Nu er jeg ikke helt sikker på hvad du mener men en almindelig alenestående goto refererer altid til sin egen timeline.
Hvis du vil fortælle et andet mc fra det første mc at det skal goto skal du kalde det ved dets instancenavn og fra roden, altså: _root.clip2.gotoAndPlay(10);
Hvis det her er helt hen i vejret, må du lige konkretisere dit spørgsmål.
hvis du skal referere til ting som ligger i roden af din flash, bruger du stort set altid kommandoen _root som mat også skriver og hvis du skal henvende dig til det symbol som din knap er i undlader du videre henvisninger, ellers referere du på samme måde: dinref.dinaction
Når du laver et nyt flash projekt er det du starter op med din root!
Og så refferere du til den fra din button-action-menu, hvis altså det er en knap du vil have til at foretage en handling i din root! eks:
on (release) { //\"Når musen slippes over knappen\" _root.gotoAndPlay (25); //\"Foretag en kommando på roden, kommandoen er (gå til og spil frame 25)\" }
david78>> Hvis du mener hvordan du for AS-editoren til at skrive _root???
Tryk på den lille pil i højre hjørne og vælg expert mode, og skriv det selv ;)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.