Avatar billede webrunner Nybegynder
30. oktober 2001 - 16:36 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problem med scanner (twain_32.dll)

Jeg har en 1200 CU ScanMagic scanner, som kun virker lige efter jeg har installeret den. Efter computeren har været slukket, eller når scanningen afbrydes, mister den kontakten til den.

Twain error. Error in getting the first TWAIN data source. Unable to find the TWAIN source manager (TWAIN_32.dll). Please copy the TWAIN_32.dll from your source disk to your windows folder.

Det er fejlmeldingen, men twain_32.dll findes allerede i windows mappen. Musteks hjemmeside stinker - langsom og kun drivere til produkter solgt i USA, og den europæiske virker ikke. Så jeg har ikke prøvet at opdatere min driver endnu.

Er der en der ved hvad der skal gøres før det virker?

På forhånd tak
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. oktober 2001 - 17:31 #1
Det skulle heller ikke være nødvendigt med nye drivere når den har virket.
Et eller andet gør at din scanner ikke ved hvor din twain ligger henne!
Hvad hedder dit styresystem?
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. oktober 2001 - 17:32 #2
Eller også bliver driverne ikke indlæst rigtigt ved genstart!
Avatar billede summer Mester
30. oktober 2001 - 17:36 #3
Jeg har selv en Mustek 1200CU. Jeg kan ikke lige finde >1200 CU ScanMagic scanner< på nettet. Jeg er glad nok for min, men har nogle probs. med OCR-scanning med TextBridge Pro Millennium. Det er jo ikke dit problem. Det var bare en ringe trøst, at jeg også synes Musteks support er for dårlig eller virker ikke.
Jeg skal lige tænke lidt over dit problem.
Avatar billede makse Nybegynder
30. oktober 2001 - 18:58 #4
Avatar billede msmows Nybegynder
30. oktober 2001 - 19:40 #5
Har oplevet det samme efter der var blevet lagt en twain_32.dll i systemmappen, samt en henvisning hertil i reg.databasen, efter installation af en adobeprogram. Efter sletning af henvisning og fil var der nul problemos.
Avatar billede webrunner Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:46 #6
msmows: Mener du at jeg skal slette twain_32.dll?
Jeg har kigget i reg. databasen, men jeg synes ikke jeg kan finde en henvisning.

Jeg bruger Win98, retaxes. Hvordan kan jeg se om driverne ikke bliver indlæst korrekt? Den opdager selv hardwaren og indstallerer, og scanneren virker somregel den første gang jeg prøver, men så er det også slut.

Jeg kunne ikke komme på eksperten, så derfor gik der lidt tid før jeg vendte tilbage.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. oktober 2001 - 22:08 #7
Har du konstateret om twainfilerne ligger i mappem Windows\\twain
Avatar billede webrunner Nybegynder
30. oktober 2001 - 22:22 #8
Twain_32.dll ligger i mappen Windows. I Windows mappen findes der en Twain_32 undermappe. Jeg har prøvet at klippe twain_32.dll over i twain_32 undermappen, men det hjalp ikke.
Avatar billede makse Nybegynder
30. oktober 2001 - 22:26 #9
Avatar billede webrunner Nybegynder
30. oktober 2001 - 22:38 #10
Jeg har set faq\'en, og ingen af de muligheder passer på mit problem. Jeg har prøvet det hele af, bortset fra at skifte kabel, men scanneren virker en gang efter installering, så det kan ikke være kablet som er gået i stykker.
I fejlsikret tilstand melder den stadig den samme fejl.
Parallel porten mode står på EPP, og mit kabel er sat til :o)

Til gengæld har jeg opdaget jeg ikke har installeret drivere til min Mass Storage Controller (hvad det så end er).
Har det nogen betydning?
Avatar billede makse Nybegynder
30. oktober 2001 - 22:40 #11
\'Mass Storage Controller\' kan være en ekstra ATA100 controller på bundkortet. (F.eks. Promise)
Avatar billede webrunner Nybegynder
30. oktober 2001 - 22:50 #12
forringer det ydeevnen på min pc at undlade at installere en driver til mass storage controlleren?
Avatar billede makse Nybegynder
30. oktober 2001 - 22:51 #13
Hvis du har en harddisk sidende på controlleren, bør du installere driveren.
Eller hvis enheden konflikter med andre enheder.
Avatar billede webrunner Nybegynder
30. oktober 2001 - 23:00 #14
Jeg mener at jeg rykkede harddisken første gang jeg formaterede den, netop fordi jeg ikke vidste hvordan denne mass storage controller fungerede eller hvad den gjorde.
Den konflikter ikke, men står bare med et spørgsmålstegn under enhedshåndtering.
Avatar billede makse Nybegynder
30. oktober 2001 - 23:12 #15
Du kunne jo evt. deaktivere den i enhedshåndtering. Så har den ingen indflydelse.
Avatar billede webrunner Nybegynder
01. november 2001 - 16:48 #16
Min scanner virker stadigvæk ikke, så jeg tager mine points igen.