Avatar billede zebob Nybegynder
15. oktober 2001 - 21:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

TV-OUT på Geforce 2 MX

Jeg ved godt at der er mange spørgsmål om dette emne,
men jeg har endnu ikke fundet nogen med det samme problem.
Jeg har forbundet mit grafikkort med fjernsynet med et composite kabel for at kunne se DVD på fjernsynet.
Problemet er bare at det ikke virker. Baggrundsbilledet fra mit skrivebord kommer fint over på fjernsynet i farver, men ikonerne kommer ikke med over. Hvis min screensaver starter kører den nok så lystigt over på fjernsynet, men alle andre programmer jeg starter på computeren kommer ikke over på fjernsynet. Jeg har selvfølgelig hentet de nyeste drivere fra Nvidia men det hjælper ikke.
Er der nogen der har hørt om et lignende tilfælde og ved hvordan man løser problemet vil jeg blive en glad mand.
Avatar billede mecca31 Nybegynder
15. oktober 2001 - 21:43 #1
Jeg tror at du har sat et flugeben under display settings der hvor man skifter skærm størrelse der under står der noget med extend my windows desktop onto this monitor det er sikekrt det der er fejlen
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. oktober 2001 - 21:47 #2
zebob.....du vil få mere hjælp hvis du stillede spørgsmålet i det rigtige \"forum\" dette her er databaser generelt
Avatar billede hite Nybegynder
15. oktober 2001 - 21:47 #3
jeg tror det mecca snakker om hedder overscan eller underscan på mit geforce. Slå det fra .. og det ska være lige nu!
Avatar billede mecca31 Nybegynder
15. oktober 2001 - 21:51 #4
Det er sikkert det som er fejlen men du skal i hvertfald slå det der extend my windows desktop onto my monitor.... Slå flugebenet fra der det er helt sikkert fejlen
Avatar billede hite Nybegynder
15. oktober 2001 - 21:55 #5
hehe ..
Avatar billede olai Juniormester
15. oktober 2001 - 21:55 #6
lytter lige med
Avatar billede zebob Nybegynder
16. oktober 2001 - 18:19 #7
Har prøvet at slette fluebenet, der sker bare det at mit baggrundsbilled fra skrivebordet forsvinder
og jeg får en blå skærm uden noget på overhovedet.
Hvad f..... er der galt?
Kan det være noget med en jumper på kortet?
Avatar billede olai Juniormester
16. oktober 2001 - 18:22 #8
Ja \"jump\" du lidt rundt på det kort.
Avatar billede mecca31 Nybegynder
16. oktober 2001 - 21:47 #9
hvad er det for et grafikkort du har hvad hedder det og hvem har lavet det jeg er ked af det men du bliver nød til at fortælle hvad du gør helt fra starten
Avatar billede zebob Nybegynder
18. oktober 2001 - 12:48 #10
Kortet er NVIDIA Geforce2 MX med 32 MB ram.
Under egenskaber for skærm/indstillinger er skærm 1 min computerskærm og skærm 2 er sat til \"standard-TV på NVIDIA Geforce2 MX\".
Under Avanceret er Outputenhed TV, Format: PAL-B
og videooutputformat er composite video-out.
Jeg synes det ser fornuftigt ud men det virke bare ikke.
Avatar billede mecca31 Nybegynder
18. oktober 2001 - 12:52 #11
Okay det ser rigtign ok ud for mig men er ikke sikekr på hvad er er galt
Øhh dit tv er der svideo indgang i det??
Avatar billede zebob Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:36 #12
Nixen ingen svideo indgang, derfor bruger jeg composite indgangen.
Avatar billede mecca31 Nybegynder
21. oktober 2001 - 00:16 #13
Okay jammen jeg forstår bare slet ikke at du ikke kan få det til at virke?? Er du sikekr på at du har installeret de rigtige driver??
Du skal hente de helt nye nvidia driver
Avatar billede zebob Nybegynder
22. oktober 2001 - 08:45 #14
Det er vil ca. 1½ måned siden jeg fik computeren
og hentede driveren fra nvidia, jeg kan selvfølgelig prøve at se om der er kommet en opdatering.
Avatar billede mecca31 Nybegynder
22. oktober 2001 - 10:23 #15
Der er lige kommet nye nvidia driver så det kan vlære det der er fejlen, men når du nu kun kan se skrivebordet og ikke nogen iconer så prøv at bevæge din mus ud af skærmen på din computer skærm og se om du kan få din mus over på tv et det tror jeg nemlig du kan
Avatar billede zebob Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:29 #16
Ja jeg kan godt få musen over på tv\'et, hvad
betyder det?
Avatar billede zebob Nybegynder
23. oktober 2001 - 20:26 #17
Nu har jeg hentet den nyeste driver og installeret den. Det virker sgu næsten. Jeg kan
bare ikke få hele skærmbilledet over på tv\'et.
Hvis jeg sætter min opløsning på computerskærmen
ned til 640x480 passer billedet på TV\'et men når
jeg bruger min normale opløsning på 1024x768 forsvinder den nederste og den højre del af billedet. Dog kan jeg flytte rundt på billedet med musen. Er det meningen at man skal rette på opløsningen hvergang man vil se DVD fra computer til fjernsyn?