Avatar billede nesno Nybegynder
22. oktober 2001 - 13:22 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Hvordan ville du tjene penge ?

Vi skal igang med at bygge et netværk op af forhandlere af vores Webhosting løsning. Løsningen includerer (Webhotel, auktionsmodul, webshop, emails samt virusscan af e-mails).

Vi overvejer 2 forskellige provisionsordninger til forhandlerne i netværket.

1) Forhandleren får 50% af eget salg.
2) Forhandleren får 30% af eget salg, 15% af salg genereret af anbefaling 1.led og 5% af salg genereret af anbefaling 2.led.

I begge tilfælde skal forhandleren selv fakturere slutbrugeren (altså køberen af løsningen)

Hvilken model ville I mene er mest hensigtsmæssig og hvilken ville I selv vælge, hvis det var jer der skulle være forhandler ??

Ville man f.eks. koncentrere sig for meget om at anbefale andre at blive forhandler i stedet for selv at sælge ved løsning 2 ??

Andre gode forslag til provisionsordninger modtages også gerne.
Avatar billede disky Nybegynder
22. oktober 2001 - 13:24 #1
åh nej, det lyder som endnu en MLM løsning. Også bedre kendt som Pyramide modellen.

Avatar billede nesno Nybegynder
22. oktober 2001 - 13:42 #2
Jeg spørger jo netop om, hvilen model man mener er bedst for forhandleren. Vi vil i begge løsninger komme af med 50% af det der sælges for, spørgsmålet er bare hvordan det skal fordeles.

Skal forhandleren belønnes med 50% eller er det bedere med MLM (Multi Level Marketing), hvor man også tjener på at anbefale andre at blive sælger.
Avatar billede disky Nybegynder
22. oktober 2001 - 13:44 #3
MLM er et system som snyder samtlige sælgere, bortset fra de få som er aller øverst.

Så hvis i vil beholde dem brug model #1.

Men 50% i fortjeneste lyder som meget.
Avatar billede nesno Nybegynder
22. oktober 2001 - 13:53 #4
Vi har valgt at sætte provisionen højt, da det også skal kunne betale sig for forhandleren at bruge tid på at sælge produktet og fakturere slutbrugerne.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
22. oktober 2001 - 16:19 #5
Den løsning der har den laveste grad af administration er den rigtige. En hver administrativ arbejdsgang der tager tid fra kerneforretningen er et onde. Så hvis I vil \'kæle\' for jeres kunder er nøgleordene: Så få administrative arbejdsgange som overhovedet muligt !
Avatar billede jjj Nybegynder
22. oktober 2001 - 16:29 #6
jeg er enig med tony mht. administrative arbejdsgange det i skal fokusere på er udvikling, så kan i altid score kassen på det med licenser senere.

forøvrigt er dk for lille til at det kan betale sig, og man kan sige at produktet skulle helst være så godt at det kan sælges, ellers ville jeg nok hellere kigge på det.

jeg ville opbygge et partner net, hvor man kun havde et led og delte f.eks. 50%. Det betyder så at man kun sælger til dem.

Man kunne så f.eks. give dem en ekstra service som hurtig response på bugs, betaversion, undervisning osv.
Avatar billede kein Nybegynder
23. oktober 2001 - 19:34 #7
Hej nesno,

Ideen er slet ikke så dum... men brug løsning 1, for den har den største fleksibilitet, også i forhold til forhandleren. Ønsker forhandleren at give 15% af sin provision til en anden der finder kunder for ham, ja så bestemmer han selv det... hvis ikke, så beholder han bare alle 50% selv! Og, administrativt er løsning 1 klart lettest!

Dem der mener MLM snyder samtlige sælgere (disky) har ikke fat i det essentielle omkring MLM! Du bliver kun snydt, hvis du ikke selv får arbejdet videre med det - du bestemmer jo faktisk selv hvor stor din \"pyramide\" skal være, hvor DU er i toppen...! Så dem der føler sig snydt, har ikke selv gjort nok ud af det. Ikke sagt at MLM er sagen, men der er muligheder...!
Avatar billede repsac Nybegynder
23. oktober 2001 - 19:41 #8
Der er ikke et uendeligt antal mennesker på jorden, så på et tidspunkt er det ikke længere muligt at få flere med i \"ordningen\" ... dermed er der tabere, og det vil endda blive mange, da disse tabere er hele den nederste del af \"pyramiden\".
Avatar billede nesno Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:30 #9
Tak for de gode svar, de vil helt sikkert komme med i vores overvejelser  :o)

nesno
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
25. oktober 2001 - 16:31 #10
Velbekomme - tak for point :)
Avatar billede lawyer Nybegynder
17. december 2001 - 20:37 #11
økonomistyring!!!

Som jeg læser det skal I fakturerer sælgeren som så skal fakturere kunden... dobbeltarbejde. I skal have et modul (lav det evt. selv). Det skal altså foregå pr. automatik...kunden betaler og alle parter bliver automatisk aflønnet når fordringen bevæger sig igennem hirakiet. På den måde vil jeres sælgere kun skulle sælge (hvilket er det de er gode til)... I skal bare holde øje med kontoen..så klare modulet det selv. Det andet bliver I MEGET trætte af :)