Avatar billede long_island_ Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:53 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Load et symbol ud fra værdi i en variabel

Hvordan (hvis det er muligt) load\'er jeg et symbol ind fra libariet ud fra en variabels værdi ?
Avatar billede beatone Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:59 #1
Hvis det er en movie du vil loade ind i din flash kand u bruge

loadMovieNum (DinVariable, 0);

eller evt.

loadMovieNum (DinVariable add \".swf\", 0);

Avatar billede ditlev Juniormester
24. oktober 2001 - 23:03 #2
Er det et movieclip du vil hente ind fra library?
Avatar billede ditlev Juniormester
24. oktober 2001 - 23:09 #3
Du kan bruge attachMovie:
_root.attachMovie(\"eye\", \"eye_1\", 1);

(timeline.attachMovie(ID, new name, depth);)

Movieclippet i library skal i properties sættes til linkage.
Avatar billede ditlev Juniormester
24. oktober 2001 - 23:14 #4
Eksemplet er hentet fra Flash5 Bible. Du kan benytte variabler i parentesen, og dermed opnår du den ønskede effekt.

/Ditlev
Avatar billede long_island_ Nybegynder
25. oktober 2001 - 08:47 #5
Beklager at jeg ikke har gjort spørgsmålet mere tydeligt, det er et graphic symbol (fx et bogstav, en kasse, e.l.) jeg skal have load\'ed.
Avatar billede beatone Nybegynder
25. oktober 2001 - 11:31 #6
Du er stadig ikke tydlig nok...det du skriver er jo det samme som først.

Havd er det du helt precist gerne vil gøre? Hvorfor skal den loades?

Jesper
Avatar billede long_island_ Nybegynder
25. oktober 2001 - 13:00 #7
Vil du mene at det er mere tydeligt nu, da jeg nu har fortalt at det ikke er et movie-clip eller en button, men et graphic symbol. Det kan bruges til mange ting, men et eksempel kunne være en counter, hvor hvert ciffer skal loades ud fra nogle externt satte variabler. Og nej, jeg kan ikke bruge det som tekst.
Avatar billede gotcha Nybegynder
25. oktober 2001 - 14:57 #8
Så er det jo ikke nødvendigt at vedhæfte et symbol fra dit bibliotek, men du kan i stedet bare sammensætte dine tal ved at have et movie clip med et tekstfelt og så bare skrive noget kode, der generer det ønskede tal. Hvis du stadig er usikker, så bliver du nok nødt til at uddybe, hvad du har brug for :)

Mvh Morten
Avatar billede long_island_ Nybegynder
25. oktober 2001 - 17:41 #9
Jeg skal også kunne bruge billeder, til fx at lave nogle lyseffekter med talene, og derfor kunne load\'e dem ind. Er det muligt at tegne linier og lave fills direkte fra ens kode ?
Hvis ja, og der kommer en lille guide med hvordan, så er der 50 point ekstra
Avatar billede gotcha Nybegynder
25. oktober 2001 - 22:02 #10
Kan du ikke uddybe lyseffekterne?
Avatar billede long_island_ Nybegynder
25. oktober 2001 - 22:49 #11
Det kunne være en effekt hvor lyset køres fra venstre mod højre bag talene, så lysskæret kommer ud af talene/bogstaverne.
Jeg kan sagtens lave det i flash, men ikke ud fra mine variabler
Avatar billede long_island_ Nybegynder
25. oktober 2001 - 23:30 #12
Der er nu 150 point for et svar jeg kan bruge...
Avatar billede long_island_ Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:45 #13
Pga manglende svar vil lukker jeg nu spørgsmålet, hvis der er nogen som får ideer til en løsning, så sig til, så opretter jeg spørgsmålet igen...
Avatar billede gotcha Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:53 #14
Hvis du kan lave dine lyseffekter manuelt i Flash, kan du så ikke bare vise dem vha. et link, og så skal jeg nok fortælle, hvordan det kan gøres vha. kode :)

Mvh Morten
Avatar billede long_island_ Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:56 #15
Det er ikke til nogen bestemt effekt, jeg vil bare gerne have mulighed for at load\'e graphic symbols ud fra mine externe variabler
Avatar billede gotcha Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:00 #16
Hvis vi f.eks. siger du har følgende variabel:

msg = \"Dette er en test...\";

Så vil du altså være i stand til at animere den?
Avatar billede long_island_ Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:02 #17
Så vil jeg kunne load\'e et \'D\', et ´e\', to \'t\'er, osv fra mit libary...
Avatar billede gotcha Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:08 #18
Avatar billede long_island_ Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:16 #19
Hvis du selv kan skifte teksten ud (uden at bruge flash), så ser det ud som en god løsning
Avatar billede gotcha Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:21 #20
Hvad mener du? Skal jeg hente beskeden fra en ekstern kilde, ændres mens filen spilles eller hvad? Jeg bliver da nødt til at bruge Flash! Du kan evt. prøve at gå igennem filerne på http://www.hhbk.subnet.dk/GotCha.html og se, om der er noget.
Avatar billede long_island_ Nybegynder
30. oktober 2001 - 12:55 #21
Ja, den animerede tekst skal være dynamisk
Avatar billede gotcha Nybegynder
30. oktober 2001 - 15:05 #22
Prøv at se følgende tutorial: http://www.were-here.com/forum/tutorials/mytext/index.html

Jeg skrev den for lang tid siden i Flash 4 for at forklare, hvordan man laver teksteffekter i Flash (den første side, der introducerede dem var vist www.lunarmedia.com ). Jeg kan sagtens oversætte den til syntaksen i Flash 5 uden de tre keyframes på hovedtidslinien, hvis du vil have det :)

Mvh Morten
Avatar billede long_island_ Nybegynder
30. oktober 2001 - 15:19 #23
Jeg vil også gerne kunne gøre det med andet end tekst...
Fx tegninger og billeder, o.l.
Avatar billede gotcha Nybegynder
30. oktober 2001 - 15:31 #24
Mener du, at et billede skal samle sig på samme måde, som teksten vises efterhånden? I så fald bliver du nødt til at lave nogle ændringer (der findes ikke en universiel metode til det her).

Hvis du kigger på http://www.hhbk.subnet.dk/activeGrid08.swf , så er det hele lavet dynamisk ud fra ét billede. Du bliver så nødt til at lave et movie clip med en maske, der dækker en del af billedet (masken skal være placeret i billedets øverste venstre hjørne). Du skriver så noget kode, der laver det nødvendige antal movie clips for at dække hele billedet. Inde i det enkelte movie clip skal du så flytte billedet for ikke at vise den samme del af billedet hele tiden. Det ville som sagt være en del nemmere, hvis der fandtes en universiel metode, men som sagt kender jeg ikke til nogen :)

Mvh Morten