Avatar billede javajava Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Max 160 tegn...!!!

Hej EKSPERTER!

Jeg har lavet en formular, hvorfra man kan sende smsér. Den virker helt som den skal, men er det muligt at tilføje noget til den?

Man må højest kunne skrive 160 tegn og hvis man har skrevet flere end det, kunne jeg godt tænke mig at der kom en lille besked frem og sagde \"Du kan max skrive 160 tegn\".

Kan i hjælpee mig med at deætte det ind i følgende kode...???

<table width=\"735\" border=\"0\" height=\"0\">
        <tr align=\"center\" valign=\"middle\">
          <td width=\"50%\" height=\"290\" valign=\"top\" align=\"left\">
            <FORM ACTION=\"http://www.wservice.dk/wservice-dk/sms/default.asp?id=370\" METHOD=\"POST\">

        <br>
        <table width=\"100%\" border=\"0\">
          <tr>
                  <td width=\"60\" align=\"right\" valign=\"middle\">&nbsp;</td>
                  <td width=\"292\" align=\"left\" valign=\"middle\"><span style=\"font-family:verdana;font-size:12px;\">(Mobil
                    telefon nummer).</span></td>
          </tr>
          <tr>
                  <td width=\"60\" align=\"right\" valign=\"middle\" height=\"2\"><font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\" color=\"#333333\"><span style=\"font-family:verdana;font-size:12px;\">Modtager</span></font></td>
                  <td width=\"292\" align=\"left\" valign=\"middle\" height=\"2\">
                    <input type=\"text\" name=\"modtager\" size=\"8\">
            </td>
          </tr>
          <tr>
                  <td width=\"60\" align=\"left\" valign=\"middle\">&nbsp;</td>
                  <td width=\"292\"><span style=\"font-family:verdana;font-size:12px;\">(Navn,
                    e-post eller telefon nummer).</span> </td>
          </tr>
          <tr>
                  <td width=\"60\" align=\"right\" valign=\"middle\"><span style=\"font-family:verdana;font-size:12px;\">Afsender</span>
                  </td>
                  <td width=\"292\" align=\"left\" valign=\"middle\">
                    <input type=\"text\" name=\"afsender\">
            </td>
          </tr>
          <tr>
                  <td width=\"60\" align=\"left\" valign=\"top\">&nbsp;</td>
                  <td width=\"292\"><span style=\"font-family:verdana;font-size:12px;\">(Du
                    kan max skrive 160 tegn i din sms).</span> </td>
          </tr>
          <tr>
                  <td width=\"60\" align=\"right\" valign=\"top\"><span style=\"font-family:verdana;font-size:12px;\">Besked</span>
                  </td>
                  <td width=\"292\" align=\"left\" valign=\"top\">
                    <textarea name=\"besked\"></textarea>
            </td>
          </tr>
          <tr>
                  <td width=\"60\">&nbsp;</td>
                  <td width=\"292\">
                    <input type=\"submit\" value=\"Send SMS\" name=\"submit\">
            </td>
          </tr>
        </table>
Avatar billede javajava Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:22 #1
Ups... deætte=indsætte
Avatar billede nute Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:27 #2
sett dette lille script mellom <head> og </head>

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!-- hide
function maxlength(maxL){
  var elem = document.forms[0].besked;
  if ((elem.value).length >= maxL) {
      elem.value = elem.value.substring(0,maxL);
      alert  (maxL + \" MAX exceeded!\");
      return false;
  }
-->
</script>

deretter setter du ditt textarea  sådan:

<textarea name=\"besked\" onkeypress=\"maxlength(160)\"></textarea>

/nute
Avatar billede javajava Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:32 #3
Jeg er med på at sætte det der ind mellem <head> og </head>

Men hvor skal jeg sætte <textarea name=\"besked\" onkeypress=\"maxlength(160)\"></textarea> ind?
Avatar billede nute Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:35 #4
du har allerede et textarea som heter \'besked\'. Det ser sånn ut i din kode:

<textarea name=\"besked\"></textarea>

det eneste du skal gjøre, er å lokalisere hvor denne kode ligger, og bytte den linje ut med:

<textarea name=\"besked\" onkeypress=\"maxlength(160)\"></textarea>

/nute
Avatar billede javajava Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:52 #5
Nu virker det, men i den lille tekst besked som kommer frem står der 160 MAX exceeded! jeg vil gerne have der skal stå Du kan max skrive 160 tegn! hvordan får jeg den besked frem...???
Avatar billede theranger Nybegynder
24. oktober 2001 - 12:17 #6
sett dette lille script mellom <head> og </head>

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!-- hide
function maxlength(maxL){
  var elem = document.forms[0].besked;
  if ((elem.value).length >= maxL) {
      elem.value = elem.value.substring(0,maxL);
      alert  (maxL + \" Du kan max skrive 160 tegn!\");
      return false;
  }
-->
</script>

deretter setter du ditt textarea  sådan:

<textarea name=\"besked\" onkeypress=\"maxlength(160)\"></textarea>

P.S. Points til nute.