Avatar billede kone Nybegynder
29. februar 2000 - 20:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan overclokning af 500 mhz

jeg har en vens pc,er til rep og den vil han gerne have overcloket så den bliver noget der sparker igennem det er
et ax 59 pro bundkort med atx strømstyring og via chipsset mit spørsmål er hvorden skal kontakterne
stå og jumperne den køre windows 98
og hvor meget er det tilrådigt.
Avatar billede gozar Nybegynder
29. februar 2000 - 22:43 #1
Kik i manualen for bundkortet. Der står hvordan du skal sætte dun bus hastighed og multiplier.. Men pas på ikke at pille ved Core voltage, da du kan futte prosesseren af hvis den får for meget volt!! Begyn med at sætte prosesseren lidt op. Hvis computeren begynder at blive ustabil eller der begynder at komme en masse bib lyde ud af pc speakeren, kan den højest sansynlig ikke overclokes!!
Avatar billede i11uzion Nybegynder
29. februar 2000 - 23:04 #2
... Hvis du fortæller lidt mere om hvad det er for en processor, og hvem der har lavet bundkortet, er det lettere at fortælle hvad du skal gøre... ???
Avatar billede kone Nybegynder
01. marts 2000 - 02:24 #3
det er en amd k6 2 500 mhz og det er aopen der har lavet det det er strømboksen også
Har kigget i manuellen og prøvet men det virker ikke jeg satte jumper jp5 til
1-2 og jp4 til 1-2 jp6 til 23  jp25 til 2-3 så ville den ikke tænde skærmen
så kiggede jeg på kontakter ne de står normalt nr 1 off. nr 2 on. nr 3off. nr 4 off. nr 5 on .6,7,8 off og det giver 506 mhz. lod så jumperne stå og satte kontakt nr 7 på on. og fig 556 mhz
men så skrev den under opstart at der var var en fejl i ios og at jeg skulle genstarte og det gjorde jeg men det var det samme.Hvad skal jeg gøre
Avatar billede kone Nybegynder
01. marts 2000 - 02:26 #4
jeg mener jp6 til 2-3.
Avatar billede gozar Nybegynder
01. marts 2000 - 08:54 #5
Det er ikke alle amd processere der er lige nemme at overclocke. Er det ikke muligt for dig at sætte cpu hastigheden ned??
Avatar billede i11uzion Nybegynder
01. marts 2000 - 09:28 #6
... altså eh, nu siger du K6-2 500MHz... Well, K6-2´ere er sgu ikke lige kendt for at de fede "overclockere", og chancen for at du får den ret meget over 550 er meget lille... Mit bud ville være at du skulle prøve at sætte bus-hastigheden (FSB´en) til 104 eller 107 eller 112 eller hvad du nul9ige har at vælge imellem...

Du siger noget om nogle jumperere somdu har flyttet på, men da jeg ikke lige kender jumpernes placering i hovedet (heh), ved jeg selvfølgelig ikke om det ER bushastigheden (og ikke multiplieren) du har ændret...

... En anden ting du kan prøve er at slå L2-cachen fra i BIOS, slå alt "shadowing" fra og lade kabinettet stå åbent.,.. det skulle alt sammen forøge dine chancer for at få det til at køre... :)

held og lykke
Avatar billede gnarf Nybegynder
01. marts 2000 - 09:52 #7
Helt enig med i11uzion, K6-2 er ved at nå sin grænse omkring de 500 MHz. Hvis du kan få den op på 550MHz tror du skal være glad.

Min egen K6-2 450 kan køre 500 MHz men den bliver meget varm når jeg gør det, så det har jeg droppet igen.

Den bedste måde at overclocke en K6-2 er klart at overclocke bussen. Herved får du en hurtigere L2 cache, og dermed også en hurtigere processor.

At slå L2 cachen fra kan være meget sjovt for at se om den begrænser dine muligheder for at overclocke, men jeg vil ikke anbefale at køre spil uden L2 cache. Det vil køre alt for langsomt.
Avatar billede rasmus_nova Nybegynder
03. marts 2000 - 16:12 #8
Har i f.eks. prøvet at tjekke

www.ACDC.DK

her kan man få mange seje overclocking's tilbehør.

Et besøg værd...
Avatar billede krusell Nybegynder
04. marts 2000 - 18:51 #9
Og selv om det er blevet nævnt mange gange efterhånden, så er www.overclocking.dk et fedt sted at kigge, der er en masse gode råd og erfaringer og den slags