Avatar billede jesperbirk Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

screen size script?

Hejsa.

Min hjemmeside er lavet til 1024x768 , kan man lave et script som jeg ligger på min index.htm således at dem som bruger en anden opløsning (højere eller lavere end 1024x768) bliver sendt videre til fejl.htm ???
Avatar billede senj Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:48 #1
<script language=\"JavaScript\" type=\"text/javascript\">
    checkbrowser();

    function checkbrowser()
    {
      IntBredde = window.screen.width;
      IntHojde = window.screen.height;

      if (IntBredde < 1024)
      {
            alert(\"Siden skal ses i min 1024\");
            document.location.href = \"fejl.htm\";
      }
      else
      {
            alert(\"Du har den rette opløsning :-)\");
      }
    </script>
Avatar billede marz* Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:22 #2
det må du ikke gøre :)
det er din opgave at få siden til at fungere i alle opløsninger :) og hvorfor skal man straffes bare fordi man køre 800x600 eller for mit vedkommende 1280x1024
Avatar billede senj Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:25 #3
Det er rigtigt hvad marz skriver. Det du burde gøre hva at have et stylesheet der passer til alle slags opløsninger. På den måde kan du sikrer at brugeren får en side der er værd at se på!
Avatar billede jesperbirk Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:30 #4
okay, men jeg skal stadig bruge samme type script, sålede at man rammer den side som passer til den opløsning man har??
Avatar billede senj Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:32 #5
Man skal ikke ramme siden, men man skal kalde et stylesheet der passer - det kræver selvfølgeligt at du arbejder med stylesheets