Avatar billede praem Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:39 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

DOS

Hejsa !

Er der nogen dos hajer der kan hjælper mig ! Jeg skal kopier et bibliotek med mange under-biblioteker..... findes der ikke en komando der kopier det hele som det ser ud ?

Håber i forstår mig !

Hvad er komandoen for at slette og oprette et dir ?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:41 #1
Du skal bruge xcopy istedet for copy...

md - opretter dir
rd - sletter dir
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:41 #2
xcopy c:\\dir c:\\dir2 /s /e

Denne kopierer indholdet af \"dir\" til \"dir2\" inkl. alle underbiblioteker - også tomme biblioteker.

Slet dir: rd
Opret dir: md

NanoQ
Avatar billede kisbye Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:43 #3
Kopierer filer og mappetræer.

XCOPY kilde [destination] [/A | /M] [/D[:dato]] [/P] [/S [/E]] [/V] [/W]
                          [/C] [/I] [/Q] [/F] [/L] [/H] [/R] [/T] [/U]
                          [/K] [/N] [/O] [/X] [/Y] [/-Y] [/Z]
                          [/EXCLUDE:fil1[+fil2][+fil3]...]

  kilde      Angiver filen eller filerne, der skal kopieres.
  destination  Angiver placeringen af og/eller navnet på nye filer.
  /A          Kopierer kun filer med arkivattributtet angivet,
              men ændrer ikke attributtet.
  /M          Kopierer kun filer med arkivattributtet angivet,
              deaktiverer arkivattributtet.
  /D:m-d-å    Kopierer filer ændret på eller efter den angivne dato.
              Hvis der ikke er angivet en dato, kopieres kun filer med
              et kildetidspunkt, der ligger efter destinationstidspunktet.
  /EXCLUDE:fil1[+fil2][+fil3]...
              Angiver en liste med filer, der indeholder strenge. Hvis en af
              strengene svarer til en del af den absolutte sti til filen,
              der skal kopieres, kopieres filen ikke. Hvis der f.eks.
              angives en streng som \\obj\\ eller .obj, udelukkes alle filer
              under mappen obj eller alle filer med filtypenavnet .obj.
  /P          Spørger, inden de enkelte destinationsfiler oprettes.
  /S          Kopierer mapper og undermapper, dog ikke tomme mapper.
  /E          Kopierer mapper og undermapper, også tomme mapper.
              Svarer til /S /E. Kan bruges til at ændre /T.
  /V          Verificerer hver enkelt ny fil.
  /W          Beder dig trykke på en tast, før der kopieres.
  /C          Fortsætter kopieringen, selvom der opstår fejl.
  /I          Hvis destinationen ikke findes, og der kopieres mere end én
              fil, tages der udgangspunkt i, at destinationen skal være en
              mappe.
  /Q          Viser ikke filnavne under kopieringen.
  /F          Viser kilde- og destinationsfilernes fulde navn under
              kopiering.
  /L          Viser filer, der vil blive kopieret.
  /H          Kopierer også skjulte filer og systemfiler.
  /R          Overskriver skrivebeskyttede filer.
  /T          Opretter mappestruktur, men kopierer ikke filer. Medtager
              ikke tomme mapper eller undermapper. /T /E medtager
              tomme mapper og undermapper.
  /U          Kopierer kun filer, der findes i destinationen i forvejen.
  /K          Kopierer attributter. Normal Xcopy nulstiller attributter
              for skrivebeskyttet.
  /N          Kopierer vha. de oprettede korte navne.
  /O          Kopierer oplysninger om filens ejerskab og ACL.
  /X          Kopierer indstillinger for filovervågning (/O er
              underforstået).
  /Y          Undertrykker anmodning om at bekræfte, at filen må overskrive
              en eksisterende destinationsfil.
  /-Y          Medfører anmodning om at bekræfte, at filen må overskrive en
              eksisterende destinationsfil.
  /Z          Kopierer netværksfiler i genstartstilstand.

Parameteren /Y kan være forudindstillet i miljøvariablen COPYCMD.
Dette kan tilsidesættes ved at angive /-Y på kommandolinjen.

så det må vel være xcopy <Mappenavn> <til> /s
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:45 #4
kisbye, du skal også have en /e på, da du ellers ikke vil få tomme biblioteker med.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:45 #5
faktisk kan man nøjes med xcopy <source> <destination> /e
Avatar billede kisbye Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:56 #6
Ja, jeg havde glemt det.
Det er ikke så tit jeg bruger dos, i disse Windows tider :).
Avatar billede praem Nybegynder
11. oktober 2001 - 12:35 #7
I mit tilfælde skal jeg kopiere I386 fra Z: til C: med samme navn !
Hvordan vil det se ud ? Det skal måske lige nævnes at der ikke er noget om helst på disken ! Det endeste jeg har er en bootdisk !

/praem
Avatar billede isl19960 Nybegynder
11. oktober 2001 - 12:46 #8
xcopy z:\\i386 c: /e

Disken skal være formateret først...
Avatar billede praem Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:26 #9
Det er nu prøvet men det virker ikke rigtigt ! Er der forskel på hvilket drev man står på ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:42 #10
du skal naturligvis sørge for at xcopy.exe ligger på din bootdiskette.

Avatar billede praem Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:50 #11
Hvad er forskellen på Copy og Xcopy ? Jeg kan ikke få den til at virke med Xcopy men med copy virker det fint, den kopiere ihvertfald lige nu !
Avatar billede praem Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:51 #12
Jeg regner med at det er iorden nu ! Så mange takker for hjælpen !

/praem