Avatar billede artery Nybegynder
31. oktober 2001 - 05:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Menu med hover i ren css og html

Er det muligt at optimere dette script, således at menuen ikke fremstår med hverken \"underline\" eller \"overline!\" i browseren Opera 5.x !?!

Lideledes at menubjælkerne er synlige og funtionelle i Netscape 4.7 ... uden \"underline\" !?!

MVH. LARS

Oprindelig source : http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=171
Avatar billede nute Nybegynder
31. oktober 2001 - 09:16 #1
hmmm....du skriver \"optimere\", men du mener egentlig \"modifisere\" ?!?!

Det er opplyst allerede i toppen at den ikke fungerer i NS4.x. Det er en rimelig god grunn til det, og det er at NS ikke støtter den type dynamisk endring av styles. Så skal du skrive din meny i JavaScript istedenfor...

/nute
Avatar billede artery Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:56 #2
I virkeligheden er det dette script det hele handler om! Er det stadig umuligt at fjerne \"underline\" eller i Opera 5.x´s tilfælde, hvad der bliver en \"overline\" ... så det virke browserne Opera 5.x og Netscape !?

Altså ... Totalt at undgå nogen form for TEXT DECORATION på menulinks ...

<head>

<style TYPE=\"text/css\">
<!--
A {text-decoration: none;
-->
</style>

<style>
a:hover
{
  text-decoration: none;
  color: ffffff;
  font-weight: normal;
  text-transform : normal;
}
</style>

<style type=\"text/css\">
<!--
a.menu {
background : #ffffff;
display:block;
width:100%;
}

a.menu:hover {
background : #003399
display:block;
width:100%;
}
-->
</style>
</head>

<body link=\"#000080\" vlink=\"#000080\" alink=\"#000080\">

<table width=130>
<tr><td><a class=\"menu\" href=\"http://www.arterygraphics.dk\"><font face=\"Verdana\" size=\"1\">Menupunkt 1</font></a></td></tr>
<tr><td><a href=\"#\" class=menu><font face=\"Verdana\" size=\"1\">Menupunkt 2</font></a></td></tr>
<tr><td><a href=\"#\" class=menu><font face=\"Verdana\" size=\"1\">Menupunkt 3</font></a></td></tr>
</table>

</body>
Avatar billede nute Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:57 #3
jammen hvorfor setter du ikke bare text-decoration: none; på alle \'a\' styles ??

<style>
a:hover
{
  text-decoration: none;
  color: ffffff;
  font-weight: normal;
  text-transform : normal;
}
</style>

<style type=\"text/css\">
<!--
a.menu {
text-decoration: none;
background : #ffffff;
display:block;
width:100%;
}

a.menu:hover {
text-decoration: none;
background : #003399
display:block;
width:100%;
}
-->
</style>