Avatar billede whirlwind Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Biblioteksflytning i DOS

Hej

Er det på nogen måde muligt at flytte hele biblioteker i DOS-prompt, eller er det kun muligt at flytte enkelte filer med \"move\" kommandoen ?

Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2001 - 15:37 #1
Hvad med Xcopy *.* /s
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2001 - 15:38 #2
XCOPY source [destination] [/A | /M] [/D[:date]] [/P] [/S [/E]] [/V] [/W]
                          [/C] [/I] [/Q] [/F] [/L] [/H] [/R] [/T] [/U]
                          [/K] [/N] [/Z]

  source      Specifies the file(s) to copy.
  destination  Specifies the location and/or name of new files.
  /A          Copies files with the archive attribute set,
              doesn\'t change the attribute.
  /M          Copies files with the archive attribute set,
              turns off the archive attribute.
  /D:m-d-y    Copies files changed on or after the specified date.
              If no date is given, copies only those files whose
              source time is newer than the destination time.
  /P          Prompts you before creating each destination file.
  /S          Copies directories and subdirectories except empty ones.
  /E          Copies directories and subdirectories, including empty ones.
              Same as /S /E. May be used to modify /T.
  /V          Verifies each new file.
  /W          Prompts you to press a key before copying.
  /C          Continues copying even if errors occur.
  /I          If destination does not exist and copying more than one file,
              assumes that destination must be a directory.
  /Q          Does not display file names while copying.
  /F          Displays full source and destination file names while copying.
  /L          Displays files that would be copied.
  /H          Copies hidden and system files also.
  /R          Overwrites read-only files.
  /T          Creates directory structure, but does not copy files. Does not
              include empty directories or subdirectories. /T /E includes
              empty directories and subdirectories.
  /U          Copies only files that already exist in destination.
  /K          Copies attributes. Normal Xcopy will reset read-only attributes.
  /N          Copies using the generated short names.
  /Z          Copies networked files in restartable mode.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2001 - 15:40 #3
Den fulde sti skal selvfølgelig være:
xcopy *.* A:\\BBB\\CCC\\*.* /s

hvor A:\\BBB\\CCC\\ er stien du vil kopiere til.
Avatar billede whirlwind Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:46 #4
Hmm...

Det kan godt være jeg skal fortælle lidt om baggrunden for mit spørgsmål !

En af mine kammerater har fået en virus, der har gjort, at han ikke kan starte computeren op... Det er dog lykkedes ham at få startet op i DOS, men han kan ikke komme videre derfra og har nu knoklet med det i to dage! Efter hans mening er den eneste løsning at slette hans Windowsbibliotek og installere skidtet påny. Derfor vil han gerne have flyttet en masse vigtige filer FRA Windowsbiblioteket og ud i roden (C:\\). Umiddelbart skulle det jo ikke være noget problem, at bruge Xcopy, men desværre er en masse filer, der samlet fylder 2-3 GB, og han har simpelthen ikke plads på harddisken til at lave en Xcopy!

Derfor angår spørgsmålet kun, om man kan \"move\" hele biblioteker
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2001 - 16:03 #5
Det lyder som en besværlig måde at fjerne virus på.

Hvad med en bootdisk, og så slette det hele, og reinstallere på ny?

Ellers skal du nok have fat i en gammel Norton Commander. Den kan.
Avatar billede whirlwind Nybegynder
19. oktober 2001 - 16:07 #6
problemet er, at den bootdisk han har, vil computeren ikke starte op med, så han er lidt på herrens mark !

Men jeg kan forstå dit svar derhen, at det IKKE kan lade sig gøre, at flytte hele biblioteker !?!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2001 - 16:10 #7
Eller bruge Volkov Commander - det er også en dos app, der kan hentes her:
http://hjem.get2net.dk/fec/volkov/vc404sw.zip

En sidste mulighed er også at rydde op på harddisken, så der bliver mere plads ledig, evt. ved at pakke nogle af de filer, der ikke skal bruges, med f.eks. PKZIP, der også fås i en dosversion.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. oktober 2001 - 16:12 #8
Det kan godt lade sig gøre at FLYTTE hele biblioteker - men det kræver altså tillægsprogrammer. Ovennævnte kan alsammen snildt ligge på en alm. disk.

Hvorfor kan han ikke boote? - er det ikke bare muligheden for boot på floppydiske der er slået fra i bios?? - eller bootsekvensen der er sat med C: før A:?
Avatar billede whirlwind Nybegynder
19. oktober 2001 - 16:16 #9
Jeg har videregivet dine svar !

Du skal have tusind tak for hjælpen !
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. oktober 2001 - 19:10 #10
Det simpleste han kunne have gjort, var simpelthen at omdøbe Windows biblioteket og derefter installere windows igen. Når installationen så var færdig kunne han have flyttet filerne fra en Windows Stifinder og derefter slettet biblioteket. Kommandoen er:
rename c:\\windows c:\\windows.bak