. november 2001 - 11:48 #18
hmm... Jeg vil nu stadig mene at en switch er det mest furnuftige
Avatar billede permobil Nybegynder
27. november 2001 - 11:51 #19
Til jones_net
Hvor skal jeg så sætte mit kryds kabel.??
For det er jo ligemeget hvor jeg sætter det så er der jo kun en udgang.
Avatar billede jay Nybegynder
27. november 2001 - 12:57 #20
du skal have to netkort i den ene maskine så har du din ekstra udgang.
den med de to netkort sætter du så til at dele internetforbindelsen.