Avatar billede finnwikke Nybegynder
02. november 2001 - 22:55 Der er 28 kommentarer

Passwordprotection

Jeg vil gerne have understående  side beskyttet med et password, men det kan ikke rigtig lykkes med de forskellige passwordscripts jeg kender.Det skal bare være
simpelt
Er der hjælpe at hente derude ??
Mange hilsner
Finn Wikke

<?

include(\"chat.inc\");

if(isset($user)){

setcookie(\"user\", \"\",time()-3600);
}

if(isset($newuser)){

setcookie(\"user\", \"$newuser\",time()+3600);
echo \"<META HTTP-EQUIV=\'refresh\' CONTENT=\'2;URL=go.php\'>\";

echo \"<font face=\'$font_face\' size=\'$font_size\' color=\'$font_color\'>FortsÊtter om 2 sek...</font>\";

exit;

}

echo \"<font face=\'$font_face\' size=\'$font_size\' color=\'$font_color\'>Indtast chat-navn</font><br>\";

echo \"<form action=\'$PHP_SELF\' method=\'post\'>
<input type=\'text\' name=\'newuser\' maxlength=\'10\'><br>
<input type=\'submit\' value=\'Send\'>\";

?>
Avatar billede well_r Nybegynder
02. november 2001 - 23:10 #1
du kan bare istedet for alt det der sige..

<?php
if ($user){
  noget sker
  if ($newuser){
    noget nyt sker
  }
  else {
    noget nyte skete IKKE
  }
else {
  der sker ikke noget overhovedet..
}
Avatar billede finnwikke Nybegynder
02. november 2001 - 23:18 #2
Jeg er ikke rigtigt med??
Avatar billede aslan Nybegynder
02. november 2001 - 23:50 #3
ok jeg har en side her som lige er til at sætte ind:)

<?
session_start()

if (isset(brugernavn)) {
$connection = mysql_connect(\"localhost\",
                            \"xxxxx\",
                            \"xxxxx\");
    mysql_select_db(\"xxxxxxxx\", $connection);

$result = mysql_query(\"SELECT * FROM members WHERE nick =\'$brugernavn\' AND password=\'$password\'\");
if (mysql_num_rows($result) == 1) {
$username = $brugernavn;
session_register(\"username\");
header(\"Location: adgang.php\");
} else {
  $message = \"WRONG NICK OR PASS\";
}

?>
<html>
<head>
<title>index</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>

<body bgcolor=\"B08F87\" text=\"#FFFFFF\" link=\"#FFFFFF\" vlink=\"#FFFFFF\" alink=\"#FFFFFF\">
<div align=\"center\">

<? echo\"$message\"; ?>
<form action=\"index.php\" method=\"post\">
<font face=\"Garamond\">NICK</font>:
<input type=\"text\" name=\"username\"><br>
PASS:
<input type=\"password\" name=\"password\"><br>
<input type=\"submit\" value=\"login\">
</form>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede aslan Nybegynder
02. november 2001 - 23:51 #4
bare spørg hvis du ikke er med:)
Avatar billede mortenfn Nybegynder
03. november 2001 - 00:09 #5
med det i laver vil i jo ikke beskytte hvis der skiftes side og det gør i jo.

i er jo nød til at tjække adgang på hver side - det kan ske uden nogen opdaget det, enten med cookie eller sesion

Avatar billede aslan Nybegynder
03. november 2001 - 00:14 #6
well det er da nemt nok, øverst oppe på alle sider prober du koden:
<?php
session_start();
?>
<?
  $connection = mysql_connect(\"localhost\",
                            \"xxxxx\",
                            \"xxxxxxx\");
    mysql_select_db(\"xxxxxxx\", $connection);

$result = mysql_query(\"SELECT * FROM members WHERE nick =\'$username\'\");
if (mysql_num_rows($result) == 0){
header(\"Location: tilbage.php\");
}
Avatar billede aslan Nybegynder
03. november 2001 - 00:15 #7
jeg håber du er med finnwikke jeg gider ikke at spilde min tid for ingenting:)
Avatar billede mortenfn Nybegynder
03. november 2001 - 00:24 #8
if(!$username){echo \"<b>Uautoriseret adgang !!</b>\";exit;}

i bruger jo cookies ikke - så er dette vel næmmere
Avatar billede mortenfn Nybegynder
03. november 2001 - 00:30 #9
aslan  >> ???? spille tiden ?? det gør du.

140 P  !!!

Avatar billede aslan Nybegynder
03. november 2001 - 00:32 #10
hhmm ja det kan man vel, man det er vel bare mig der er glad for at bruge min database:)
Avatar billede aslan Nybegynder
03. november 2001 - 00:35 #11
hva mener du med det?
Avatar billede aslan Nybegynder
03. november 2001 - 00:59 #12
mortenfn hvis du ikke mener jeg har evner så kan du lige se på en hp jeg har sat op og som er styret via en database. Medlemmer af klanen redigere selv hp via forms i members only. Jeg rører ikke en finger.
Avatar billede aslan Nybegynder
03. november 2001 - 01:00 #13
Avatar billede bigo Nybegynder
03. november 2001 - 07:56 #14
aslan >> ROFL!!!

Warning: Too many connections in /www/docs/users/geisha/syd.php on line 19

Warning: MySQL Connection Failed: Too many connections in /www/docs/users/geisha/syd.php on line 19

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /www/docs/users/geisha/syd.php on line 20

Warning: Too many connections in /www/docs/users/geisha/syd.php on line 22

Warning: MySQL Connection Failed: Too many connections in /www/docs/users/geisha/syd.php on line 22

Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /www/docs/users/geisha/syd.php on line 22

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /www/docs/users/geisha/syd.php on line 25
Avatar billede sukos Juniormester
03. november 2001 - 09:26 #15
aslan --> Hvordan kan du dog finde på at bruge et ø i \"første.php\" ???
Avatar billede mortenfn Nybegynder
03. november 2001 - 10:33 #16
aslan > nu var det ikke dine evner jeg refferede til, men din mening om at du spilder din tid.

Angående din side du er jo dygtig !

Avatar billede joha0147 Nybegynder
03. november 2001 - 11:31 #17
Bare saet denne her side ind!

<html><head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\"><title>Login-system</title></head><body bgcolor=\"#C0C0CF\">
<?

$realbruger = \"admin\"; //Det rigtige brugernavn
$realpw = \"123\"; //Det rigtige password
if($action == \"login\"){

if(!$brugernavn) echo \"Du har ikke indtastet et brugernavn!\";
elseif(!$password) echo \"Du har ikke indtastet en password!\";
else{

if($brugernavn == $realbruger && $password == $realpw ){
?>

<font size=\"2\" face=\"Verdana\">Den beskyttede side...</font>

<?
}
else echo \"Der er fejl i enten brugernavn eller password!\";

}
else{
?>

<form action=\"<? echo $PHP_SELF; ?>?action=login\" method=\"post\">
<table><tr>
<td><font size=\"2\" face=\"Verdana\">Brugernavn:</font></td>
<td><input type=\"text\" name=\"brugernavn\"></td></tr><tr>
<td><font size=\"2\" face=\"Verdana\">Password:</font></td>
<td><input type=\"password\" name=\"password\"></td></tr><tr>
<td></td><td><input type=\"submit\" value=\"Login\"></td></tr></table>
</form>

<?
}
?>
</body>
</html>
Avatar billede finnwikke Nybegynder
03. november 2001 - 12:31 #18
Tak for alle indlæg. jeg har først mulighed for at
nærlæse dem senere i dag.
Jeg vender tilbage
Avatar billede finnwikke Nybegynder
03. november 2001 - 12:36 #19
Jeg savner stadig en svar som integrerer passwordprotection i det script
jeg har vist i begyndelsen uden af begge forms
(password) og (chatlogin) vises på den samme side
Avatar billede aslan Nybegynder
03. november 2001 - 12:46 #20
Bigo min database er nede ,det er jo ikke min skyld men webserveren!!
Avatar billede bigo Nybegynder
03. november 2001 - 13:53 #21
aslan> I know.. det er helt i orden. det var mere som en joke.. np..
Avatar billede aslan Nybegynder
03. november 2001 - 13:58 #22
takker m8! Det eneste jeg ville var bare at hjælpe
finnwikke så godt som jeg kunne intet andet:)Der er mange der har hjulpet mig herinde og jeg takker jer virkelig for jeres hjælp. Og det er oxo derfor, jeg gerne vil give noget tilbage hvis jeg kan.
Avatar billede wwc Nybegynder
04. november 2001 - 16:15 #23
hvad med bare at bruge denne her:
http://www.webcafe.dk/diverse/artikler/002/da002.php3
og de efterfølgende artikler!!

NB: Det virker ikke alle steder, f.eks. på min skole!!
Avatar billede wavie Nybegynder
06. november 2001 - 20:35 #24
Følgende kode virker som statisk login system...

<!-- index.php3 [start] -->
<form method=\"post\" action=\"chech.php3\">
<input name=\"username\" type=\"text\"><br>
<input name=\"password\" type=\"password\"><br>
<input type=\"submit\" value=\"Login\">
<!-- index.php3 [end] -->

<!-- check.php3 [start] -->
<?php
$user = \"root\"
$pass = \"abeadministrator\"

if (strtoupper($username) == strtoupper($user) and strtoupper($password) == $strtoupper($pass)) {
echo \'<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT=\"0; URL=login_success.php3\">\';
} else {
echo \'<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT=\"0; URL=login_failure.php3\">\';
}
?>
<!-- check.php3 [end] -->

Det eneste du skal gøre herefter er at oprette 2 filer ... den ene som kører når man er logget korrekt ind (login_success.php3) og den anden når login\'et failer (login_failure.php3) ... Så simpelt er det faktisk :)
Avatar billede wavie Nybegynder
06. november 2001 - 20:36 #25
Skal lige siges at det IKKE er case sensitive ... hvis du ønsker at der skal være forskel på f.eks. A og a så bør du bare fjerne alle strtoupper() ... :)
Avatar billede finnwikke Nybegynder
06. november 2001 - 21:30 #26
Tak wavie!
Jeg formoder der er er tale om to selvstændige filer index.php3 og check.php3.
Mange hilsner
Finn Wikke
Avatar billede wavie Nybegynder
07. november 2001 - 01:32 #27
Jo det er det :)
Avatar billede wavie Nybegynder
07. november 2001 - 01:36 #28
Vi prøver igen ...
Jo der er tale om to selvstændige filer :)