Avatar billede videodyr Nybegynder
27. oktober 2001 - 13:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

.htacess

Hejsa!

Jeg har en mappe der hedder \"brev\" og i den har jeg langt en .htacess, nu er det bare at jeg gerne vil har denne .htacess til at hente brugernavn og password fra en Mysql database og derefter sende brugen videre til index.phtml...
Avatar billede myplacedk Nybegynder
27. oktober 2001 - 14:46 #1
Så tror jeg vist det nemmeste er, at gøre det med PHP i index.phtml i stedet. :)

/Niels Andersen
Avatar billede coderdk Praktikant
27. oktober 2001 - 17:01 #2
Avatar billede coderdk Praktikant
27. oktober 2001 - 17:02 #3
*hint* lav en fil, auth.php, og require() den i toppen af alle de filer du vil have skal være beskyttede...
Avatar billede long_island_ Nybegynder
28. oktober 2001 - 21:16 #4
Jeg går ud fra at du har andre filer end .php (eller .phtml) siden du ikke vil køre sikkerheden i php.
Den eneste løsning jeg kan se, med mindre du kan leve med at skrive .htaccess med et php-script.
Nå, men hvis du _vil_ bruge en mysql-db, så skal du bruge apache-mod\'en:
mod_auth_mysql

mvh
Kasper
Avatar billede long_island_ Nybegynder
28. oktober 2001 - 21:24 #5
lidt hjælp til hvis du vil vide hvordan man bruger mod\'en..
Her er et eksempel til en .htaccess fil, håber på du selv kan regne resten ud så :-)

Auth_MYSQL on
Auth_MySQL_DB my_database
Auth_MySQL_Password_Table my_table_in_my_database
Auth_MySQL_Username_Field username_in_my_table
Auth_MySQL_Password_Field password_in_my_table
Auth_MySQL_Encryption_Types Plaintext

AuthName \"Welcome to my zone, enter username and password\"
AuthType Basic
require valid-user

Avatar billede videodyr Nybegynder
10. december 2001 - 10:05 #6
luk
Avatar billede coderdk Praktikant
10. december 2001 - 10:08 #7
Flot