Avatar billede dennis604 Nybegynder
01. marts 2000 - 21:12 Der er 6 kommentarer

Både "mailto" og "redirect"

Hej,

Er der nogle, som kan klare dette lille problem:

<form method="POST" name="Reflex" action="mailto:dkr@arf.dk" onSubmit="redirect(this)" >

Her der mailer den kun, men redirecter ikke!

Hvordan får man den til at gøre begge del, altså redirecte og maile?

I min redirect() indgår der en validering af input, hvor der så kommer en alert. Sker dette mailer den også, hvilket den ikke skal.
Avatar billede hatecaps Nybegynder
01. marts 2000 - 23:22 #1
i stedet for en submit knap skal du bruge en alm knap. denne knap skal så kalde en funktion der kun submitter formen hvis du er tilfreds med indholdet, og derefter re-directe brugeren
Avatar billede dennis604 Nybegynder
02. marts 2000 - 00:46 #2
Hej Hatecaps,

Kan du ikke forklare lidt nærmere, jeg er ikke så meget inde i javascripts.
HVordan kan det fx. se ud?
Avatar billede olebole Juniormester
02. marts 2000 - 01:53 #3
<ole>
Din knap ser sådan ud:
<input type=button value=' send ' onclick=mitCheck();>

Du lægger din validerings funktion (her kaldet 'mitCheck()') i det dokument, din form ligger i.
I bunden af 'mitCheck()' (lige inden sidste '}') skriver du:
dokument.Reflex.submit();
document.location.href = "din_redirect_side.html";

Hvis 'mitCheck()' er tilfreds med brugerens udfyldning af felterne, fyrer den submitten af og redirecter derefter.

Du skal så også fjerne dit 'onsubmit' kald i form-tag'en.
/VH
</bole>
Avatar billede dennis604 Nybegynder
02. marts 2000 - 03:40 #4
Hej Ole,

Det ser ud til du styrer js suverænt. Kan du svare på følgende:

Hvis jeg alligevel ikke vil sende den mail alligevel, men "tage oplysninger med videre" til den side, som brugeren redirectes til, for dér skal også sendes en mail. På den måde undgår man at sende to mails.

Kan det lade sig gøre. Jeg vil gerne oprette det som et spørgsmål og give dig 100 points hvis det er !

Dennis
Avatar billede olebole Juniormester
02. marts 2000 - 04:10 #5
Jeg takker ydmygt.
Nu er det jo sådan, at jeg ikke falder for smiger...jeg LEVER for det...LOL!

Nå, snot for sig og skæg for sig:
Ja, det skulle vel nok kunne lade sig gøre. Jeg er banke træt lige nu, men vil prøve at tygge på den ;-)
/VH
Avatar billede kim_bille Nybegynder
02. marts 2000 - 13:21 #6
Jeg lytter med