Avatar billede cyberdude Nybegynder
10. oktober 2001 - 19:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

open_basedir restriction ??

Hejsa!!

Jeg får følgendde fejl
Warning: open_basedir restriction in effect. File is in wrong directory.

Har så fundet dette på nettet : (php.net)
--- snip ---
Also something useful would be to add this line in your apache config file

open_basedir \"/path/to/document/root/\"

that will limit PHP to only open files in the document root which makes it alot more secure.
--- snap ----

Nu er mit spørgsmål så om det er muligt at sætte denne variable i virtual host configurationen

Jeg har bla. i forvejen dette i virtual host :
    DocumentRoot e:/www/domæne.dk/www

mappe strukturen er sådan her :
e:/www/domæne.dk/www // her lægges de filer der skal kunne ses fra www af!

e:/www/domæne.dk/test // her vil jeg gerne have adgang til også fra www

e:/www/domæne.dk/logs // her skal der IKKE være adgang til fra www
så jeg kan ikke bare ændre min DocumentRoot til så der ikke er de sidste /www med for så vil der jo også være adgang til /logs

Kan man indsætte open_basedir her og kan man evt. sætte \"flere\" af dem i samme \"host\"
Nogen der har erfaring med dette ?

Avatar billede morph Nybegynder
10. oktober 2001 - 19:57 #1
du kan lave et alias
Alias /test/ \"e:/www/domæne.dk/test/\"
i apache.conf
Avatar billede cyberdude Nybegynder
10. oktober 2001 - 19:59 #2
og putte det ind ved den virtual host det er \"galt\" med ??
Avatar billede morph Nybegynder
10. oktober 2001 - 20:02 #3
yep.. documentroot er bare som den er..

aliases kan der laves flere af
Alias /test2/ \"e:/www/domæne.dk/test2/\"
Avatar billede cyberdude Nybegynder
10. oktober 2001 - 20:33 #4
hvordan virker

php_admin_value open_basedir \"/usr/local/domæne.dk/web_users:/tmp\"
dette er fra en conf fil fra min webhotel udbyder!

de påstår at det er sådan det skal gøres, men trods det, så kan de \"brugere\" jeg opretter i web_esers mappen IKKE afvikle php kode :-((

morph -> du får point, fo rdet har løst mit lokale problem!
men kan du eller andre give forklaring på ovenstående??
Avatar billede morph Nybegynder
10. oktober 2001 - 20:35 #5
hmmm... har du adgang til .htaccess filer ?

fordi så kan det gøres i den. læs lidt i php.ini filen. Der står det beskrevet rimelig nemt.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
10. oktober 2001 - 20:38 #6
der er \"mange\" ting jeg ikek kan putte i en .htaccess fil, men nogle ting kan jeg godt... jeg kan eks. ikke lave en url_rewrite i en .htaccess fil, som jeg fandt beskrevet på ... tja er ikek sikekr men tror nok det var på razzor.dk, men som sagt jeg er ike sikekr på at det var der!

Men derimod kan jeg godt lave en directory index liste i en .htaccess fil..........
Avatar billede morph Nybegynder
10. oktober 2001 - 20:40 #7
jeg tænkte mere på den docroot som php har..
Avatar billede cyberdude Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:24 #8
har du en ide til hvordan en sådan .htaccess fil skulle se ud ?