Avatar billede neon_cs Nybegynder
03. november 2001 - 22:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Loading

Min hjemmeside opføre sig højst besynderligt....... pga at jeg ikke har nogen loading skærm...... hvordan virker det? jeg vil gerne have et movieclip der afspilles mens den loader...... hjælp.... jeg har prøvet at lave en loade skærm og i action panelt load url ------.swf, men når jeg lægger den ud på nettet springer den over loade skærmen.... men når jeg vil ind i en under menu har den ikke loadet den....!!! skal jeg virkelig sætte en loading sekvens på hver gang man trykker på en knap?!?
Avatar billede wilweb Nybegynder
03. november 2001 - 23:32 #1
Du skal vel have en loader på hver gang der er \'vente tid\'
så brugeren altid ved hvad der sker!

Læg din Loader \'animation\' ind i et movie clip

højre klik på movie clippet og vælg \'Actions\'

//Copy - paste denne actions ind
onClipEvent (enterFrame) {
    //percentloaded er hvor stor filen er i Kb
    percentloaded = _root.getBytesLoaded()/_root.getBytesTotal()*100;
    //lav et dynamisk text felt i dit movie clip der hedder \'display\' så kan du se hvor langt
    //den er kommet med at loade i procent......
    display = Math.round(percentloaded);
    if (percentloaded == 100) {
        with (_root) {
            gotoAndPlay(\"start\");
        }
Avatar billede neon_cs Nybegynder
04. november 2001 - 09:56 #2
Øhh, hej..... jeg er meget glad for dit svar, men et dynamisk text felt??
Avatar billede neon_cs Nybegynder
04. november 2001 - 10:37 #3
Jeg har fundet ud af det der med dynamisk text, men hvordan får jeg nummer ind i??? altså fra 1 til 100...... hvad skal jeg gøre?? I text options har jeg sat dynamisk text, 123 fonts og ikke selectibol..... hvad skal jeg mere gøre?? skal jeg skrive noget i et af de 2 felter?
Avatar billede wilweb Nybegynder
04. november 2001 - 11:08 #4
//Læg movie clippet i frame 1, med en Stop Action;
stop ();

//Copy - paste denne actions ind i movie clippet
onClipEvent (enterFrame) {
    //percentloaded er hvor stor filen er i Kb
    percentloaded = _root.getBytesLoaded()/_root.getBytesTotal()*100;
    //lav et dynamisk text felt i dit movie clip der har variable: display navnet.
    //så kan du se hvor langt den er kommet med at loade i procent......
    display = Math.round(percentloaded);
    if (percentloaded == 100) {
        with (_root) {
            gotoAndPlay(\"start\");
        }

/*du skal ikke skrive noget i text feltet, bare være sikker på at du har givet det \'display\' som variabel! Det gøre i \'variable:\' feltet under Text Options.
Så skulle den være der.
når den er færdig loadedet vil den gå til frame \'start\' i din main tidslinje
start = frame label (Ctrl+f) og skriv start i \'Label:\' feltet
Bare skriv igen, hvis jeg ikke har fået det gjort helt forståligt
*/

Avatar billede neon_cs Nybegynder
04. november 2001 - 12:24 #5
Jeg har bare lige lidt mere...... et procent tegn ville aldrig skade.... %%%...... :-)
Avatar billede wilweb Nybegynder
04. november 2001 - 14:51 #6
Udskift denne linje:
display = Math.round(percentloaded);

med denne:
display = Math.round(percentloaded)+\"%\";

så skulle den være der!
/Gizom
Avatar billede kantoraza Nybegynder
04. august 2002 - 10:02 #7
Jeg takker også!