Avatar billede dreadnought Nybegynder
29. oktober 2001 - 11:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Controls i et .swf dokument.

Er der en nemmere måde at gå tilbage i et .swf dokument i stedet for at højreklikke og vælge back som kun tager en frame? Det er ikke noget der skal laves i et dokument. Jeg tænkte på om der er en tast man trykke på så \"spooler\" lidt tilbage.
Avatar billede gotcha Nybegynder
29. oktober 2001 - 11:19 #1
Du kan da bare lave den selv. Vedhæft følgende kode til et movie clip:

onClipEvent(enterFrame) {

  if(goBack) {

    gotoAndStop(_currentframe-1);

  }

Lav derefter en knap i dit movie clip, hvor du vedhæfter følgende:

on (press) {

  goBack = true;

}

on (release) {

  goBack = false;

}

Dette medfører, at sålænge du holder musen nede over din knap, så vil du hele tiden gå en frame tilbage i dit movie clip. Når du slipper den, så vil den selvfølgelig stoppe :)

Mvh Morten

Avatar billede dreadnought Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:48 #2
Ja, men som jeg sagde: \"Det er ikke noget der skal laves i et dokument.\"
Avatar billede gotcha Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:03 #3
Vil du være i stand til at kunne lave tilføjelser til den menu, der kommer frem ved højreklik?
Avatar billede dreadnought Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:17 #4
Tja. Jeg vil bare have muligheden for at spole hurtigere tilbage i en film istedet for en enklet frame hver gang. Foreksempel 1 sekund tilbage.
Avatar billede gotcha Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:34 #5
Så bliver du altså nødt til at lave det i dit dokument, medmindre du har lyst til at gå koden igennem til Flash Player og så skrive tilføjelserne :)

Hvis du ønsker at gå et bestemt tidsrum tilbage, så kan du bare anvende det antal frames pr. sekund (fps), som din fil bruger til at udregne, hvor mange frames du skal gå tilbage for at gå et sekund tilbage.

Mvh Morten
Avatar billede lingoman Nybegynder
15. december 2001 - 11:03 #6
Der sker vist ikke mere her så husk at lukke spørgsmålet
Avatar billede dreadnought Nybegynder
24. oktober 2002 - 19:55 #7
Øh den glemte jeg vist alt om. Værsgo.