Avatar billede subcubes Nybegynder
28. oktober 2001 - 17:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hent data fra sidste uge af mySQL

Jeg vil gerne have hentet alle rækkerne fra og med en uge tilbage og til nu.

Hvordan gøres det?
Avatar billede myplacedk Nybegynder
28. oktober 2001 - 17:41 #1
Det kommer helt an på hvordan tidspunktet er defineret i rækkerne. :)

Med en datetime? Eller en int med et unixtimestamp? Eller måske noget helt andet?

/Niels Andersen
Avatar billede subcubes Nybegynder
28. oktober 2001 - 17:43 #2
myplacedk < Det er lige det :) har ikke lavet det endnu, så det kunne være nice med hjælp på den side også :)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
28. oktober 2001 - 17:57 #3
Jamen så vil jeg da anbefale at du bruger et datetime felt. :)
Så kan du nemlig bruge en masse indbyggede dato/tids-funktioner i MySQL.
Du kan selvfølgelig også bruge et date-felt, hvis klokkeslettet ikke skal bruges.

Og så vil jeg godt lige have lidt flere detaljer:

Hvor præcist skal det være? Bare dato, eller skal der også et klokkeslet på?

Og hvad er den mere præcise definition af tidsrummet? Fra 7 døgn siden til nu?
Avatar billede subcubes Nybegynder
28. oktober 2001 - 18:00 #4
Kunne godt tænke mig at du gav mig et exempel på hvordan man laver det med et datetime felt

Jeg skal kun bruge datoen, ikke noget med klokkeslettet.

Definationen af tidsrummet skal man selv kunne definere i en form, men hvis du laver et exempel på hvordan man kan lave det med de sidste 7 døgn er jeg sikker på at jeg selv kan finde ud af resten :)

/Torben Lajer
Avatar billede subcubes Nybegynder
28. oktober 2001 - 20:33 #5
Fandt på noget andet...
Har brugt timestamp i DataBasen...

Derefter brugte jeg mktime() og minussede det med 604800 ( en uge i sekunder ).

I queryen henter jeg så alle de rækker hvor timestampen er større end 604800 !!

Ellers tak for hjælpen...