Avatar billede exposure Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:44 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

setcookie

Er det meningen at cookien skal forsvinde efter man lugger browseren?
Hvis nej, hvordan fisker man den så op igen
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:48 #1
hvordan sætter du din cookie ? husker du at bestemme levetiden på den `?
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:48 #2
cookien ligger på \"surferens\" pc.. og den skal forsvinde efter en tid, som du bestemmer.

<?

if ($minCookie){}
else{
    $d=date(\"d\");
    $m=date(\"m\");
    setcookie (\"minCookie\", \"Du har en cookie fra mig\",time()+3600);
    }
?>

<HTML>
.
</HTML>

! Ved time 3600 .. det er den tid som cookien \"lever\"!
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:50 #3
Umidelbart ser det rigtig nok ud...

hvordan ved du at den bliver slettet ?
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:51 #4
hovsa...jeg trode det var exposure\'s indlæg :)
Avatar billede exposure Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:51 #5
jeg skriver bare setcookie(\"test\",\"123\");
Den kan sagtens finde den vis jeg ikke lukker browseren ned.

Hvad skal jeg gøre for at få cookien til at være der hele tiden?
Avatar billede subcubes Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:54 #6
exposure: bare lade være med at skrive nogen time !

Præcis som du gør !
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:54 #7
du har glemt at sætte en tid...

setcookie(\"test\",\"123\", time()+3600);

vil virke...hvis man ikke sætter en tid bliver cookien automatisk slettet når man lukker browseren.
Avatar billede subcubes Nybegynder
24. oktober 2001 - 22:55 #8
hmm - hov, havde vist ikke fulgt ordentlig med i debatten, det var jo det der var problemet... soryy :)
Avatar billede exposure Nybegynder
24. oktober 2001 - 23:28 #9
Hvad så hvis cookien ikke skal fjernes efter en time, men et den skal være der altid, endtil brugeren sletter den. Skal jeg bare sætte en kæmpe stor tid på eller hva\'?
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
25. oktober 2001 - 00:11 #10
ja...det skal du. Jeg mener ikke at man kan sige til php at cookien skal leve for livstid.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
25. oktober 2001 - 11:27 #11
Sæt den til fx. et år.
Hvis der går over et år, har brugeren nok glemt dit site alligevel... ;-)