Avatar billede f_rollo Nybegynder
03. november 2001 - 12:36 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Fucked-up USB/Fucked-up computer...

Inden jeg smider min ekstremt dyre computer ud af vinduet fra 1. sal og smider et piano efter den, bare for at sikre mig at den er død, så prøv lige at hjælpe mig...

Hvorvidt det er et USB port prob, computeren der ikke funger eller en virus der bare er irriterende, så går det mig på nerverne at mit usb tastatur og andre usb enheder på min com aldrig virker.
Jeg har inden for det sidste oplevet følgende prob:

Både usb mus og usb tastatur (begge logitech) virker ikke første gang jeg starter com. Der er slet ingen kontakt. Er nød til at slukke og genstarte...

USB digitalcamera vil ikke lege med com. Hverken gennem tataturets usb porte eller via computerens (har et tastatur med usb porte i). Computeren går kold hver gang jeg prøver.

En mp3 afspiller med usb (6 gb Archos Jukebox), vil heller ikke lege med com. Når jeg sætter den til for at overføre sange går skrivebordet kold. Når jeg trykke alt+ctrl+del er der et prog der ikke svarer. Efter jeg har afsluttet det kan computeren igen, men mp3 afspiller er der stadig ikke kontakt til.
Igår fik jeg lidt kontakt til den og overførte nogle sange og slettede de gamle. Nu virker mp3 afspilleren heller ikke, dvs at sangene har fået nogle underlige navne og dem jeg slettede er der stadigt.

Jeg ved godt det er en ordenligt mundfuld, men prøv at hjælpe mig. Bare svar på noget af det hvis du kan, så er der sikkert en anden der kan svare på noget andet...

- Rollo
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. november 2001 - 12:38 #1
Har du installeret medfølgende USB driver til bundkortet ?
Avatar billede handmade Nybegynder
03. november 2001 - 12:43 #2
Det kunne være et spændings/ressourceproblem. USB kræver en vis spænding for at fungere, og du har jo en del enheder af slagsen. I Win2000 kan man tjekke spændingen via enhedhåndtering..
Avatar billede f_rollo Nybegynder
03. november 2001 - 12:43 #3
Lige lidt mere info om com.
har win-ME
80 gb WD harddisk
Tyan Trinity bundkort
512 sdram

Ang. virus har jeg norton, velopdateret.
MEN jeg har et par gange fået beskeden fra norton at bootfilen er ændret og om jeg vil genetablere den gamle. Hvis jeg siger ja, går com også kold...

- Rollo
Avatar billede f_rollo Nybegynder
03. november 2001 - 12:45 #4
Har aldig installeret noget driver software da det der kom med kun var til 98 og 2000.
Men det har kørt fint indtil for ca. 2 uger siden

- Rollo
Avatar billede handmade Nybegynder
03. november 2001 - 12:45 #5
Sammesteds kan du tildele ressourcer til USB ved USB-ROD
Avatar billede f_rollo Nybegynder
03. november 2001 - 12:49 #6
handmade --> hvilke ressourcer???
Strøm har jeg masser af. Jeg har en 300 W i kabinetttet.
Alle driver køre iøvrigt findt inde i enhedshåndtering...

- Rollo
Avatar billede ronnikr Nybegynder
03. november 2001 - 12:54 #7
Kunne det tænkes at du ikke har sat dine USB indtillinger \"rigtigt\" inde i din BIOS? Prøv dig frem...

Ellers, hvilket OS bruger du? Jeg havde et problem med win98, da jeg gerne ville bruge både en PS/2 og USB mus samtidig. Når jeg startede op virkede USBmusen ikke, før jeg lige havde hevet stikket ud og sat det i igen, men det problem var væk, efter jeg er begyndt at køre WinXP.

Håber du kunne bruge dette til noget.

/Ronni
Avatar billede handmade Nybegynder
03. november 2001 - 13:19 #8
Ved at h-klikke på USB-controllere i enhedshåndtering og kigge på fanebladene, kan du tildele resourcer til USB-det har ikke noget med din strømforsyning som sådan at gøre, men med bundkortets tildeling af resourcer til USB-controlleren.
Avatar billede f_rollo Nybegynder
22. november 2001 - 14:56 #9
TAk for hjælpen alle.

Det viste sig at være en defekt i tastaturet og det er nu byttet.