Avatar billede kirkeby Nybegynder
30. oktober 2001 - 03:51 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Haster !! - min navn.swf fil virker ikke på internettet... hvorfor ?

hvilken html kode skal jeg bruge for at indsætte en swf film på min hjemmeside.. ?

jeg har prøvet at lave en side i 2 frames, det ene en menu, den anden stien til selve swf filen....  det virker på min computer, men ikke på nettet....
når det kommer på nettet, så kan man kun se en tom hvis firkant (der hvor filmen skulle have været...)
hvis man højreklikker kommer der \"about flash 5\"
så problemmet er vel at filmen ikke starter ?

mvh Jesper
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. oktober 2001 - 03:58 #1
Når du trykker F12 inde i flash laves der både et html dokument og en .swf fil.

Hvis ikke din fil lå i et frameset kunne du nøjes med at linke til din .swf - Ikke at jeg vil anbefale det, men det ville kunne virke.

Sæt i stedet den genererede html fil ind i din ene frame eller tag koden her og byt et par ting ud.

<OBJECT classid=\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\"
codebase=\"http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0\"
WIDTH=550 HEIGHT=400>
<PARAM NAME=movie VALUE=\"Movie1.swf\"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF> <EMBED src=\"Movie1.swf\" quality=high bgcolor=#FFFFFF  WIDTH=550 HEIGHT=400 TYPE=\"application/x-shockwave-flash\" PLUGINSPAGE=\"http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash\"></EMBED>
</OBJECT>

1. Byt Movie1.swf ud med Navnet på din .swf fil.
2. Skift WIDTH=550 HEIGHT=400 til højde og bredde på din egen film.
3. Skift baggrundsfarven =#FFFFFF ud med farven på din egen film.

Alle ting skal gøres 2 steder i koden.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. oktober 2001 - 04:22 #2
Nu læser jeg lige dit spørgsmål igen og umiddelbart lyder det som om du har glemt at uploade din .swf fil på serveren eller at stien til filmen er forkert.

Anyway, så næste gang: Lad være med at skrive \"haster\", når ikke du reagerer på nogle input.
Avatar billede kirkeby Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:37 #3
ok sorry :-)
Avatar billede kirkeby Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:44 #4
selvom jeg sætter din kode ind, så virker det ikke...  (har selvfølgelig rettet i koden)

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. oktober 2001 - 12:10 #5
Har du uploadet din .swf i samme mappe som html filen?
Avatar billede jakobc Nybegynder
30. oktober 2001 - 16:08 #6
Du skal være opmærksom på at du skriver stien til swf præsis, på nogen servere fx linux servere er der forskel på om du skiver med store eller små bogstaver.
(I øvrigt en hilsen til Nikolajdu, det er længe siden :)
Avatar billede kirus Praktikant
07. november 2001 - 10:09 #7
husk at sætte play() ind i din Film eller tjek om der står Stop i starten... *g*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. november 2001 - 15:52 #8
Fik du løst dit problem?
Avatar billede kirus Praktikant
11. november 2001 - 15:55 #9
det ser ud til....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. december 2001 - 18:34 #10
Avatar billede kirus Praktikant
20. december 2001 - 21:43 #11
nu ved jeg ikke hvor der er sammenhæng i det... men du forklarer det sikkert snart.. ;^)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. december 2001 - 21:52 #12
Det var vist en fejl :)
Avatar billede kirus Praktikant
20. december 2001 - 21:59 #13
oki...