Avatar billede raf Nybegynder
05. november 2001 - 11:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Simpelt If else problem

Jeg har ville tilføje en megt simpel if else funktion til min asp side.
Når en post hentes fra databasen skal den tjekke om der er et 1 tal i posten \"nummer\"
Hvis der er skal den skrive noget og hvis der ikke er noget andet. Det skulle være meget simpelt og det virker da også hvis der er et 1 tal i posten, men hvis der ikke er skriver siden (hvis der ikke står 1 er der følgende standartværdi  &nbsp  i posten)

Her er feljen jeg får

Microsoft VBScript runtime error \'800a000d\'

Type mismatch: \'[string: \" \"]\'

/Pro_side.asp, line 73

Min kode

<% if p_nummer = 1 then %>

<font class=\"tekst-2\">Pris: <%=p_navn%> kr.</font><br><font class=tekst-4 color=000000> <%=p_nr%></font><br>

<% else %>

<font class=\"tekst-2\"><%=p_nr%></font><br>

<%end if %>
Avatar billede nute Nybegynder
05. november 2001 - 11:46 #1
problemet er at du henter en verdie ut fra databasen, og det er en streng. Denne kan du da ikke sammenligne med et tall. Du skal enten omgjøre din database kolonne om til en numerisk kolonne, omgjøre uttrekket til tall eller sjekke mot en streng. Dette omgjør uttrekket til tall:

<% if CInt(p_nummer) = 1 then %>

eller sjekke mot en streng:

<% if p_nummer = \"1\" then %>

/nute

Avatar billede -sofus- Nybegynder
05. november 2001 - 11:47 #2
<% if p_nummer  = \" 1 \"  Then %>
Avatar billede -sofus- Nybegynder
05. november 2001 - 11:48 #3
Du mangler nogle \"\" omkring dit 1  (:
Avatar billede -sofus- Nybegynder
05. november 2001 - 11:48 #4
argh! /me ikke hurtigt nok (:
Avatar billede raf Nybegynder
05. november 2001 - 11:56 #5
Nute var vist først med \"1\"
Avatar billede -sofus- Nybegynder
05. november 2001 - 12:01 #6
jeg er forlangsom (: