Avatar billede xxx Nybegynder
17. oktober 2001 - 12:58 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

2 i én

Spørgsmål 1.: Jeg har en side som popup, her har jeg nogle links, som skal åbne sig i det vindue jeg kom fra. Jeg har prøvet med target=\"parent\", men den åbne bare et nyt vindue.

Spørgsmål 2.: Uden at skulle lave en gif, vil jeg gerne kunne gøre baggrunden på et vindue transparent.

30pts for hvert af spørgsmålene.
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:07 #1
du kan ikke bruge  target= fra et popop og tilbage til det vindue der åbnede.
det skal gøres med java script:

<a href=\"java script:top.opener.location.href=\'din_nye_side.html\';\">klik</a>

et popopvindue kan IKKE gøres gennemsigtigt. sorry

mvh JakobA
Avatar billede xxx Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:11 #2
Popup vinduet skal ikke være gennemsigtigt.

<table background=\"baggrund.jpg\">
<tr>
<td ?bgcolor=\"transparent\"?></td>
</tr>
</table>

Er det på nogen måde muligt - hvis ikke? Hvorfor ikke?
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:17 #3
bare lad være med at angive nogen baggrundsfarve. så er tabelcellen (<td) gennemsigtig
hvis der så er angivet en baggrundsfarve i din <tr kommando vil den blive set. eller er din <tr også gemmensigtig.
Ditto med <table :)

mvh JakobA
Avatar billede xxx Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:20 #4
Ja, men billedet i table\'en må ikke være særlig tydelig indenfor td\'en

altså

<table baggrund.jpg>
<tr>
<td></td>
<td transparent></td>
<td></td>
</tr>
</table>
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:22 #5
Så er det et filter du vil have. Det er en feature der kun virker i IE, så jeg ved ikke meget om det. Afvent et bedre svar :)
Avatar billede xxx Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:30 #6
Ok, men: <a href=\"java script:top.opener.location.href=\'din_nye_side.html\';\">klik</a>

når jeg bruger den, så ændre indholdet i mit popup vindue også, hvordan undgår jeg det.
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:36 #7
ups. min fejl. der skal stå:
<a href=\"java script:void(top.opener.location.href=\'din_nye_side.html\');\">klik</a>

mvh JakobA
Avatar billede xxx Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:44 #8
De første 30pts er din, jakoba
Avatar billede xxx Nybegynder
08. november 2001 - 09:39 #9
?
Avatar billede demonizer Nybegynder
08. november 2001 - 09:40 #10