Avatar billede reason Nybegynder
23. februar 2000 - 10:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

CSS Filter og printning af samme

Er der nogle der ved hvordan man printer filter-effekterne, da de ikke kommer med hvis jeg bare printer normalt?
23. februar 2000 - 13:13 #1
Man kan definere sine "print" egenskaben med media="print"

F.eks
<LINK rel="stylesheet" type="text/css" media="print" href="style.css">
Avatar billede reason Nybegynder
23. februar 2000 - 13:28 #2
det hjælper ikke - effekterne bliver stadig ikke skrevet ud
23. februar 2000 - 13:41 #3
hmm

Hvad med

F.eks
@media print {body { font-size: 14pt }
}
Avatar billede reason Nybegynder
23. februar 2000 - 13:47 #4
hjælper heller ikke
23. februar 2000 - 14:06 #5
Dette virker for mig:
Når jeg printer denne side ud er tekststørrelsen 30pt, men ikke når siden vises.

Virker i IE
<!-- sovs start -->
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
<Style media="print" type="text/css">
@media print {body { font-size: 30pt }
}
</style>
</head>

<body>
Kommentar fra reason <br>
23-02-00 13:28:57<br>
det hjælper ikke - effekterne bliver stadig ikke skrevet ud<br>
<br>

</body>
</html>
<!-- sovs end -->

Hvis det ikke virker må du vise din kode
Avatar billede reason Nybegynder
23. februar 2000 - 14:08 #6
problemet er ikke at få skrevet teksten ud men det er de effekter som Filter taget laver eks.

Style="{color:Aqua; filter: glow(Color=Blue,Strength=7); HEIGHT: 4cm; WIDTH: 12cm position: relative; TEXT-ALIGN: center; FONT-SIZE: 24pt; FONT-WEIGHT: bold;}"
Avatar billede michael2001 Nybegynder
23. februar 2000 - 21:27 #7
Husk på at HTML ikke er tiltænkt print. Hvis du vil have noget dr kan printes vil jeg foreslå du hopper over i XML og laver nogle transformeringer med XSL når siden sendes til print.

Så kan du selv bestemme hvordan det skal se ud på print (du kan f.eks. transformerer det til postscript og sende det direkte til printeren, men det er nok lidt overkill medmindre du skal bruge det professionelt).

Se på http://www.xml.dk de har et par gode XSL transformeringer.

Håber det hjælper..
Avatar billede reason Nybegynder
23. februar 2000 - 21:36 #8
så vid jeg ved så kan man ikke lave de "effekter" som jeg gerne vil have i XML. men nu skal jeg på ferie så jeg kigger på det når jeg kommer hjem
Avatar billede michael2001 Nybegynder
23. februar 2000 - 21:43 #9
Jeg tror ikke du forstår :-)

Hvis du lægger alle data ned i XML, kan du transformerer dem til Word, WP, PS, PDF, Tekst, AbiWord, Excel, Pænt HTML, Grimt HTML, AccessDB, you name it.

Pointen er at du ikke behøver ændre i XML filen for at se dina data i et andet format.

Det er korrekt at du ikke kan lave "effekter" i XML, men de "effekter" du leder efter kan du heller ikke lave i HTML (uden at bruge et eller andet obskurt hack)

Den primære pointe er at HTML ikke er et præsentations sprog (der er mange der bruger det som et sådant, men som vi tydeligt kan se virker det ikke rigtigt.) Mit råd er erfor stadigvæk : Brug XML og transformer data ud med XSL.
Avatar billede reason Nybegynder
23. februar 2000 - 21:51 #10
hmmm det er lidt en omvej nu når jeg har lavet det med ASP og Access (og overkill). Det løser heller ikke rigt mit udskrivningsproblem da jeg så skal til at omformatere fra XML til HTML (som jeg jo ikke kan udskrive rigtigt) og hvis det skal laves sådan at det skal omformateres til Word eller andet så mister jeg hele ideen med applicationen.

hvis du vil se hvad jeg arbejder på så kig her
http://www.eventyrerne.dk/mvdb
Avatar billede michael2001 Nybegynder
23. februar 2000 - 22:06 #11
Pæn side.
Hvad vil du gører når du skal ændre i den?? Alle de <TR> og <TD> forstyrer lidt billedet.

Du har de rigtige intentioner (læs : Du har !DOCTYPE på), men jeg tror ikke det du har lavet er valid HTML 4 (Det er i hvertfald langt fra HTML 4.01).

Råd nummer 1 : Læg dit Stylesheet externt.
Råd nummer 2 : Glem nu de der tabeller. Det er sagt før, men det kan ikke siges nok : HTML er IKKE egnet til præsentation, og specielt da dine krav er meget specifikke er det helt utilstrækkeligt.
Råd nummer 3 : Køb en god bog om XML og læg dine data i det, brug så XSL .......

Jeg er ikke i tvivl om at den løsning du søger godt kan hackes sammen i HTML, men den vil være grim (koden altså) og den vil være et rent helvede at vedligeholde. Tag slæbet nu, og blær dig overfor dine kammerater med hvor hurtigt du kan skifte layout på din side, kun ved at ændre én fil.

Du skal IKKE transformerer til HTML (det kunne jo ikke printes)
Avatar billede reason Nybegynder
23. februar 2000 - 22:14 #12
hmm alt data'en ligger i en access database så hvis jeg vil ændre layout ændre jeg bare på min CSS fil. det lyder ikke som om du helt har forstået problemmet (det være mig der ikke har udtrykt mig godt nok).

jeg er skam i gang med at lære XML : )
Avatar billede reason Nybegynder
04. marts 2000 - 16:10 #13
hgfhg