Avatar billede thenerd Nybegynder
19. oktober 2001 - 13:49 Der er 18 kommentarer

Counter-Strike Server

Er en internet forbindelse på 256/128 nok til at lave en server hvor der skal spille 8 mennsker på??? Vi snakker om spille Counter-Strike. Hvis nej hvad er så den hastighed som man burde have?
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
19. oktober 2001 - 13:55 #1
Det skulle være mere end rigeligt til 8 personer.
Det det ellers kommer an på, er selve din computer, altså hvor mange RAM din computer har.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. oktober 2001 - 13:57 #2
en connection kræver ca. 5 kb/s hver vej
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. oktober 2001 - 13:58 #3
for at havde en god ping
Avatar billede thenerd Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:01 #4
Emh jeg har 512 SDRam og det er en 1333 mHz...... Hvad bliver min ping på?
Avatar billede andersberg Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:03 #5
Under 100 skulle den gerne være på!! Men jo, det kan gå!! Men ikke mere end 8 mennesker!! For så vil i få for høj en ping!!!
Avatar billede andersberg Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:04 #6
For det er jo de 128, som tæller da det er Upload. Om det så var 512/128 gjorde det ikke nogen forskel!!
Avatar billede thenerd Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:12 #7
Dvs. 128 ER nok?? Jeg har hørt lidt fra nogen venner at det nok er for for lidt...
Avatar billede asogaard Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:14 #8
Hvis der er nogen der kan forklare hvordan man regner sit ping-replay ud ved hjælp af ram og cpu specs...

Så sidder jeg med åbne ørere....
Avatar billede existenz Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:17 #9
du skal køre den på windows 2000 eller linux kører du den på 98 vil den lagge med 2 spillere
Avatar billede existenz Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:18 #10
jeg tvivler personligt på at 128 kbit upload er nok til at trække 8 personer men det er jo et definitions spørgsmål personligt spiller jeg ikke hvis der er over 70 ping i cs
Avatar billede snowball Novice
19. oktober 2001 - 14:36 #11
Hvis man skal tror http://server.counter-strike.net så kommer det til at lagge helt vildt !!!

\"Ideally a server will be running through a DSL or T1 connection. If you do have DSL, we suggest having at least a 512K upload. Anything less than that and you are more likely to have a laggy server with anything more than 4 players.\"

Din PC er rigeligt til at køre en fornuftig CS server, men det er din forbindelse ikke rigtig !

Se evt. http://server.counter-strike.net/howto.html

Snowball
Avatar billede andersberg Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:05 #12
Snowball>> www.computercafeen.dk har en server hvor der er 256 i Upload. Og den kører med 16 spillere. Så der er åbenbart forskel på teori og praksis. Det skal dog siges at den til tider lagger.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:06 #13
jeg har en cs-server kørende på en 128kbit upload.....
det lagger lidt med 5 personer...
så det er nok lidt for lidt.
men kører det så kører det vel....
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:12 #14
Jeg mener, at det du har er nok til at skulle kunne køre CounterStrike med 8 spillere.
Du vil uden problemer kunne spille CounterStrike med op til 16 spillere på en gang, med 10/100 forbindelse!
- og har selv testet det !

Avatar billede andersberg Nybegynder
19. oktober 2001 - 15:34 #15
Lad os konstatere at det afhænger af mange små ting og ikke kun forbindelsen. Nogle dage kan det køre godt og andre dage knap så godt. Det er derfor svært at give dig et ens korrekt svar!! Eneste måde er nok at prøve det!!!!!!!
Avatar billede thenerd Nybegynder
19. oktober 2001 - 20:52 #16
Meningen med serveren var til at spille De såkaldte clanwars og det drejer dig ikke om en døgn-åben server!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
19. oktober 2001 - 21:13 #17
min server er åben nu hvis i har lyst til at afprøve :)
212.242.165.118 port 27015
det er en 384/128 linje.... døm selv
Avatar billede skat3r Nybegynder
15. juni 2003 - 19:22 #18
cyberlsn: hmmm 10/100 det er et netkorts hastighed det han vil her er at lave en ser folk kan spille på overnettet