Avatar billede steene Nybegynder
03. november 2001 - 00:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forcing Frames

Hvordan tvinge en side på et tertiært plan ind i et primær frameset?
Kig på
http://www.artde.dk/frameset.html

Avatar billede kim_bille Nybegynder
03. november 2001 - 00:31 #1
burde
<a href=\"side.htm\" target=\"main\">link</a>
ikke gøre det?
Avatar billede steene Nybegynder
03. november 2001 - 00:35 #2
Problemet er at siden skal underordne sig når der henvises fra eks. et nyhedsbrev.
Således at den enkelte underliggende side kaldes men vises i sit naturlige miljø når en bruger kalder den enkelte side.
Avatar billede schris Praktikant
03. november 2001 - 00:59 #3
Vil du alene have det tertiære frameset med tilhørende sider vist i det primære frameset (altså uden sekundær frameset)? Det er ikke helt til at gennemskue!
[schris]
Avatar billede steene Nybegynder
03. november 2001 - 01:13 #4
Sekundære top & bund frames skal vises!
Når jeg arbejder med de traditionelle scripts kan det tertiære lag ikke vises, via det sekundære ( altså med top & bund ) i det primære.
Måske er problemet ikke helt så nemt at løse som jeg troede...?!
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. november 2001 - 10:32 #5
Det kan du ved at labe dine framsets i separate filer:

primært frameset:

<frameset cols=\"20%,60%,20%\">
    <frame name=\'left\' src=\'left.html\'>
    <frame name=\'middel\' src=\'middle.html\'> <!-- dette er en frameset fil -->
    <frame name=\'right\' src=\'right.html\'>
</frameset>

sekundært frameset (filen middle.html):

<frameset rows=\'60,400,60\'>
    <frame name=\'topramme\' src=\'top.html\'> <!-- ALDRIG \'top\' som rammenavn -->
    <frame name=\'middel2\' src=\'middel2.html\'> <!-- igen en frameset fil -->
    <frame name=\'bund\' src=\'bund.html\'>
</frameset>

og middel2.html er på samme måde en frameset dil for de 2 inderste.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. november 2001 - 10:38 #6
Næe, det er vist heller ikke det du mener.
prøver et konkret eksemper:

brugeren har et link direkte til en fil der skal ligge i rammen \'middle2left\'
idet han klikker på linket skal hele rammestrukturen opbygges sådan at netop den fil ender med at ligge i den ramme, og alle de andre rammer er udfyldt med de filer der hører til netop den fil.

er det spørgsmålet? (det kan ihvertfald besvares:-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. november 2001 - 10:48 #7
Det kan gøres med frameset filer i lag, men det nemmseste er at gøre det med een stor frameset fil:

<frameset cols=\"20%,60%,20%\">
  <frame name=\'left\' src=\'left.html\'>
  <frameset rows=\'60,400,60\'>
    <frame name=\'topramme\' src=\'top.html\'> <!-- ALDRIG \'top\' som rammenavn -->
    <frameset cols=\"75%,25%\">
      <frame name=\'middel2left\' src=\'middel2left.html\'>
      <frame name=\'middel2right\' src=\'middel2right.html\'>
    <frame name=\'bund\' src=\'bund.html\'>
  </frameset>
  <frame name=\'right\' src=\'right.html\'>
</frameset>

Så skriver du en tabel hvor du for hver eneste fil der kan linkes til fortæller præcis hvile ander filer skal ligge i hvilke andre af de synlige rammer.

op lægger så øverst i filen et lille script der gør filen til det ønskede frameset hvis framesettet ikke er der i forvejen. som i de enkelte rammefiler i: http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/expframe.html

mvh JakobA