Avatar billede rbr Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:11 Der er 8 kommentarer

Ram til IBM IntelliStation M Pro 6889-930

Er der nogen der har erfaring med ram-type til denne PC-model. Jeg vil gerne have den opgraderet til 4 stk 256Mb moduler. Manualen foreskriver at det skal være RAM med registreret hukommelsesteknologi. Disse moduler er meget dyre. Kan der istedet bruges alm. SDRAM, eller skal det være ECC-moduler? Hvem kan hjælpe mig?
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:19 #2
Det skal jvf denne side være ECC moduler!
Avatar billede klatten Nybegynder
24. oktober 2001 - 13:28 #3
Så dyre er de da heller ikke....
Har haft erfaring med en engelsk virsomhed, der tilbyder/garanter RAM, der virker til mærkevare-pc\'er
http://shop.orcalogic.co.uk/dept.asp?dept_id=3095
£50,10/modul
Avatar billede bronze Nybegynder
24. oktober 2001 - 21:42 #4
hvilken model og type er det, og hvad er IBM\'s partnummer på rammen.
Har du partnummeret på rammen kan du prøve det på www.kingston.com.
Så gælder garantien stadig, det gør den ikke hvis du køber det i UK
Avatar billede klatten Nybegynder
25. oktober 2001 - 10:32 #5
Gælder garantien ikke, hvis man køber i UK. Hvad er det for noget sludder? Er det IBM\'s garanti du snakker om?
Jo, man kan da både finde passende RAM på kingston og hos MCT, men mit link til UK, giver den bedste pris.
For en god ordens skyld
Kingstons bud http://www.ec.kingston.com/ecom/kepler/PartsInfo_Bod.asp?ktcpartno=KTM1133/256
MCT bud http://www.memory-card-technology.com/content/passport/PN-Products.asp?MCTPN=IBM1132
Avatar billede bronze Nybegynder
26. oktober 2001 - 19:25 #6
okay, det jeg mente er, hvis IBM skal servicere deres egne produkter, har de ofte den holdning at der også skal sidde IBM produktere i dem...
Jeg kender kun til at accepterer Kingstons Ram.
Better safe than sorry :o)
Avatar billede klatten Nybegynder
26. oktober 2001 - 23:13 #7
Jo, den har jeg sådan set også hørt om før - altså mht IBM og deres service. På den anden side, hvis rbr kan sætte RAM i et bundkort, kan han jo også tage det ud igen....INDEN puteren skal til service. Smart ikk\'?
God week-end!
Avatar billede klatten Nybegynder
23. november 2001 - 23:53 #8
rbr>
hvad med en kommentar når du afviser et svar