Avatar billede webbe Nybegynder
25. oktober 2001 - 11:41 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Tvungen download

Hejsa

Jeg har brug for et script der gør at når man klikke på linket så downloades filen automatisk istedet for bare at åbne.

Download-vinduet skal med andre ord åbnes, som man kender det fra forskellige sites.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede tweeky Nybegynder
25. oktober 2001 - 11:50 #1
Det nemmeste ville vel være at gemme filen som en zip-fil. og så linke til den, så vil den automatisk downloade den.

MvH
Tweeky
www.ducky-style.subnet.dk
Avatar billede webbe Nybegynder
25. oktober 2001 - 12:10 #2
tweeky:

Duer ikke.....det er tekstfiler der der skal downloades enkeltvis for at blive importeret i concorde.

Filerne er blevet dannet på baggrund af brugerindtastninger!
Avatar billede exxcaliber Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:39 #3
hvis du har et sæt txt filer som skal downloades så kunne du jo eks kalde dem noget andet til efternavn. Også lave en bat fil som gav dem txt efternavnet tilbage...
Bat filen kunne eks se sådan her ud

rename tekst1.fil tekst1.txt
rename tekst2.fil tekst2.txt
cls

.....
Bare et forslag...
Avatar billede webbe Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:43 #4
Mine filer hedder .kom til efternavn, men indeholder kun tekst!!!!

Fx. hedder en fil filnavn.kom!!!!

Og den eneste løsning jeg vil have er, at når man klikker på filnavnet så starter download-vinduet!
Avatar billede disk Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:29 #5
Det ville være nemmest at pakke den ned i en zip-fil og hvis spørgsmålet er om hvordan man kan få et vindue op og derefter få den til at downloade så kan du jo gøre sådan:
link til download-vindue.asp og i den skal du skrive
<%
response.redirect(\"zip-filen.zip\")
%>
Jeg er ikke klar over om det var det du spurgte om men det var da et simpelt svar.

/disk
Avatar billede webbe Nybegynder
26. oktober 2001 - 07:45 #6
disk:

Jeg kan ikke bruge en zip-fil, da det er filer der automatisk dannes og navngives ud fra hvad en bruger indtaster - derfor kan der ikke laves en zip-fil.

Sorry - kan ikke bruge dit svar til noget!
Avatar billede donleavy Nybegynder
26. oktober 2001 - 09:47 #7
Hvis du laver linket som ftp-link er problemet løst - og din side ligger vel på et eller andet almindeligt domæne ? Lav altså linket som f.eks. ftp://www.yahoo.dk/tekst.txt
Avatar billede webbe Nybegynder
26. oktober 2001 - 09:57 #8
donleavy:

Hmmm - har lavet det som sådan nu, men får en:

Extended Server Error Message :
200 Type set to I.
200 PORT command successful.
550 /revisor/concorde/29661771.kom: The system cannot find the path specified.

Det kræver vel at filerne ligger på ftp-serveren så!??
Avatar billede webbe Nybegynder
26. oktober 2001 - 09:59 #9
donleavy:

Har prøvet at ligge en kopi af filen i mapper på ftp-serveren, men den bliver kun vist....ikke downloadet!
Avatar billede donleavy Nybegynder
26. oktober 2001 - 10:51 #10
Du kan selvfølgelig også bede dine brugere om at højreklikke og \"Save as\"
Avatar billede webbe Nybegynder
26. oktober 2001 - 10:54 #11
donleavy:

Tjah - men er ikke lige det jeg gerne vil, men det er da en løsning som jeg startede ud med og dermed ikke kan give point for herinde!
Avatar billede donleavy Nybegynder
26. oktober 2001 - 10:55 #12
Avatar billede webbe Nybegynder
26. oktober 2001 - 10:58 #13
donleavy:

Fungerer det også sammen med ASP???
Der genereres jo en liste med filer automatisk! ;0)
Avatar billede donleavy Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:00 #14
dunno
Avatar billede webbe Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:01 #15
Hmmm - nøjes bare med den simple løsning med højre-klik så og lukker spørgsmålet!
Avatar billede webbe Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:02 #16
Lukket
Avatar billede donleavy Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:04 #17
Sandelig om ikke andre hér på Eksperten har det samme spørgsmål:

http://www.eksperten.dk/spm/50384