Avatar billede cbkc. Nybegynder
15. oktober 2001 - 14:58 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Finde brugers gruppe i ACL

Hvordan finder man, i script, navnet på den aktuelle brugers ACL-gruppe?
Avatar billede crohde Nybegynder
16. oktober 2001 - 11:14 #1
Brug evaluate og @UserNamesList hvis det er en version 5 klient
Avatar billede cbkc. Nybegynder
16. oktober 2001 - 11:44 #2
Det gør jeg desværre ikke endnu, så jeg kan ikke afprøve det.
Kan du evt. komme med et eksempel, hvor der forspørges på brugers acl-gruppe i Queryopen i en formular??
Avatar billede crohde Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:12 #3
Koden er skrevet direkte, så der kan være nogle syntaksfejl
Husk i øvrigt at der også findes kode til at tjekke brugerens adgangsniveau (manger, reader etc.) hvis det er det du har brug for at tjekke gruppenavnet til

Dim allnames
\'test indeholder den værdi du er interesseret i om brugeren er gældende for brugeren - f.eks. et gruppenavn brugeren skal være medlem af
Dim valid as integer
Dim test
test=\"Den vigtige gruppe\"
allnames=Evaluate(\"@UserNamesList\")

forall nameEntry in allName
if nameEntry=test then
valid=true
exit forall
end if
end forall

\'tjek for valid ved udgangen af koden og gør hvad der skal gøres

Avatar billede cbkc. Nybegynder
19. oktober 2001 - 09:19 #4
Formålet er:
At kun brugergruppen tilhørende den person der opreter et dokument, kan få adgang til dokumentet.
Databasen er til mange grupper (>100), og for at lette brugen af denne, ville det være godt hvis der ved åbning af dokumenter kunne undersøges om personen der forsøger at åbne, er i samme adgangsgruppe som personen der oprettede dokumentet.
PT. bruges at opretter skal indsætte navne på personer der skal kunne åbne dokumentet - det fungere ok, men det ville være bedre hvis det kørte automatisk.

Jeg vender tilbage i næste uge, når jeg har set på ovenstående kode.

mvh. Chr.
Avatar billede crohde Nybegynder
19. oktober 2001 - 09:38 #5
Kan du ikke gøre personerne der opretter dokumenter til authors og styre adgangen til dokumenterne via et authorfelt. Her indsætter du ved oprettelse af dokumentet en rolle (for at gøre administrationen lettere)samt brugerens gruppenavn via @UserNamesList formlen og noget formel til at vælge mellem en række foruddefinerede grupper.
Avatar billede cbkc. Nybegynder
19. oktober 2001 - 11:55 #6
Lige præcis hvad jeg har i tankerne, men det kræve som sagt at jeg kan finde gruppen tilhørende personen.:-)
Avatar billede crohde Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:54 #7
Ja, men det jeg mente var også bare, at der ikke er nogen grund til at bruge script - det kan gøres som et default værdi i et felt
Avatar billede cbkc. Nybegynder
19. oktober 2001 - 13:22 #8
Ok - Nu er jeg meget interesseret
- Er tilbage tirsdag.
God weekend.
Avatar billede cbkc. Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:56 #9
Har kigget på det sidste forslag, men kan ikke forstå ideen, eller fremgangsmåden.
?????
Avatar billede wise Seniormester
12. november 2001 - 12:00 #10
Du har2 special felter.
Author og readers.
Dem der står i disse felter får hhv skrive og læse adgang.
Hvis du ved oprettelse af dokumenterne beder brugeren vælge hvilke grupper der må have adgang. Eller evt. henter det udfra et andet felt i dokumentet (evt noget ala afdeling....)
Alternativt skal du indsætte alle de grupper som aktuelle bruger er medlem af, og det ved jeg ikke hvor du kan hente....
Avatar billede cbkc. Nybegynder
20. november 2001 - 09:12 #11
Øhh, der er vist et hul i mine kundskaber.

Når jeg opretter et dokument med felternerne \'Readers\' og \'Authors\', fremkommer beskedes \'Objekt variable not set\'.

Er der ikke noget jeg har glemt at gøre?

Avatar billede cbkc. Nybegynder
23. januar 2002 - 08:59 #12
Slut på den historie