Avatar billede hadro Novice
01. november 2001 - 14:08 Der er 43 kommentarer og
4 løsninger

RÅD OM BÆRBAR....

Check følgende link
http://www.madnet.dk/it-butikken/amitech_freenote.htm

Den koster 12,000 og selvfølgelig helt ny...
Er det et godt køb eller kan man få mere får sine 12,000,-kr

Så vidt jeg kan se er det uden 3d grafikkort.....kan man få det til de penge??.....

Er der nogle der kender nogle gode tilbud....må ik være OVER 12,000
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. november 2001 - 14:10 #1
hold dig langt væk fra amitech\'s notebooks...
de kører af røven til
Avatar billede thomzen Nybegynder
01. november 2001 - 14:10 #2
Argh... Når du køber en bærbar, så er det i al fald ikke normalt at man skifter grafikkortet ud..
Jeg tror ikke at du kan få et andet grafikkort i den, bærbare er jo heller ikke beregnet til at spille fra.. med mindre man køber Dell med Geforce kort i.. hehe..

Men ellers ser den da ok ud til de penge.. ;)
Avatar billede thomzen Nybegynder
01. november 2001 - 14:11 #3
Carsten lusk... sikker?

Hvad synes du så om Dell?
Avatar billede thomzen Nybegynder
01. november 2001 - 14:11 #4
Skulle vel have været mit svar det før.. =)
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. november 2001 - 14:12 #5
100% sikker jeg brugte en så sent som igår aftes

dell er helt ok
Avatar billede thomzen Nybegynder
01. november 2001 - 14:14 #6
Dell koster også en Lille slat mere.. (for at sige det mildt!)

Jeg går på HTx, og mange af de nye elever har da Asus bærbare, og jeg har ikke hørt nogle klage endnu....
Avatar billede thomzen Nybegynder
01. november 2001 - 14:15 #7
Carsten.. Hov. mente Compaq..
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. november 2001 - 14:15 #8
asus er kører også godt...
det gør targa også
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. november 2001 - 14:16 #9
jeg bryder mig ikke om compaq, dermed ikke sagt de fejler noget !
Avatar billede thomzen Nybegynder
01. november 2001 - 14:16 #10
DOH!! mente Amitech.. Min fejl..
Avatar billede pizzaking Nybegynder
01. november 2001 - 14:16 #11
thomzen>> hvor kommer asus ind i billedet?...

vega+ kører af \"#¤\"#&%\"&/\'n til..., og fåkker meget nemt op, så hold dig fra dem, i det mindste :)
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. november 2001 - 14:17 #12
ved targa får man hurtig, stabil, og meget maskine for pengene
www.targa.dk
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. november 2001 - 14:17 #13
jeps...vega er noget fuck
Avatar billede thomzen Nybegynder
01. november 2001 - 14:17 #14
Pizza.. Skriver da også at det er en fejl, din MegaExTreMmOnGoNøRd! :oP (vi går på samme skole..) *gg*

... Men nej.. Vega ruler da.. Hvis man gerne vil have den til rep konstant! :)))
Avatar billede pizzaking Nybegynder
01. november 2001 - 14:18 #15
ok, thomzen...det tog mig mere end 37 s at skrive spørgsmålet ;)
Avatar billede thomzen Nybegynder
01. november 2001 - 14:19 #16
Hehe.. ;=)
Avatar billede kilobite Nybegynder
01. november 2001 - 14:19 #17
du kan købe den nøjagtige kopi at den amitech i metro  til 11.152,-  eller i den stil,  der står bare ikke amitech på den....
Avatar billede kilobite Nybegynder
01. november 2001 - 14:21 #18
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
01. november 2001 - 14:50 #19
ASUS styrer! Den nyeste version af A1 er belevet opgraderet, og er altså den bedste notebook du kan få efter de dyre IBM....Giver Lusk ret i at Amitech kører som bæ!

/JB
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
01. november 2001 - 14:51 #20
se www.sddata.dk for priser! :)
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
01. november 2001 - 14:52 #21
Er enig i at vega sux..men køb en A1..det er sq det bedste køb..

/JB
Avatar billede hadro Novice
01. november 2001 - 15:44 #22
OK jeg har set på følgende ASUS

Asus A1300-20 DVD
Celeron 800 MHz, 128 MB ram, 20 GB hd, DVD, 4-32 MB shared video, 13,3\" TFT, 56k modem og 10/100 Lan, Taske, mini mus med Asus logo, 2,7 kg, 1 års garanti,
11595,-

Hvad med omkring det shared video??.  Er det noget \"juks\" eller er det ok??
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. november 2001 - 15:46 #23
det er ok med shared video,det betyder bare at hvis du har 128 mb ram og 8 mb grafikkort har du kun 120 mb ram tilrådighed i maskinen
Avatar billede hadro Novice
01. november 2001 - 15:54 #24
Hvad min bærbar egentlig bare skal kunne er at spille counterstrike....og ik andet....
Det lræver da 3d grafikkort ik??....den ovenstående vil ik kunne spille det..eller??
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. november 2001 - 15:57 #25
den vil nok kunne spille counter...
Avatar billede hadro Novice
01. november 2001 - 15:59 #26
Virkelig.....kræver det ik 3d kort?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
01. november 2001 - 16:00 #27
nope, det er med et SiS630 chipsæt, det kører fint spil
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
02. november 2001 - 09:09 #28
Spiller da masser af CS på min Asus A1 :)

/JB
Avatar billede hadro Novice
03. november 2001 - 11:25 #29
Er der nogle der kan sige mig hvor der er billigst at købe en A1. Har set hos midtdata en 750 MHZ ......til knap 12,000 synes dog processorkraften er lidt lav i forhold til prisen....

Avatar billede hadro Novice
03. november 2001 - 13:12 #30
Jeg læste lige et sted at man skal holde sig langt fra Celeron processorer.....omkring hastighed m.v.
Er der noget omkring det....hvis man vil have ægte pentium koster den jo 3-4000,-kr mere så vidt jeg kan se..
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
03. november 2001 - 13:19 #31
en celeron kører og arbejder ganske godt og hvis du ikke skal bruge den til 3D Studie Max, er en P-III vist ikke nødvendig ;o)
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
05. november 2001 - 08:18 #32
Stadig enig med C lusk! :)

/JB
Avatar billede hadro Novice
05. november 2001 - 16:03 #33
Har lige set den her ved www.laptop4u.dk

Asus A1300-20(DVD)
Celeron 800 MHz, 256 MB ram, 20 GB hd, DVD, 4-32 MB shared video, 13,3\" TFT, 56k modem og 10/100 Lan, Taske, mini mus med Asus logo, 2,7 kg, 1 års garanti,
12295,-

Er der ik ok??

Hvad med laptop4u...nogen der kender til det \"firma\" ...lyder mig lidt \"billig\"
Avatar billede hadro Novice
05. november 2001 - 16:13 #34
Fik lige et brev fra laptop4u.....deres rådgivning..tjek lige den

Jeg vil anbefale dig en Asus L8400-10 til 13495,- incl. moms.
Den har følgende specifikationer:
Celeron 800 MHz, 256 MB ram, 20 GB hd, DVD, 8 mb S3 Savage, 14,1\" TFT, 56k
modem og 10/100 Lan, 2,9 kg, 1 års garanti,

Det er en knaldgod maskine med masser af kraft til beregningstunge
programmer. Desuden har den alt indbygget i form af infrarød port, netkort
og 56k modem. Den har et af markedets bedste 3D chips, i form af S3 Savage
Mobile chippen.

CPU, harddisk og RAM kan opgraderes til meget billige priser. Se mere under
Asus L8400 på vores hjemmeside.

Jeg kan ikke anbefale dig Targa og Vega, da de bruger alm. FCPGA
processorer, som har et unødvendigt højt strømforbrug. Det resulterer i
meget høj varme, samt en blæser som larmer konstant.

Kig evt. i vores brokersalg afdeling, hvor du kan finde utrolig billige IBM
maskiner - alle er nye.

Med venlig hilsen
Claus Sørensen, Laptop4u

HOLDER DEN???
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
05. november 2001 - 16:29 #35
det er en fin maskine...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. november 2001 - 16:31 #36
Prøv at se havd du kan få ved www.dell.dk
Avatar billede hadro Novice
05. november 2001 - 16:49 #37
Har kigget på dell.........meeen Dell har jeg et eller andet imod.....nu også lige en lille bitte tand dyrere.......
Tror jeg køber den til 13,500 det er vel også en nyere og bedre model end A1 ik!
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
06. november 2001 - 08:38 #38
Ikke nyere, men L8400 er en bedre bærbar end A1! :)

/JB
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. november 2001 - 08:30 #39
Gå ind på www.midtdata.dk og kig under notebooks --> asus --> L8400

Det er efter min mening en af de bedste bærbare computer, du overhovedet kan få. Og det er jeg ikke den eneste der synes.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. november 2001 - 08:31 #40
Jeg har selv, for snart 2 mdr. siden, købt L8400-20 hos Midtdata.

Grunden til at jeg siger du skal kigge på www.midtdata.dk er at det er en rigtig god butik, hvor du ALTID får en god service, og ekspeditionen er hurtig.

Jeg ved godt at de er lidt dyere end den du havde kigget på, men så er den altså også så meget bedre.
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
09. november 2001 - 10:02 #41
l8400 er en go maskine, men  MidtData er sq ikke noget at råbe hurra for!

/JB
Avatar billede hadro Novice
09. november 2001 - 17:54 #42
Midtdata...dem er jeg nu færdige med....har en go historie at fortælle.....men er lang...

Iøvrigt koster den næsten 3000,-kr mere end i www.laptop4u.dk .....faktisk helt det samme...dog med Win ME ....hurra!!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. november 2001 - 11:29 #43
hadro >> kom med den, altså historien
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. november 2001 - 08:47 #44
Hadro>> Vil oxo gerne høre den! :)
Avatar billede hadro Novice
19. november 2001 - 17:14 #45
oki..lad mig starte.
Købte bundkort m.m. hos midtdata og samlede det hele....og det virkede fint. Men pludselig en dag, var det INTET skærmbillede. Jeg sendte den med det samme ind til midtdata og beskrev hvad der var galt. Et par dage efter fik den så tilbage plus en regning, hvor der stod den INTET fejlede. Jeg blev pisse gal på mig selv, og kunne egentlig ik forstå hvad der var gået galt...og ja den virkede skam. Jeg ville dog lige kigge lidt nærmere på mit bundkort, og pludselig så jeg at der var blevet pillet ved jumperne. Den stod ik til jumperfree mode mere, SOM ALLE BUNDKORT SKAL KUNNE Køre, men den stod i en \"formation\" som end ikke var i manualen. Så skiftede jeg selvfølgelig tilbage til jumperfree mode, og pladask...fejlen var der stadig. Så skrev jeg et brev til midtdata og spurgte om det var normalt at man uden videre begyndte at pille ved jumperne..jeg mener...går de ud fra at man sender et bundkort ind med forkerte jumperindstillinger??....nej vel. Der gik over en uge og jeg hørte stadig intet. Så skrev jeg yderligere et par gange, og svinede dem efterhånden mere og mere til. Pludselig fik jeg så et brev, hvor de pludselig påpegede at de ik havde svaret, da jeg ikke havde \"formuleret noget spørgsmål, så hvad skulle de skrive tilbage\"..
Jeg svinede dem så lidt mindre til i yderligere et brev, og de skrev så at jeg bare kunne sende bundkortet ind igen og jeg så ville få mine penge refunderet. Men MAN har jo lidt svært ved at undvære en computer under studie, så jeg har ik fået den sendt ind. Nu har jeg heldigvis netop fået købt mig en bærbar og nu får de snart lortet i hovedet...
Men sagens kerne: Alle bundkort skal jo kunne kører jumperfri...at de så måske troede de kunne snyde mig eller hvad ved jeg.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. november 2001 - 19:26 #46
noget af en historie

Jeg kan sige at jeg ikke har haft andet end gode \"historier\" med midtdata
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
20. november 2001 - 09:32 #47
Har ikke hørt andet end crap om dem efterhånden...arbejder selv i en salgsvirksomhed, og vi har efterhånden ikke hørt andet end brok over de der \"internetvirksomheder\"!

/JB