Avatar billede disk Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:27 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

usyneligt vindue

Kan man ikke lave et program der kører men som man ikke man se??
Håber en af jer experter kan svare
Avatar billede dkn Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:34 #1
I windows 9x er det extreamt nemt. Men i win2k kender jeg ikke nogen der har fundet en løsning endnu :|

Vil du have noget kode som kun virker på win 9x?

I win2k som sagt vil man altid kunne se den i tasklisten, men fordi windoes er så ringe kan du faktiisk sætte dit program som et system process - og så nægter win2k at lukke den:)
Avatar billede disk Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:36 #2
ja meget gerne
Avatar billede dkn Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:44 #3
Jeg tror at dette vil fjerne dit program fra næsten all steder i win 9x:

  ShowWindow(Application.Handle, SW_HIDE);
  SetWindowLong(Application.Handle, GWL_EXSTYLE,
  GetWindowLong(Application.Handle, GWL_EXSTYLE)
    Or WS_EX_TOOLWINDOW);
  ShowWindow(Application.Handle, SW_SHOW);
  SetWindowLong(Application.Handle, GWL_EXSTYLE, WS_EX_TOOLWINDOW);
  SetClassLong(Handle, GCL_STYLE, CS_NOCLOSE);

Du kan jo putte det i oncreate of dit form
Avatar billede disk Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:47 #4
hvor gør man det??
ja undskyld men jeg er ny i delphi
Avatar billede dkn Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:50 #5
klik på formen, i object inspektoren går du over til events (et faneblad) gå så ned til OnCreate, og klik 2 gange så laver den en ny procedure
Avatar billede disk Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:52 #6
når jeg har sat det ind siger den der er noget galt med proceduren men når jeg fjerner koden igen er der ikke noget galt (selv om jeg lader proceduren stå.
Avatar billede zardic Nybegynder
22. oktober 2001 - 10:43 #7
ShowWindow(Application.Handle,SW_HIDE);
ShowWindow(Form1.Handle,SW_HIDE);

Kan IKKE bruge i OnCreate
ShowWindow(Application.Handle,SW_HIDE);
ShowWindow(Form1.Handle,SW_HIDE);

Men i OnActivate men dette give bare et lille probelm den blinker

Zardic
Avatar billede jetrit Nybegynder
22. oktober 2001 - 10:53 #8
http://tech.dimac.net/
(det er hvist dem der har lavet jmail) klik på W3 jmail

jetrit
Avatar billede disk Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:56 #9
Jeg kan ikke få det til at virke jeg har prøvet at sætte den under et begin jeg selv skrev men kom med en fejl!
Avatar billede disk Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:57 #10
Undskyld jeg koblede af i går mit adsl modem gik død har fådet et andet