Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved brug af session

Jeg sad og fedtede lidt med PHP.INI i et forsøg på at slå nogle extensions til (.dll\'s) og nu funker PHP af h.. til :o( Dvs. det funker, men den kan ikke finde directory for session data.. tror jeg:

Warning: open(/tmp\\sess_e66ead31ece38c11ff6bbacac307a6ea, O_RDWR) failed: m (2)

er hvad den siger ...
Avatar billede well_r Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:14 #1
prøv at sætte dir til /tmp/ istedet for /tmp\\ >> jeg tror ikke at det har den store betydning.. meeen.. kunne jo være :D
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:16 #2
Jeg har IKKE pillet ved nogle dir strings andet end extension_dir, som er tilbage til hvad den var før . og det har virket perfekt før.
Avatar billede codebase Praktikant
22. oktober 2001 - 14:31 #3
kontrollere rettigheder på filen...
Avatar billede well_r Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:32 #4
tdaugaard.. hmm.. du har vel ikke..sådan.. HEEEEEEEELT tilfældigt en backup af php.ini :p

du kan prøve at hente en ny..og så ændre de steder hvor du mener at du førhen ændrede..for at få den til at blive som den var før..>> på den måde kan du jo måske finde en fejl eller 2 :)

>> lidt dumt..men.. går da ikke ud fra at dit bibliotek er slettet :D
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:33 #5
codebase, på hvilket fil ???

well_r .. uhm .. backup ? nææ .. *griner*
Jeg har vist stadig en default PHP.INI .. kan lige prøve at se om jeg kan overtale den til at hjælpe mig ;o)
Avatar billede codebase Praktikant
22. oktober 2001 - 14:38 #6
på det bib. /tmp/ hvis det er det du gemmer det...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:41 #7
dir\'et står til c:\\progra~1\\php\\tmp

og mappen eksisterer og det har virket så sent som i nat inden jeg rodede med php.ini
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:42 #8
well_r, ny php.ini - hjalp nada :O(
Avatar billede well_r Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:48 #9
hmm..damn.. ved sq ikke.. hvis den nye php.ini ikke virker.. såååååå kan den ikke være fejlen..du har måske pillet et andet sted.. :/
Avatar billede kvanque Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:58 #10
prøv lige at tjekke hvor php.ini ligger og at den ikke har fået et eller andet skummelt efternavn som windows skjuler for dig!!!.

hvis php siger det der tror jeg ikke på at mappen er c:\\progra~1\\php\\tmp
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. oktober 2001 - 15:19 #11
kvanque, jeg er ikke helt dum. php.ini ligger i C:\\Winnt\\ og der hvor den ligger med de indstillinger der er nu er sådan som det hele tiden har kørt og det har virket fint ..

C:\\Progra~1\\php\\tmp ER mappen til det (Progra~1 = Program Files)
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:57 #12
Mit virker fint.

I c:\\windows\\PHP.ini skal du finde linien med [SESSION], og i denne del skal
vi finde \"Session_save_path = \\tmp\"

For at få sessions til at virke skal man enten a) oprette biblioteket \"C:\\tmp\" eller
ændre \"C:\\tmp\" til et bibliotek som findes.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:21 #13
x4all_dk .. hvad tror du jeg har siddet og lavet da ? Den linie STÅR som den skal ...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:40 #14
NU virker det jeg har siddet og ændret og gjort ved ... ligemget hjalp det.
Jeg har startet og stoppet Apache hver gang jeg gemte php.ini osv.. nada hjalp det.

Nu fik jeg ændret et eller andet (aner ikke hvad) og nu virker det ...
Avatar billede magnus_madsen Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:20 #15
du skal ellers bare oprette mappen C:\\tmp så virker det ! Det er fordi at Session_save_dir i php.ini ikke gør som der bliver sagt....har endnu ikke fundet et svar på dette problem....men hvad gjorde du tdaugaard ???
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:26 #16
magnus_madsen, det har virket perfekt før .. inden jeg rettede i PHP.INI, men jeg lavede intet ved session.save_dir ... men nu har jeg rettet den til:

\"c:\\progra~1\\php\\tmp\" og det virker .. !? Før stod der:

c:\\progra~1\\php\\tmp

og det virkede også .. men da jeg endeligt fik den til at fatte noget så troede den at ~\'en var bitwise NOT operatoren istedet for literal ~.