Avatar billede reds2001 Nybegynder
21. oktober 2001 - 22:58 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

udfyld textbox

hvordan kan jeg udfylde textboxe automatisk sådan så jeg eksempelvis når jeg taster 3531 får resten af et telefon nummer jeg før har indtastet.3531 4400????
Avatar billede terry Ekspert
22. oktober 2001 - 08:14 #1
Try using a a combo box instead. You can either save the numbers in a database or an array. But they must exist somewhere for you to show them.
Avatar billede arvesen Nybegynder
22. oktober 2001 - 08:19 #2
private sub text1.change

if text1.text = \"3531\" then text1.text = \"35314400\"

end sub

Så kan du lave flere if sætninger eller bruge case.

Avatar billede terry Ekspert
22. oktober 2001 - 08:33 #3
thats not a very user friendly answer
This would mean having to alter the code for every number reds20001 uses  :o(
Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:29 #4
måske kunne du :
sub command1_click()
dim nr
dim holder
for nr = 1 to len(text1.text)
holder = mid$(text1.text, nr, 4)
if holder = \"3531\" then
label1.caption = \"35314400\"
end if
next nr
end sub

, nu gennem søger den teksten om der er et sted hvor der står \"3531\", også placere den det sidste af nummeret i \"label1\", jeg ved nemlig ikke hvordan du indsætter en tekst der hvor ma er nået til.
du skal måske kaste det ind i en timer i stedet for en knap sådan at den løbende checker det.

håber du kan bruge det :)
Avatar billede cellaneous Nybegynder
23. oktober 2001 - 21:19 #5
prøv at tage et kig på http://www.eksperten.dk/spm/119757 - der er et kodeeksempel hvor jeg hver gang brugeren taster noget i en combo tjekker om det der nu står i comboxen ligner noget fra min adressebog (og hvis det gør, tilbyder at skrive resten af adressen) - næsten det samme som du vil med dit tekstfelt?