Avatar billede reds2001 Nybegynder
20. oktober 2001 - 13:22 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan sender jeg Email??

Når jeg laver en lille applikation til at sende E-Mail bliver mailen sendt til en \'mail test\' af en eller årsag, hvorfra den mail test applikation kommer aner jeg ikke, men alle de mails jeg så sender havner i min outlook udbakke og kommer så ikke videre. Hvad skal jeg gøre for at få dem sendt videre???
Avatar billede terry Ekspert
20. oktober 2001 - 15:12 #1
Not sure how you are sending your mail but as you are using Outlook we may as well use that!

Dim OutL As Outlook.Application
Dim Item As MailItem
Dim Receiver As Recipient

    Set OutL = New Outlook.Application

    Set Item = OutL.CreateItem(olMailItem)

    With Item
        .Subject = \"Susy Update on: \" & 3072 & \" - \" & \"Open\"
        .Body = \"http://www.eksperten.dk\"
        .FlagStatus = olFlagMarked
        \'.Attachments.Add \"Any attachments\"

        Set Receiver = .Recipients.Add(\"WhoTo\")

        If Not Receiver.Resolve Then
            .Display
        Else
            .Send
        End If
    End With

    Set Item = Nothing

To do this you need a reference to Outlook in your project (references)
Avatar billede reds2001 Nybegynder
20. oktober 2001 - 15:34 #2
Tak skal du have Terry, men det som du foreslår har jeg prøvet og det gør det som jeg har fortalt tidligere med at sende mailen til min outbox og så bliver den der, meget underligt.
Avatar billede terry Ekspert
20. oktober 2001 - 16:41 #3
Well all that I can think of is that at some time or other you have installed some test mail application. Go into control panel+Add remove programs and see if there is some other mail program installed, if so then remove it.

It sounds as though your Outlook is no longer your Email application. You could try installing Outlook again.
Avatar billede cellaneous Nybegynder
20. oktober 2001 - 18:36 #4
tag et kig på http://www.vbsquare.com/demos/sendmail-demo/

med sendmail slipper du nemlig for outlook og den slags men sender selv mailen afsted :-)
Avatar billede terry Ekspert
21. oktober 2001 - 10:46 #5
its not by any chance sendmail-demo you have installed at some time reds2001?
Avatar billede reds2001 Nybegynder
21. oktober 2001 - 22:08 #6
Terry::::Du har måske ret med den testmail applikation men jeg kan ikke finde dens placering.Never mind
Cellaneous::Det var ikke lige det jeg ledte efter men sitet gav mig andre \'guldkorn\' så jeg har fået løst mit problem.

Jeg deler pointne lige over...håber det er iorden.
Tak for indsatsen....lige et tillægsspørgsmål....
Når jeg kører min nye applikation hvor jeg sender mails fra kan jeg se at outlook starter. Kan jeg skjule det på nogen måde???See You
Avatar billede terry Ekspert
22. oktober 2001 - 08:11 #7
Thanks :o)

but deoesnt it stop again? It HAS to start to send the mail. If it doesnt stop again then try
set OutL = Nothing (after Set item = Nothing)
Avatar billede reds2001 Nybegynder
22. oktober 2001 - 08:18 #8
Jo outlook stopper igen der er igen problemmer der, men jeg ville gerne have den til at køre i baggrunden så brugeren ikke har fornemmelsen af at outlook bliver brugt.
Avatar billede terry Ekspert
22. oktober 2001 - 08:31 #9
Not sure that you can.
Avatar billede ea_data Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:36 #10
Du kan jo bruge winsock i dit mailprogram, hvis du ikke vil bruge outlook.

/erling