Avatar billede kulle Nybegynder
01. november 2001 - 15:47 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Ingen HTML i min gæstebog

Hejsa alle eksperter! Er der nogen der lige hurtigt kan skrive hvordan man blokerer for html-koder i f.eks en gæstebog?
Avatar billede parazite Nybegynder
01. november 2001 - 15:51 #1
PHP:
$besked_var = htmlentities($besked_var);
Andre sprog:
Udskift > og < med deres respektive HTML-koder, så er det løst.
Avatar billede parazite Nybegynder
01. november 2001 - 15:51 #2
Og de hedder:
&lt;
&gt;
Avatar billede kulle Nybegynder
01. november 2001 - 15:54 #3
det er asp, og jeg forstod ikke lige det du skrev. Kan du prøve at forklare det på en anden måde. For et stykke tid siden spurgte jeg også om det inde på builder.dk, men fandt lige ud af at det var blevet lukket ned.
Avatar billede parazite Nybegynder
01. november 2001 - 15:58 #4
I ASP kender jeg ikke den præcise kode, men mon ikke det er noget i stil med:
strReplace(\"<\",\"&lt;\");
strReplace(\">\",\"&gt;\");
Bemærk, jeg er PHP\'er, IKKE ASP\'er! ;)
Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2001 - 16:02 #5
du skal bruge en encode-funktion når du indsætter i databasen - kan dog ikke lige huske om det er Server.URLencode eller Server.HTMLencode
Avatar billede kulle Nybegynder
01. november 2001 - 16:03 #6
det er helt okay, men jeg synes bare der plejer at være mange flere med i en sådan diskusion.
Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2001 - 16:04 #7
Avatar billede kulle Nybegynder
01. november 2001 - 16:05 #8
inde på builder skrev de noget med Server.HTMLencode, så det tror jeg lige jeg vil prøve
Avatar billede teepee Nybegynder
01. november 2001 - 16:05 #9
Hvis du i stedet vil fjerne <b>koderne</b>, må du lede efter en start (lower-than) og en slut (greater-than) kode og slette alt <i>mellem</i> disse. Du kan jo selv se hvad der ellers kommer til at stå på skærmen.
Avatar billede kulle Nybegynder
01. november 2001 - 16:18 #10
nu er jeg ikke expert i asp, så jeg vil lige spørge hvor denne linje skal sættes ind, for jeg kan ikke få det til at virke!

linjen ser sådan ud:
Server.HTMLEncode(\" >< \") Ved heller ik om koden er rigtig
Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2001 - 16:31 #11
nejnejnej - prøv nu at kig lidt på den siden jeg gav...

du skal ikke vælge enkelte elementer ud og encode - du skal encode alt indholdet der sættes ind i gæstebogen... fx nogat a lá:

<%
indhold = Server.HTMLEncode(\"\" & request.form(\"DIN_FORM\") & \"\")
%>

og så kan du sætte \" & indhold & \" ind i databasen...
Avatar billede keysersoze Guru
05. november 2001 - 10:48 #12
hvordan går det?
Avatar billede kulle Nybegynder
05. november 2001 - 14:21 #13
det går ikke så godt, jeg kan slet ikke finde ud af det... så jeg har ledt efter en komplet gæstebog hvor funktionen var indbygget, men har ikke kunnet finde nogen. :-(
Avatar billede keysersoze Guru
05. november 2001 - 14:33 #14
i stedet for at indsætte \" & request.form(\"DIN_FORM\") & \" i databasen indsætter du bare \" & indhold & \" efter du har lavet denne: indhold = Server.HTMLEncode(\"\" & request.form(\"DIN_FORM\") & \"\")
Avatar billede kulle Nybegynder
05. november 2001 - 15:17 #15
fatter nada af det der... ved sq ikke hvorfor, men det gør jeg bare ikk...
Avatar billede keysersoze Guru
05. november 2001 - 15:22 #16
argh - det er reel og forholdsvis simpel asp

hvad af det er det du ikke forstår?
Avatar billede kulle Nybegynder
05. november 2001 - 15:23 #17
men det er måske fordi jeg ikke koncentrerer mig, må lige prøve at koncentrere mig lidt :-)
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2001 - 09:53 #18
????
Avatar billede kulle Nybegynder
23. november 2001 - 12:23 #19
nej har stadig ikke fundet ud af det... men hvis der er en der vil downloade min gæstebog og så selv ordne det så vil jeg blive meget glad. Du kan finde gæstebogen på min hjemmeside under scripts. http://www.kazper.net
Avatar billede keysersoze Guru
26. november 2001 - 22:01 #20
ikke mig
Avatar billede kulle Nybegynder
26. november 2001 - 22:28 #21
nå...