Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
05. november 2001 - 10:56 Der er 21 kommentarer

SMS sender

jeg skal bruge et script der sender en sms til min tlf og KUN min tlf og hvor dem der sender ikke skal skrive andet end deres besked.
Avatar billede klatten Nybegynder
05. november 2001 - 11:01 #1
kan give dig en i PHP - interesseret?
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
05. november 2001 - 11:05 #2
tjaaa... kender så absolut INTET til PHP men har hørt at det skulle være bedre end asp.
så hvis du kan skære det ud i pap *gg* og måske henvise til nogle sider der er gode for begyndere!
så okay da :)
Avatar billede crunch Nybegynder
05. november 2001 - 11:07 #3
Avatar billede carpediem Nybegynder
05. november 2001 - 11:08 #4
Har du adgang til en mailkomponent
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
05. november 2001 - 11:11 #5
aner ikke hvad det er :)
Avatar billede klatten Nybegynder
05. november 2001 - 11:15 #6
Hmmm...jeg kender heller ikke meget til php. Scriptet har jeg ikke lavet selv, men fundet på nettet. Din server skal naturligvis understøtte php.
Se sms-senderen i funktion her http://users.theroom.dk/klatten/sms/SMSsender.phtml

Den består af 2 filer:
1. selve sms-senderen
2. en liste med de forskellige mobilnumre.

1. ====SMSsender.php====
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<!--
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Copyright 2001 Dan Molberg
//
// Homepage: http://www.scaninvestor.com/PHPsource/
//
// E-mail: Webmaster@scaninvestor.com
//
// You may do what you want with this script as long as these lines remain.
// Usages of this script is the users responsibility not the author(s).
//
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
-->

<html>
<head>
<!-- Minus AutoDato -->
    <title>SMSsender</title>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3.5\">
    <link href=\"SMSsender.css\" rel=\"stylesheet\">
</head>
<body>

<?

// Sender email.
$sender = \"SMS <svin@domain.com>\";
// Webmaster GSM number.
$webmasternumber = 40348189;
// SMS message length.
$maxmessagelength = \"345\";

if($action == \"send\"){
    if (strtolower($numb) == \"cb\") {$numb = $webmasternumber;}

    $numb = (($numb+1)-1);
    $messagelength = strlen($message);

    if ($messagelength > $maxmessagelength) $Error .= \"<strong>Beskeden er for lang!</strong><br>\";
    if (empty($from)) $Error .= \"<strong>Indtast afsendernavn!</strong><br>\";
    if (empty($message)) $Error .= \"<strong>Indtast besked!</strong><br>\";
    if (empty($numb)) $Error .= \"<strong>Indtast modtagernummer!</strong><br>\";

    if(empty($Error)) {

        include(\"SMSnumberseries.inc\");

        $email = $numb.\"@\".$prov;

        if ($numb == $webmasternumber) $numb = \"cb\";

        if (!empty($prov)) {

            $maxmsglen = 115;
            $i = 0;
            $tmpmsg = $message;
            $tmpmsglen = strlen($tmpmsg);

            while ($tmpmsglen > $maxmsglen) {
                $msg[$i] = substr($tmpmsg, 0, $maxmsglen);
                $tmpmsg = substr($tmpmsg, $maxmsglen);
                $tmpmsglen = strlen($tmpmsg);
                $i++;
            }

            $msg[$i] = $tmpmsg;
            $i++;
            $x = 0;

            while ($x < $i) {
                $tmpmsg = $msg[$x];
                $x++;
                mail(\"$email\", \"\", \" From: $from - $x/$i :$tmpmsg\", \"Fra:$sender\");
            }
            if ($i>1) echo \"Besked blev sendt til <strong>$numb</strong> i <strong>$i</strong> dele via <strong>$prov</strong> og CB Search!<br>\";
            else echo \"Besked blev sendt til <strong>$numb</strong> via <strong>$prov</strong> og CB Search!<br>\";
        }
            echo \"<br><a href=\\\"$PHP_SELF\\\">Tilbage</a>\";
    }
    else {
        echo $Error;
    }
else {
?>

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function check() {
document.SMS.charleft.value = <?=$maxmessagelength?> - document.SMS.message.value.length;
}
//-->
</script>

<DIV CLASS=\"headline\">Send SMS til dansk mobil.</DIV><br>

<form action=\"<?=$PHP_SELF?>?action=send\" method=\"post\" name=\"SMS\" id=\"SMS\">
    <TABLE>

    <tr>
    <TD CLASS=\"text\">Mobil nummer:</td>
    <td><input type=\"text\" name=\"numb\" size=\"8\" maxlength=\"8\" style=\"border: 1px solid #000000\"></td>
    </tr>

    <tr>
    <TD CLASS=\"text\">Dit navn:</td>
    <td><input type=\"text\" name=\"from\" size=\"12\" maxlength=\"10\" style=\"border: 1px solid #000000\"></td>
    </tr>

    <tr>
    <TD CLASS=\"text\">Besked:</td>
    <td><textarea cols=\"30\" rows=\"5\" name=\"message\" onkeyup=\"check()\" onchange=\"check()\" style=\"border: 1px solid #000000\"></textarea></td>
    </tr>

    <tr>
    <TD CLASS=\"text\">Tegn tilbage:</td><td><input type=\"text\" name=\"charleft\" value=\"<?=$maxmessagelength?>\" size=\"3\" readonly style=\"border: 1px solid #000000\"></td>
    </tr>

    <tr>
    <td><INPUT TYPE=\"image\" VALUE=\"Send\" SRC=\"../img/sendbut.JPG\" onFocus=blur()></td><td><input type=\"hidden\" value=\" Clear \"></td>
    </tr>

    </table>
</form>
<DIV CLASS=\"minitext\"><B>Kontakt CB Search!</B> ved at skrive &quot;cb&quot; i mobilnummer feltet. Der kan forekomme lang forsinkelse inden SMS når modtageren. CB Search! kan ikke holdes ansvarlig.</DIV>

<?
}
?>

</body>
</html>
====slut====

2. ======SMSnumberseries.inc=====
<?
    if ((20100000<=$numb) and ($numb<=20169999)) $prov = \"sms.tdm.dk\";
    elseif ((20190000<=$numb) and ($numb<=20339999)) $prov = \"sms.tdm.dk\";
    elseif ((20400000<=$numb) and ($numb<=20499999)) $prov = \"sms.tdm.dk\";
    elseif ((20600000<=$numb) and ($numb<=20999999)) $prov = \"note.sonofon.dk\";
    elseif ((21200000<=$numb) and ($numb<=21299999)) $prov = \"sms.tdm.dk\";
    elseif ((21400000<=$numb) and ($numb<=21499999)) $prov = \"sms.tdm.dk\";
    elseif ((21600000<=$numb) and ($numb<=21999999)) $prov = \"sms.tdm.dk\";
    elseif ((22100000<=$numb) and ($numb<=22999999)) $prov = \"note.sonofon.dk\";
    elseif ((23200000<=$numb) and ($numb<=23999999)) $prov = \"sms.tdm.dk\";
    elseif ((24100000<=$numb) and ($numb<=24999999)) $prov = \"sms.tdm.dk\";
    elseif ((25100000<=$numb) and ($numb<=25499999)) $prov = \"note.sonofon.dk\";
    elseif ((25500000<=$numb) and ($numb<=25599999)) $Error .= \"<b>$numb</b> er et Tele1 Europa nummer og kan ikke modtage sms fra CB Search!<br><br>\";
    elseif ((25700000<=$numb) and ($numb<=25799999)) $prov = \"sms.tele2.dk\";
    elseif ((25910000<=$numb) and ($numb<=25929999)) $prov = \"sms.tdm.dk\";
    elseif ((26100000<=$numb) and ($numb<=26999999)) $prov = \"sms.orangedk.com\";
    elseif ((27100000<=$numb) and ($numb<=27499999)) $prov = \"sms.orangedk.com\";
    elseif ((28100000<=$numb) and ($numb<=28899999)) $prov = \"gsm1800.telia.dk\";
    elseif ((29100000<=$numb) and ($numb<=29999999)) $prov = \"sms.tdm.dk\";
    elseif ((40100000<=$numb) and ($numb<=40119999)) $prov = \"sms.tdm.dk\";
    elseif ((40130000<=$numb) and ($numb<=40219999)) $prov = \"sms.tdm.dk\";
    elseif ((40250000<=$numb) and ($numb<=40469999)) $prov = \"sms.tdm.dk\";
    elseif ((40500000<=$numb) and ($numb<=40999999)) $prov = \"note.sonofon.dk\";
    elseif ((51100000<=$numb) and ($numb<=51999999)) $prov = \"sms.tdm.dk\";
    elseif ((60100000<=$numb) and ($numb<=60199999)) $Error = \"<b>$numb</b> er et Sense Communications nummer og kan ikke modtage sms fra CB Search!<br><br>\";
    elseif ((60500000<=$numb) and ($numb<=60509999)) $Error .= \"<b>$numb</b> er et T-Cell nummer og kan ikke modtage sms fra CB Search!<br><br>\";
    elseif ((60600000<=$numb) and ($numb<=60699999)) $Error .= \"<b>$numb</b> er et Pqz.com nummer og kan ikke modtage sms fra CB Search!<br><br>\";
    elseif ((60910000<=$numb) and ($numb<=60959999)) $prov = \"note.sonofon.dk\";
    elseif ((60990000<=$numb) and ($numb<=60999999)) $prov = \"sms.tdm.dk\";
    elseif ((61100000<=$numb) and ($numb<=61399999)) $prov = \"sms.tdm.dk\";
    else $Error .= \"<b>$numb</b> kendes ikke af CB Search! SMS kan ikke sendes.<br><br>\";
?>
====slut====

Mht til at den kun skal sende til dit nr, så skal du jo bare ændre: <input type=\"text\" name=\"numb\" size=\"8\" maxlength=\"8\" style=\"border: 1px solid #000000\"> til: <input type=\"hidden\" name=\"numb\" value=\"xxxxxxxx\" size=\"8\" maxlength=\"8\" style=\"border: 1px solid #000000\">

xxxxxxxx skal være dit nummer.
Avatar billede cygnet Praktikant
05. november 2001 - 11:15 #7
lol - hvor skal sms - senderen ligges ud ?
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
05. november 2001 - 11:25 #8
jo altså jeg har telia som udbyder så det må vel blive 12345678@gsm1800.telia.dk ik\' ?

og til dig \"klatten\" kan microsoft\'s iis server bruges???
Avatar billede klatten Nybegynder
05. november 2001 - 11:30 #9
Jo, hvis dit nummer starter med 28, så er det jo rigtigt. Men du skal bare indtaste nummeret. Filen SMSnumberseries.inc finder så selv ud af at skrive @gsm1800.telia.dk
Kender ikke den server du omtaler!
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
05. november 2001 - 11:34 #10
tjaa det er faktisk bare den server der følger med winblows 2000 server.
aner ikke om den kan finde ud af PHP
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
05. november 2001 - 11:45 #11
jeg har lige prøvet med PHP vertionen men jeg for kun alt det text frem der står i filen. så jeg tror ike den kan bruges :(
Avatar billede klatten Nybegynder
05. november 2001 - 12:24 #12
Nej, så virker det ikke!....men du kan jo ligge filen eksternt på www.theroom.dk eller www.webpunkt.dk Begge er gratis og understøtter php
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
05. november 2001 - 12:31 #13
jeg kan ikke få lov at oprette en ny bruger på de sider!!! :(
Avatar billede klatten Nybegynder
05. november 2001 - 12:40 #14
Theroom er nede, webpunkt virker da fint!
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
05. november 2001 - 12:44 #15
okay prøv du at opret en bruger for ved mig for jeg at vide at der ikke må oprettes flere brugere
Avatar billede klatten Nybegynder
05. november 2001 - 13:03 #16
hvilket brugernavn skal der oprettes?
Avatar billede mouse_the_mighty Nybegynder
05. november 2001 - 13:07 #17
mousemania
Avatar billede klatten Nybegynder
05. november 2001 - 13:18 #18
...hmmm. Du har ret...pt lukket for nye medlemmer.

Fandt en ASP sms-sender til dig her http://www.script.dk/ricki/example.asp?resourceId=30
Igen skal du bare ændre til hidden og insætte dit eget nummer i value
Avatar billede klatten Nybegynder
05. november 2001 - 15:25 #19
Fandt lige et link:
www.internetplads.dk
Der kan du finde andre udbydere af gratis php.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. november 2001 - 17:53 #20
Avatar billede klatten Nybegynder
06. november 2001 - 08:47 #21
nikolajdu
Tak for den! Irriterende! Jeg fjerne mit abonnement på dette spm.